تبدیل جارو برقی به ماشین اصلاح مو توسط مهندس بریتانیایی + ویدیو

تبدیل جارو برقی به ماشین اصلاح مو توسط مهندس بریتانیایی + ویدیو

یک مهندس بریتانیایی روشی خلاقانه و منحصربفرد برای اصلاح موی سر در دوران بحران کرونا و خانه نشینی ناشی از آن ابداع کرده است. دکتر فیل گرین، ۵۴ ساله، استادیار دانشکده مکانیک، هوافضا و مهندسی اتوماسیون دانشگاه کاونتری ابزاری طراحی کرده که کوتاه کردن موها را برای افراد آسان می سازد. او یک ماشین اصلاح را به دسته جاروبرقی متصل کرده و نتیجه ابزاری است که می توان براحتی و با تنها یکدست موهای خود را با آن کوتاه کرد.

ماشین اصلاح

ماشین اصلاح

دکتر گرین می گوید که از اختراع خود برای مرتب کردن و اصلاح موهایش در دوران شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در بریتانیا استفاده کرده است. وی در این باره چنین گفته است: «در ابتدا شروع کردم کارهای دیگران را انجام دهم و کارهای یک آرایشگر با دو دست را تقلید کنم. سپس با خودم گفتم: خب من ماشین اصلاح دارم. ممکن است که کار با آن ها آسان تر باشد؟ اما باید راهی برای جدا کردن موهایم از سرم به شکلی کارآمد پیدا می کردم. پیدا کردن راهی برای این کار دشوار بود. سپس با خودم گفتم اگر ماشین اصلاح را به جارو برقی متصل کنم… و این همان کاری بود که انجام دادم».

ابزار اصلاحی که گرین ابداع کرده بسیار ساده است. او با استفاده از چسبی بسیار قوی یک ماشین اصلاح را به نوک دسته جارو برقی متصل کرده و برای اطمینان از یک طناب سیمی استفاده کرده است. او مدعی است که علیرغم باز شدن آرایشگاه ها در روزهای اخیر، این ابزار دست ساز خانگی می تواند برای آرایشگران و کسانی که می خواهند خودشان در خانه موهایشان را اصلاح کنند مفید واقع شود. وی خاطرنشان کرده است:«آرایشگرها می توانند از آن استفاده کنند در صورتی که فقط بخواهند موهای کسی را با ماشین اصلاح کوتاه نمایند. من اکنون نمی توانم حق اختراع آن را برای خودم ثبت کنم چون دیگر یک دانش عمومی به شمار می آید اما این بدان معنی است که دیگران نیز نمی توانند آن را به نام خودشان ثبت کنند».

ماشین اصلاح

ماشین اصلاح

ماشین اصلاح

دکتر گرین همراه با یک مخترع دیگر به خاطر تولید ماده ای که در صورت برخورد به شدت سفت می شود در فهرست نهایی جایزه مخترعان اروپا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه موهای خود را اصلاح کنیم؟ ۷ گام ساده برای خودآرایشگری مردان

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود