شایعات در مورد مرگ مریم رجوی ، سرکرده گروهک منافقین بر اثر ابتلا به کرونا

شایعات در مورد مرگ مریم رجوی ، سرکرده گروهک منافقین بر اثر ابتلا به کرونا

در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته شایعه ای در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که از مرگ مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین موسوم به مجاهدین خلق در اثر ابتلا به کرونا خبر می دهد. برخی حساب های توییتری خبر می دهند که مدتی از مرگ مریم رجوی گذشته و سازمان مجاهدین خلق تنها به خاطر ترس از توبه افراد درون سازمان و احتمال بازگشتشان به ایران این خبر را مخفی نگه داشته اند. این خبر در حالی است که سال هاست مسعود رجوی ، شوهر وی و رهبر قبلی این گروه در انظار عمومی ظاهر نشده و بسیاری او را مرده می دانند.

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مرگ مریم رجوی

مریم رجوی با نام اصلی مریم قجر عضدانلو به همراه مسعود رجوی رهبری سازمان مجاهدین خلق را بر عهده دارند. وی فارغ التحصیل رشته متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف است و اکنون در فرانسه اقامت دارد. رجوی به واسطه برادر و خواهرش، محمود و نرگس، در سال های پیش از انقلاب به مجاهدین خلق پیوست. خواهر او در سال ۱۳۵۰ توسط ساواک دستگیر و اعدام شد.

مرگ مریم رجوی

مریم رجوی که از نوجوانی به مجاهدین خلق پیوسته بود در سال ۱۳۵۹ به عنوان یکی از کاندیداهای حوزه انتخابی تهران انتخاب شده و پس از برکناری بنی صدر، فعالیت های مسلحانه گروهک منافقین و دستگیری اعضای این گروه، در سال ۱۳۶۲ ابتدا به آلمان و سپس فرانسه رفت. او در سال ۱۳۶۳ به عنوان رهبر همردیف سازمان انتخاب شده و دو سال بعد مسئولیت حملات به جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفت و همین موضوع باعث شد برخی به او لقب ملکه ترور بدهند.

مرگ مریم رجوی

لازم به ذکر است که مریم رجوی در مرداد سال ۱۳۶۷ فرماندهی عملیات موسوم به فروغ جاویدان را بر عهده داشت که با شکست سنگین نیروهای منافقین و کشته شدن بسیاری از اعضای این گروه در مناطق غربی کشور همراه بود. از سال ۱۳۷۲ مریم رجوی عنوان رییس جمهور منتخب مقاومت را یدک می کشد.

مرگ مریم رجوی

مریم رجوی یک بار در سال ۱۳۸۲ در فرانسه دستگیر و بعد از مدتی آزاد شد. نکته جنجالی دیگر در مورد سرکرده فعلی گروهک منافقین این است که وی قبلا و در سال ۱۳۵۸ با مهدی ابریشمچی از رهبران مجاهدین ازدواج کرده بود اما در سال ۱۳۶۴ از وی جدا شده و با مسعود رجوی ازدواج کرد.

مرگ مریم رجوی

مسعود رجوی قبل از این نیز دو بار ازدواج کرده بود که بار اول با اشرف ربیعی و بار دوم آن با فیروزه دختر بنی صدر بود. ازدواج با مریم رجوی از سوی مسعود رجوی «انقلاب ایدئولوژیک» نامیده شد که با واکنش های بسیاری مواجه گردید زیرا ابریشمچی در عمل وادار شد همسرش را طلاق دهد تا مسعود رجوی بتواند با وی ازدواج کند. با تمام شایعات و ابهاماتی که در ساختار سازمانی منافقین وجود دارد هنوز هیچ مقام یا رسانه رسمی مرگ مریم رجوی را تایید نکرده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • تارا تیر ۲۵, ۱۳۹۹

    این منافقا یه مشت کله پوک احمق بابا!! خاک تو سرشون عمرشونو تلف کردن

  • احد تیر ۲۵, ۱۳۹۹

    چه جالب خودش فرانسه زندگی می کرده اعضای گروهش توی نکبت و بدبختی توی عراق… رفاه برای خودش بدبختی برای بقیه. خوب شد به درک واصل شد

  • soheil تیر ۲۶, ۱۳۹۹

    بمیره شیرینی میدم
    اصلا پیتزا میدم
    در مورد منافقین خلق اینو بگم که هیچکی ازشون خوشش نمیاد. حتی فرانسه به اعضاشون پناهندگی نداد اصلا راهشون نداد به جز چندتا کله گنده هاش.
    کل اپوزیسیون از این منافقای خلق بدشون میان.

  • فرزانه تیر ۱, ۱۴۰۰

    مرگ هیولای گندیده!!! حیف اکسیژنی که از جهان نفس کشید . نکبت

  • ناشناس شهریور ۹, ۱۴۰۰

    این گروهک تروریستی بعد از آنکه با صدام برای ویرانی و تجزیه ایران هم قسم شد مرد. هیچ گاه خیانت کاران به وطن را یک ایرانی نمی دانم.سزای خیانت به وطن نکبت و بدبختی است که منافقین به آن دچار شده اند

  • آرمان اسفند ۱۹, ۱۴۰۱

    تنها گروهی که دمار از روزگار جمهوری اسلامی درآورده.?