۱۰ کتاب محبوب نیکی کریمی از «اقلیت» تا «صدای مردگان»

۱۰ کتاب محبوب نیکی کریمی از «اقلیت» تا «صدای مردگان»

نیکی کریمی یکی از ستارگان سینمای ایران است که در مقام تهیه کننده و کارگردان نیز فعالیت دارد. او گالری های عکس نیز برگزار کرده و مثل ترانه علیدوستی، به ترجمه علاقمند است. نیکی کریمی مثل الناز شاکردوست، هر از گاهی کتاب های محبوب خود را در اینستاگرام معرفی می کند. کار خوبی که امیدواریم در میان سلبریتی های سینما و ورزش ایران نیز مد شود تا صفحات اینستاگرامی سلبریتی ها، خواندنی تر و مفید تر شود. ۱۰ کتاب محبوب نیکی کریمی در ۲ سال اخیر را در ادامه مرور میکنیم. او اخیرا در سریال آقازاده، در نقش تینا حضور دارد.

اگر قصد دارید کتاب ترجمه کنید، کتاب بنویسید، انتشارات تاسیس کنید، این لینک اطلاعات خوبی در اختیار عاشقان دنیای کتاب قرار می دهد. دنیایی که در دوران کرونا، یار دوست داشتنی اهل فرهنگ است.

نیکی کریمی
نیکی کریمی در ۲ قاب: عکس سمت راست، تست گریم فیلم پری و عکس سمت چپ، تست گریم در فیلم عروس است که یکی از فیلم های پرفروش سینمای ایران در دهه شصت بود

یکی از کتاب هایی که نیکی کریمی در دوران قرنطینه کرونایی مشغول خواندنش بود و آن را در نوروز ۹۹ به مخاطبانش معرفی کرد، کتاب گفت و گور دوراس گدار نوشته سیریل بگن است که در ایران توسط قاسم روبین به فارسی برگردانده شده است.

کتاب نور ماه بر درختان کاج نوشته جاناتان کلمنتس با ترجمه نیکی کریمی از نشر چشمه روانه بازار شد که به چاپ سوم رسید. نیکی کریمی این کتاب را در دهمین روز سال ۹۹ به دوستانش توصیه کرد. او این کتاب را یکی از کتاب های دوست داشتنی خود خطاب کرد و نوشت: دنیا پر از رنج است، با این حال، درختان گیلاس شکوفه می دهد

الیف شافاک نویسنده شناخته شده ای برای ایرانیان است کتاب های پر فروشی از این نویسنده روانه بازار نشر شده است. کتاب ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب، روایت الیف شافاک از زندگی امروز است. نیکی کریمی، اواخر سال ۹۸ این کتاب را به دوستانش معرفی کرده بود.

کتاب اقلیت و اکثریت خاطرات دکتر فرهنگ مهر به کوش حسین دهباشی، روایتی خواندنی از تاریخ شفاهی معاصر ایران، از جمله کتاب هایی است که نیکی کریمی، اسفند ۹۸ به دوستانش معرفی کرد. علاقمندان به تاریخ معاصر ایران می توانند این کتاب خواندنی که کلکسیونی از تصاویر را نیز به همراه دارد، مطالعه کنند.

کتاب ناتمامی نوشته زهرا عبدی که در سال ۱۳۹۵، برنده تندیس بهترین رمان سال شد، از جمله کتاب هایی است که نیکی کریمی،بهمن ۹۸ به دوستانش معرفی کرد. نیکی کریمی این کتاب را یکی از بهترین کتاب هایی دانست که در سال های اخیر از یک خانم نویسنده ایرانی منتشر شده است. او این کتاب را مملو از لحظات نفس گیر می داند که نویسنده به خوبی آن را به نثر در آورده است.

کتاب صدای مردگان نوشته حمید امجد، کتابی است که عروس سینمای ایران در بهمن ۹۸ به مخاطبانش معرفی کرد. درباره اش نوشت: بازگشت به زندگی عادی.

کتابی که نیکی کریمی پاییز ۹۸ معرفی کرد، از کتاب های انگلیسی زبان بود که او مطالعه کرده بود ونامش، دختر، زن و دیگران نوشته برناردین اواریستو است که داستان جذابی را روایت میکند.

نیکی کریمی، پاییز ۱۳۹۷ به دوستان خود پیشنهاد کرد که کتاب شدن (becoming) نوشته دکتر میشل اوباما (همسر رئیس جمهور سابق آمریکا) را مطالعه کنند. کتابی که در ایران فروش خوبی تجربه کرد و روایتگر یادداشت ها و تصاویری است که زندگی میشل اوباما، بانوی اول کاخ سفید را به مدت ۸ سال پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی به تصویر میکشد.

فرهنگ کتابخوانی در ایران بسیار ضعیف است و این سبک زندگی، صنعت نشر کشور را به چالش جدی کشانده و در عصر کرونا نیز آن را با خطر نابودی مواجه می کند. فراموش نکنیم، ملتی که کتاب نمی خواند، همه تاریخ را تجربه خواهد کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود