راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

روزگاری بود که مردم از تیغ برای تراشیدن ریش خود استفاده می کردند اما دیگر آن روزها سپری شد که اصلاح ریش به صورت دستی صورت می گرفت. همه چیز از جمله اصلاح صورت با ابزارهای اتوماتیک انجام شده تا بتوان با سرعت سرسام آور زندگی امروزی همگام شد. ماشین ریش تراش یا اصلاح صورت برقی به شما امکان می دهد یک اصلاح تمیز و صاف را بدون صرف وقت زیاد تجربه کنید. علاوه بر این، ماشین ریش تراش بیش از حد به پوست نزدیک نشده و بدین ترتیب از ایجاد خراش و کبودی روی صورت جلوگیری می کند، موضوعی که در استفاده از تیغ به کررات رخ می داد. با این وجود همه ماشین های ریش تراش موجود در بازار نمی توانند نیاز شما را برآورده سازند. به همین دلیل باید از فاکتورهای اصلی در خرید ریش تراش مناسب اطلاع داشته باشید.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

هدف از اصلاح- فویلی، چرخشی و تریمر

آیا می خواهید هر روز ریش خود را اصلاح کنید تا صورتی نرم و بدون مو داشته باشید؟ یا تنها می خواهید موهای صورتتان را از ته کوتاه کنید که بیش از حد بلند نباشند؟ اول هدف خود از اصلاح صورت را مشخص کنید تا در ادامه بین ماشین ریش تراش فویلی (خرید از دیجی کالا) یا چرخشی یکی را انتخاب کنید. ماشین ریش تراش با تیغه فویلی بهترین گزینه برای مردانی است که هر روز اصلاح کرده و دارای پوست حساس هستند. این نوع ریش تراش مردانه دارای یک توری فلزی نازک است که از تماس مستقیم تیغه با پوست و التهاب یا بریدگی آن جلوگیری می کند.

اما این نوع ریش تراش (خرید از دیجی کالا) برای کوتاه کردن موهای بلند مناسب نیست و باید هنگامی که موهای ریش بسیار کوتاه است از آن استفاده نمود. در آنسوی ماجرا، ریش تراش های چرخشی دارای دیسک هایی چرخان هستند که سرهایی لغزنده دارند و برای مطابقت با برآمدگی و فرورفتگی های ریز و درشت روی صورت چنین طراحی شده اند و بدین ترتیب بهترین گزینه برای اصلاح مو در مناطقی که دسترسی به آن ها دشوار است می باشد. این نوع ماشین اصلاح صورت می توانند موهای بلند و موهایی در جهات مختلف رشد کرده اند را براحتی اصلاح کنند. ریش تراش های فویلی و چرخشی بر اساس تعداد سرها و فویل ها دارای انواع مختلفی هستند. ریش‌تراش‌های چرخشی عموماً سه تیغه هستند و ریش‌تراش‌های فویلی از یک تا پنج تیغه دارند.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

مصرف و ذخیره برق- سیم دار یا شارژی

وقتی پای برق به میان می آید ماشین های ریش تراش به سه دسته تقسیم می شوند: دارای باتری، دارای پایه شارژ و سیمی. در مورد ماشین های اصلاح دارای پایه شارژ باید مطمئن شوید که کاملاً شارژ شده و سپس با آن ها کار کرد و بدین ترتیب نگران اتمام شارژ در میانه اصلاح نخواهید بود. اکثر ریش تراش های مدرن از این نوع هستند و با یک شارژ کامل تا حدود ۱ ساعت کار خواهند کرد. ماشین های اصلاح صورت باتری دار برای استفاده روزانه ایده آل نیستند زیرا مصرف انرژی آن ها مقرون به صرفه نیست با این وجود برای کسانی که در سفر هستند گزینه بهتری به شمار می آیند. ریش تراش های سیمی نیز این روزها کمتر دیده می شوند زیرا سیم معمولاً هنگام اصلاح ریش ایجاد مزاحمت می کند.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

