ورزش در خانه با دمبل خانگی ؛ چگونه با کمترین هزینه وزنه دمبل بسازید و ورزش کنید ؟

ورزش در خانه با دمبل خانگی ؛ چگونه با کمترین هزینه وزنه دمبل بسازید و ورزش کنید ؟

اگر دلتان می خواهد بازوهای عضلانی و قوی داشته باشید، تنها چیزی که نیاز دارید دمبل است. منتها لازم نیست برای داشتن دمبل دست به جیب شوید، به سراغ فروشگاه های ورزشی بروید و وزنه دمبل مورد نیازتان را آن هم در این بلوشوی گرانی بخرید. فقط کافیست دست به کار شوید و با چند چیز ساده، خودتان در خانه دمبل درست کنید. با روزیاتو همراه باشید تا روش ساخت دمبل در خانه را یاد بگیرید.

صرف کردن زمان زیاد در خانه مخصوصا در این روزهای کرونایی که همه ترجیح می دهند در خانه بمانند با این که واقعا کسالت آور است اما مزایای عالی خودش را دارد. مثلا شما می توانید از این فرصت برای تمرکز در تناسب اندام و مراقبت از سلامت جسمانی خود استفاده کنید. با این که بسیاری از حرکات و تمرینات ورزشی را که در باشگاه انجام می دادید را می توانید در خانه هم انجام دهید اما ممکن است شما احساس کنید به دلیل کمبود و حتی نداشتن تجهیزات ورزشی باشگاه در خانه دچار محدودیت هستید.

لازم به نگرانی نیست. شما می توانید به راحتی در کمتر از یک ساعت با استفاده از لوله پی وی سی (PVC) در خانه دمبل درست کنید. این ترفند خیلی ساده و مقرون به صرفه است و حتی اگر لوله ها را رنگ آمیزی کنید شیک تر هم می شوند. شما می توانید این وزنه های دستی را هم در وزن های سبک برای نرمش های معمولی و هم سنگین برای ورزش های شدید آماده کنید.

چیزهایی که نیاز دارید:

  • لوله پی وی سی یا لوله پلیکا به قطر یک اینچ یا ۲.۵ سانتی متر
  • دریچه یا کلاهک پی وی سی به قطر یک اینچ یا ۲.۵ سانتی متر (۴ عدد)
  • اره یا کاتر برای بریدن لوله پی وی سی (اختیاری)
  • رنگ اسپری
  • سیمان پی وی سی
  • ماسه، خاک یا سنگ ریزه

مرحله اول:

از یک اره یا کاتر لوله پی وی سی استفاده نمایید تا یک تکه لوله پی وی سی را به دو قسمت کنید که طول هر کدام ۱۵ سانتی متر باشد. اگر اره پی وی سی ندارید، می توانید به فروشگاه ابزارفروشی مراجعه کنید. آنها اره هایی دارند که به مشتریان اجازه می دهند لوله های پی وی سی خود را با استفاده از آن در فروشگاه برش دهند.

نکته: برای داشتن وزنه های سنگین تر، شما می توانید لوله ها را بلندتر از ۱۵ سانتی متر برش بزنید.

مرحله دوم:

لوله های پلیکا یا پی وی سی و دریچه پی وی سی را با اسپری به رنگ و سبک دلخواه رنگ کنید. آنچه در تصویر می بینید رنگ مشکی مات برای دریچه ها و طلایی مات برای لوله ها است. بگذارید لوله ها و دریچه ها کاملا خشک شوند.

مرحله سوم:

داخل دریچه یا کلاهک پی وی سی را با سیمان پی وی سی بپوشانید و به یک سر لوله متصل کنید. این کار را با یک سر لوله دیگر نیز تکرار کنید. چند دقیقه ای زمان دهید تا چسب خوب خشک شود.

مرحله چهارم:

از یک کاغذ لوله شده یا قیف استفاده کنید تا داخل هر کدام از لوله ها را با شن، ماسه یا خاک پر کنید. شما می توانید از تکه های کوچک سنگ یا سنگ ریزه برای سنگین تر شدن وزنه استفاده کنید.

مرحله پنجم:

با استفاده از سیمان یا چسب پی وی سی، باقی مانده دریچه ها را به سمت دیگر لوله ها متصل کنید.

حالا چیزی که دارید یک جفت دمبل ساده، مدرن و مؤثر است که برای ورزش در خانه کارایی بالایی دارد.

خواندن مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

۸ تمرین فوق العاده برای تقویت عضلات سرشانه

۸ حرکت ورزشی که برای عضله سازی و داشتن ماهیچه‌های قوی در مردان ضروری هستند

چرا ساختن عضله در سنین بالا بسیار سخت تر از دوران جوانی است؟

با چه وسایل ورزشی در خانه بدنسازی کنیم؟

۵ حرکت ورزشی فیتنس که باعث چاقی می شوند

ورزش های ساده برای سفت کردن و بالا کشیدن سینه ها

منبع: ehow
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود