آیا می دانستید همیشه بند کفش تان را اشتباه بسته اید؟

آیا می دانستید همیشه بند کفش تان را اشتباه بسته اید؟

به تازگی ویدئویی در شبکه اجتماعی تیک تاک درباره ی نحوه «صحیح» بستن بند کفش منتشر شده که در میان کاربران فضای مجازی بسیار بحث برانگیز شده است. موضوع بحث کاربران این است که گره حاصل از این روش محکم تر است و دیرتر باز می شود یا روش قدیمی ای که اغلب ما از آن استفاده می کنیم.

در این ویدئو راوی نحوه ی «صحیح» بستن بند کفش را به این صورت توضیح می دهد که ابتدا بندهای چپ و راست کفش را یک گره ساده می زنید، سپس بند سمت راست را حلقه می کنید و بعد از آنکه بند سمت چپ را یک بار از جلو دور حلقه پیچیدید، بند چپ را از وسط بیرون می کشید تا یک گره پاپیونی به دست آید.

راوی ویدئو به تحقیقی مربوط به سال ۲۰۱۷ اشاره می کند که نشان داده گره معروف به گوش خرگوشی بعد از تنها ۱۵ دقیقه باز می شود. گره گوش خرگوشی همان ساده ترین روش گره زدن است که اغلب ما از آن برای بستن بند کفش مان استفاده می کنیم، یعنی بندهای چپ و راست را ابتدا حلقه می کنیم و بعد آن ها را به هم گره می زنیم.

راوی در انتهای ویدئو می گوید که بندها اگر درست گره خورده باشند، باید صاف روی کفش بایستند نه کج.

در پشت این ادعا تحقیقی از یک انجمن علمی بریتانیایی به نام انجمن سلطنتی علوم ریاضی، فیزیک و مهندسی وجود دارد که در آن دو روش رایج گره پاپیونی که برای بستن بند کفش استفاده می شود، مورد مقایسه قرار گرفته بود.

این تحقیق نشان می دهد گره حاصل از آن روشی محکم تر است که با یک گره مربعی به دست می آید که از طریق دو گره سه پره زده می شود.

اما گره حاصل از روشی شل تر است که با گره «اشتباه» انجام می شود. در این روش گره کج از آب درمی آید و صاف نمی ایستد.

نحوه صحیح بستن بند کفش

بسیاری از کاربران گفته اند که سال ها است از روش صحیح برای بستن بند کفش های خود استفاده می کنند اما نتوانسته اند دوستان و خانواده ی خود را متقاعد کنند که بند کفش خود را باید اینگونه ببندند.

یکی از کاربران نوشته: «من همین طوری کفشم را می بندم ولی دیگران همیشه من را به خاطرش مسخره کرده اند.»

کاربر دیگری گفته: «همیشه برایم خنده دار بوده که دیگران بند کفش شان را گره گوش خرگوشی می زنند و به من می گویند من اشتباه می کنم.»

کاربری هم نوشته: «من همیشه فکر می کردم کسانی که بند کفش شان را گره گوش خرگوشی می زنند آدم های عجیبی هستند ولی حالا فهممیدم که آن ها منطق سرشان نمی شود.»

اما کاربرانی هم هستند که قانع نشده اند و درک نمی کنند که چرا گره گوش خرگوشی را با زدن یک گره دیگر محکم تر نمی کنند.

مثلاً کاربری نوشته: «چرا یک گره دیگر روی گره گوش خرگوشی نمی زنید؟ اینطوری محکم می ماند و باز نمی شود.»

کاربر دیگری هم گفته: «تجربه ی شخصی خودم این است که گره گوش خرگوشی دیرتر باز می شود.»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • A مرداد ۶, ۱۳۹۹

    حالا چرا اینقدر سریع؟! فیلم آموزشیه یا تردستی؟