ماشین اصلاح الکتریکی خشک یا خیس

برخی مردان ترجیح می دهند که از ریش تراش در داخل حمام استفاده کنند که هم راحت تر و هم از لحاظ زمانی مقرون به صرفه تر است. نکته این است که رطوبت می تواند باعث نرم شدن مو شود که اصلاح آسان تری در پی دارد. همچنین اگر دارای پوست حساس بوده یا صورتتان آکنه دارد شاید بخواهید همراه با ریش تراش برقی از ژل یا کرم اصلاح استفاده کنید که در این مورد باید به دنبال ماشین های اصلاحی باشید که قابلیت اصلاح در حالت خیس را دارند. البته همه ماشین های دارای قابلیت اصلاح خیس امکان استفاده از ژل و کرم اصلاح را ندارند که باید هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید. بعد از اصلاح خیس باید حتماً ریش تراش خود را تمیز کنید تا به بخش تمیزکاری  و شارژ آن آسیبی وارد نشود.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

آسانی تمیز کردن تیغه های الکتریکی- تمیز کردن دستی یا واحدهای تمیزکاری و شارژ خودکار

تمیز کردن یک فاکتور بسیار مهم در استفاده از ریش تراش های برقی است. افراد دارای پوست های حساس معمولاً در خطر ابتلا به عفونت های پوستی در نتیجه شرایط غیربهداشتی هستند. از این رو بعد از هر بار استفاده باید ماشین اصلاح ریش خود را تمیز کنید. روش تمیز کردن می تواند متفاوت باشد. ریش تراش های فویلی در مقابل ریش تراش های چرخشی ساده تر تمیز می شوند اما هنگام تمیز کردن باید اطمینان داشته باشید که لایه نازک فویل آسیب نبیند. ماشین های اصلاح صورت مدرن تر و البته گرانقیمت تر دارای واحدهای جداگانه تمیز کردن و شارژ هستند که بر اساس میزان کثیف بودن ماشین ریش تراش، سطح تمیزکاری را تعیی می کنند. برخی مدل های بسیار مدرن نیز وجود دارد که ماشین ریش تراش را حتی ضدعفونی نیز می کنند.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

قابلیت تحرک ماشین های اصلاح صورت

قابلیت تحرک نقش مهمی در راحتی اصلاح صورت داشته و به همین دلیل فاکتور مهمی در هنگام خرید به شمار می آید. ریش تراش های دارای پایه شارژ و بی سیم بهترین گزینه از لحاظ تحرک هستند. ریش تراش های باتری دار نیز اگر چه تحرک مناسبی دارند اما تنها برای استفاده در سفر مناسب به نظر می رسند. همانطور که در بالا گفته شد، ریش تراش های دارای سیم هنگام اصلاح دردسرساز می شوند.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

قیمت ماشین های ریش تراش

اگر چه انتخاب ارزان ترین ماشین ریش تراش ممکن است اغوا کننده باشد اما این ماشین ها معمولاً در زمینه کیفیت و کارآیی شما را ناامید خواهند کرد. ماشین های ریش تراش با کیفیت مدت زمان زیادی عمر خواهند کرد به همین دلیل هنگام خرید ماشین اصلاح صورت مهم ترین فاکتور شما باید کیفیت باشد. البته مانند هر خرید دیگری باید از قبل بر اساس نیاز و توانایی مالی تان، بودجه مشخصی برای خرید ماشین اصلاح صورت در نظر بگیرید.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

قابلیت ارگونومیک

ماشین ریش تراشی را انتخاب کنید که نگه داشتن آن در دست احساس خوب و راحتی در شما ایجاد می کند. شکل ها و سایزهای مختلفی از ماشین های اصلاح صورت وجود دارد. مدل هایی که به شکل تیغ های یک بار مصرف هستند بهترین گزینه به شمار می آیند مگر اینکه دست های بزرگی داشته باشید. از این رو قبل از خرید ماشین ریش تراش حتماً آن را در دست گرفته و امتحان کنید. مطمئن شوید که امکان دسترسی به تمام نقاط صورتتان مانند زیر بینی یا چاله چانه را خواهد داشت.

راهنمای خرید ماشین ریش تراش مردانه مناسب

ماشین های ریش تراش با تیغه های قابل تعویض

همانند تیغ های یک بار مصرف سنتی، ریش تراش های برقی نیز نیاز به تعویض تیغه دارند. با گذشت زمان، فویل و تیغه های ریش تراش فرسوده شده و باید دستکم سالی یک بار جایگزین شوند. هنگام انتخاب ماشین ریش تراش حتماً بررسی کنید که یک سری فویل، تیغه یا سر چرخشی یدکی همراه آن هست یا خیر. همچنین در مورد پیدا کردن و خرید قطعات قابل تعویض نیز از فروشنده سوال کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب پیراهن مردانه مناسب بر اساس مدل، نوع یقه و بقیه معیارها

منبع: consumerreports
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود