عکس های هوایی و سرگیجه آور یک عکاس خلاق از خط افق همیشه در حال تغییر دبی

عکس های هوایی و سرگیجه آور یک عکاس خلاق از خط افق همیشه در حال تغییر دبی

عکاسی به نام جومانا جولی تصمیم گرفته است به بهترین شکل ممکن از بالا، خط افق همیشه در حال تغییر شهر دبی را در قالب تصاویر شکار کند. او همواره به خاطر تصاویر هوایی که از آسمان امارات متحده عربی می گیرد شناخته می شود و به همین شکل توانست لشگری از دنبال کنندگان اینستاگرامی را بدست آورد. سبک خاص عکاسی او از آسمان چیزی بود که جولی در طول کار برای یک آژانس خبری به آن دست یافت.

عکس های هوایی از دبی

در سال ۲۰۰۷، سه سال پس از شروع ساخت برج خلیفه، آسمانخراش مشهور و بلندترین سازه جهان، جولی برای عکس گرفتن از پیشرفت این پروژه به محل ساخت اعزام شد. او در تلاش برای پیدا کردن بهترین زاویه به ایده جالبی دست یافت. این عکاس بااستعداد در همان حوالی هتلی یافت که روی سقف خود استخر داشت و بعد از رفتن روی سقف این هتل از بالا تصاویری از اسکلت بندی و داربست هایی که هر روز بیشتر و بیشتر می شدند گرفت.

عکس های هوایی از دبی

عکس های فراموش شده

اکنون که زندگی در اثر شیوع ویروس کرونا تغییر یافته و محدودیت های ناشی از فاصله گذاری اجتماعی برای همه دردسرساز شده، جولی از اکانت های شبکه های اجتماعی خود برای انعکاس دلتنگی های خود نسبت به زندگی قبل از شیوع کرونا استفاده کرده و برخی از عکس های قدیمی خود از شهر دبی را با دنیا به اشتراک گذاشته است. وی در این باره می گوید: «قرنطینه خانگی بسیار دشوار بود زیرا نمی توانستم بیرون بروم و عکسی بگیرم. اما این موضوع این شانس را به من داد که در آرشیوهایم جستجو کنم زیرا دریافتم که محتواهای فراموش شده و تصاویر منتشر نشده بسیار زیادی دارم».

عکس های هوایی از دبی

جومانا جولی که در دبی بدنیا آمده و بزرگ شده است، در سال ۲۰۰۵ در رشته عکاسی از دانشگاه آمریکایی دبی فارغ التحصیل شده و دو سال بعد به آژانس خبری بین المللی رویترز پیوست. او به مدت هفت سال به عکاسی در مورد رخدادهای ورزشی و سیاسی مانند بهار عربی در سال ۲۰۱۲ در یمن پرداخت. اما در نهایت جولی این شغل را رها کرد زیرا می خواست که کنترل بیشتری بر روی عکس هایش داشته و فرصت های بیشتری برای عکاسی از آسمان داشته باشد. جولی می گوید: «وقتی که برای یک آژانس خبری کار می کنید از چیزی که می بینید عکس می گیرید. نمی توانید در مرحله پس از تولید کار کرده و کاری با محتوای خود انجام دهید».

عکس های هوایی از دبی

عکس های هوایی از دبی

عکس های هوایی از دبی

عکس های هوایی از دبی

عکس های هوایی از دبی

عکس های هوایی از دبی

عکس های هوایی از دبی

اکنون اما جولی بر روی پلتفرم خاص خود کار می کند و با برندهایی مانند نایکی و ترکیش ایرلاینز همکاری دارد. وی به طور ویژه عکس هایی از آسمان از شهرها می گیرد و در این کار گاهی از پهپاد نیز کمک می گیرد یا از روی سقف عکاسی می کند، هر چند گزینه مورد علاقه اش عکاسی با دوربین دستی از پنجره هلی کوپتر است.

بیشتر بخوانید: ترفندهای عکاسی از طبیعت از زبان حرفه‌ای‌های نشنال جئوگرافیک

نگاهی به آثار منتخب مسابقه عکاسی GDT در سال ۲۰۲۰

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود