نامزدی یک رَپِر برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمایت ایلان ماسک از او

کانیه وست رپر مشهور آمریکایی رسما نامزدی خود برای حضور در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را اعلام کرد

نامزدی یک رَپِر برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمایت ایلان ماسک از او

کانیه وست ، خواننده مشهور موسیقی رپ و شوهر کیم کارداشیان تنها ۴ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کرده است که در این رقابت نامزد خواهد شد. این خواننده که تاکنون ۲۱ بار برنده جایزه گرمی شده در اعلامیه ای که در صفحه رسمی خود در توییتر منتشر کرده گفته است که می خواهد با دونالد ترامپ و جو بایدن رقابت کند، موضعی که واکنش های مختلفی را در پی داشته است. در پیام توییتری وی چنین آمده است: «ما اکنون باید وعده خداوند درباره آمریکا را با اعتماد به خداوند، یکی کردن رویاهایمان و ساختن آینده خود محقق کنیم. من برای ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد خواهم شد».

کانیه وست نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

این رپر سرشناس در طول سال های اخیر بارها به طور ضمنی از تمایل خود به شرکت در رقابت های ریاست جمهوری ایالات متحده سخن گفته بود. نوامبر جاری بود که کانیه وست از برنامه ریزی هایش برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ سخن گفت. معلوم نیست که وست مراحل رسمی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده را طی کرده یا خیر. اگر چه هیچ مهلت زمانی مشخصی برای ورود به این رقابت ها وجود ندارد اما نامزدها باید بر اساس قوانین دسترسی به صندوق انتخاباتی که در هر ایالت متفاوت است مدارک لازم را تهیه و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند.

کانیه وست نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

در بسیاری از ایالات مهلت قانونی برای اضافه شدن کاندیداهای مستقل به رقابت های انتخاباتی هنوز به پایان نرسیده است، از جمله در کالیفرنیا. این خبر که در بحبوحه شیوع کرونا و اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی در ایالات متحده رخ می دهد واکنش های متفاوتی را در شبکه های اجتماعی برانگیخته است. در یکی از این واکنش ها، ایلان ماسک حمایت خود از کانیه وست را با این کامنت اعلام کرده است: «تو حمایت کامل مرا خواهی داشت».

کانیه وست نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

اوایل هفته بود که وست با موسس تسلا دیدار کرده و تصویری از دیدار خود و وی در حساب توییتری اش منتشر کرده بود. بدین ترتیب برخی از کاربران توییتر نیز در مورد معاون رییس جمهور شدن ایلان ماسک در صورت رفتن کانیه وست به کاخ سفید گمانه زنی کرده اند. کیم کارداشیان تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده اما با انتشار یک ایموجی از پرچم ایالات متحده به طور ضمنی حمایت خود را از تصمیم شوهرش اعلام کرده است. کانیه وست و ایلان ماسک در گذشته از دونالد ترامپ حمایت کرده بودند.

کانیه وست نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

در ماه می، ماسک از صحبت های ترامپ مبنی بر اینکه کارخانه تسلا در کالیفرنیا در بحبوحه بحران کرونا باید باز بماند تشکر کرده بود. کانیه وست نیز در سال ۲۰۱۸ حمایت خود را از دونالد ترامپ اعلام کرده و مدت کوتاهی بعد در حالی که کلاه قرمز رنگ مشهور کمپین انتخاباتی ترامپ را بر سر داشت، به کاخ سفید رفت و با رییس جمهور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: از راب تا کایلی؛ اعضای خانواده «کارداشیان-جنر» هر کدام چه مقدار ثروت دارند؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود