ماسک های گشاد را با این ترفند ساده تنگ و ایمن کنید

ماسک های گشاد را با این ترفند ساده تنگ و ایمن کنید

از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا تأکید زیادی بر تأثیر استفاده از ماسک در کاهش انتشار این بیماری  شده است و حتی تحقیقات جدید بیان می کند زدن ماسک می تواند احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را تا ۶۵ درصد کاهش دهد.

با بازگشایی کشورها و آغاز به کار دوباره ی صنوف و مشاغل لزوم استفاده از ماسک بیش از پیش احساس می شود و حتی در بعضی کشورها زدن ماسک برای مردم اجباری شده و برای تخطی از آن جریمه های نقدی سنگینی در نظر گرفته شده است.

حالا بسیاری از مردم در سراسر دنیا از ماسک های جراحی مستطیلی شکلی استفاده می کنند که در اغلب موارد، به خصوص در دو طرف صورت کمی گشاد هستند. این در حالی است که گشادی ماسک از تأثیر بازدارنده ی آن در برابر ذرات بیماری زا کم می کند.

اما یکی از کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک، در ویدئویی ترفند بسیار ساده ای را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته که کمک می کند ماسک  روی صورت درست قرار بگیرد.

این کاربر که دندانپزشکی به نام دکتر الیویا است ترفند جالب خود را در ویدئویی با این عنوان به اشتراک گذاشته است: «چطور می توان محافظت ماسک های مستطیلی شکل را بیشتر کرد.»

این کاربر ابتدا یک ماسک را به صورت خود می زند و با دست به فاصله ی خالی ای که در دو طرف صورتش و زیر آن باقی مانده اشاره می کند و می گوید این قسمت ها تماس زیادی با بیرون دارند.

دکتر الیویا توصیه می کند بعد از آنکه دست های خود را شستید، ماسک را از درازا تا بزنید، سپس انتهای کش ماسک را بگیرید و از نزدیک ترین نقطه ی ممکن به گوشه های ماسک، آن را گره بزنید.

این کار را با کش دیگر ماسک هم تکرار کنید. سپس تای ماسک را باز کنید و فاصله ی خالی کوچکی که در قسمت های گره خورده وجود دارد را به داخل ماسک تا بزنید.

دکتر الیویا بعد از این کار، ماسک را دوباره به صورت خود می زند تا نشان دهد که ماسک حالا اندازه تر شده است.

او می گوید: «این ترفند برای کسانی که صورت های کوچک تری دارند خیلی عالی است چون ماسک تان بهتر می ایستد.»

«همانطور که می بینید ماسک درست ایستاده و از همه طرف اندازه ی صورتم شده.»

این ویدئو از زمان انتشارش بیشتر از ۳/۴ میلیون بازدید داشته و کاربران او را به خاطر اشتراک گذاری این ترفند مفید تحسین کرده اند.

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود