هر آنچه که باید در مورد گروه موسیقی پاپ کره ای BTS بدانید

هر آنچه که باید در مورد گروه موسیقی پاپ کره ای BTS بدانید

حتی آن هایی که با موسیقی پاپ کره جنوبی آشنایی ندارند نیز دستکم نام گروه موسیقی BTS را شنیده اند. این گروه موسیقی که دارای ۷ عضور است توسط مجله تایم در میان ۲۵ شخصیت موثر در اینترنت قرار گرفته اند که طرفداران بسیاری در سراسر جهان داشته و با انتشار هر آهنگ و آلبوم جدیدی، غوغایی در اینترنت به راه می اندازند. در ادامه می خواهیم شما را با هر آنچه که باید در مورد گروه موسیقی کره ای BTS بدانید آشنا کنیم.

موسیقی پاپ کره ای BTS

BTS به چه معناست؟

BTS یا پسران بنگتان ( Bangtan Boys) سرواژه عبارت Bangtan Sonyeondan است که در زبان کره ای به معنای دسته پسران ضدگلوله است. در جولای ۲۰۱۷، اعلام شد که این سرواژه به معنای Beyond the Scene (یعنی آنسوی صحنه) هویت جدید این گروه موسیقی خواهد بود.

گروه BTS چه سالی و چگونه شکل گرفت؟

این گروه هفت نفره در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با انجام تست و انتخاب اعضا توسط موسسه Bit Hit Entertainment کار خود را شروع کرده و در نهایت گروه BTS به طور رسمی در سال ۲۰۱۲ شکل گرفت. آن ها اولین آلبوم خود را در سال ۲۰۱۳ با نام ۲ Cool 4 Skool منتشر کردند که اولین آلبوم در سه گانه مدرسه ای آن ها بود. این گروه به سرعت به یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی پاپ در کره جنوبی تبدیل شده و در مراسم هنرمندان جدید در این کشور در همان سال جوایز متعددی را بدست آورد. گروه BTS  بعد از سال اول همواره در حال تکامل بوده و تم های مختلفی را در فعالیت موسیقایی خود به کار گرفتند. تنها در عرض ۴ سال، این گروه توانست سه تور جهانی انجام داده و ۴ آلبوم استودیویی منتشر کند که دو مورد در کره و دو مورد دیگر در ژاپن بود. بدین ترتیب آن ها توانستند میلیون ها طرفدار در سراسر جهان بدست آورده و در سال ۲۰۱۷ جایزه Top Social Artist را بدست آورد که آغاز شهرت آنان در ایالات متحده بود.

موسیقی پاپ کره ای BTS

ARMY به چه معناست؟

ARMY نامی برای طرفداران سازماندهی شده گروه BTS  است که در واقع از سرواژه Adorable Representative MC for Youth گرفته شده و به معنای نمایندگان دوست داشتنی استاد جشن ها برای جوانان است .

Love Yourself: Her چیست؟

Love Yourself: Her در واقع آلبوم جدید گروه BTS و بخش جدید فعالیت موسیقایی این گروه است. این آلبوم در طور دو هفته پیش از انتشار بیش از ۱ میلیون سفارش اولیه داشته و این عدد همچنان در حال افزایش است. به طوری که تنها یک روز بعد از ثبت این رکورد، آلبوم Love Yourself: Her در بیش از ۷۳ کشور به صدر جدول چارت آیتیونز رسید که بی سابقه ترین انتشار برای هنرمندان کره ای بود. آهنگ DNA که اولین آهنگ این آلبوم است نیز در یوتیوب تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بار دیده شده است.

اعضای گروه BTS چه کسانی هستند؟

موسیقی پاپ کره ای BTS

JIN

نام کامل: کیم سئوک جین

سن: ۲۷ سال

مسن ترین عضو گروه BTS یکی از چهار خواننده این گروه است و زمانی که در حال مطالعه سینما در دانشگاه کونکوک بود در تست های موسسه Big Hit Entertainment شرکت کرد و انتخاب شد. او آشپزی را دوست داشته، گیتار نواخته و بسیار بذله گو است.

موسیقی پاپ کره ای BTS

RAP MONSTER

نام کامل: کیم نام جوون

سن: ۲۵ سال

RAP MONSTER که از او با عنوان رهبر گروه BTS  شناخته می شود پیش از شکل گیری این گروه، یک رپر زیرزمینی بوده و اولین کسی بود که برای عضویت در این گروه انتخاب شد. او به خاطر مشارکت های خلاقانه اش در ساخت آهنگ ها شناخته شده و با هنرمندان هیپ هاپ و محلی زیادی کار کرده است. Rap Monster بیشترین نقش را در مصاحبه های گروه به زبان انگلیسی داشته و زبان انگلیسی را از طریق تماشای سریال Friends یاد گرفته است.

موسیقی پاپ کره ای BTS

SUGA

نام کامل: مین یوون گی

سن: ۲۷ سال

همانند RAP MONSTER، سوگا نیز قبل از پیوستن به گروه به عنوان رپر زیرزمینی در دائه گو فعالیت می کرد. او ترانه سرایی، تولید و نواختن پیانو را نیز بلد بوده و و سال گذشته یک آهنگ تکی با نام Agust D منتشر کرد.

موسیقی پاپ کره ای BTS

J-HOPE

نام کامل: جونگ هو سئوک

سن: ۲۶ سال

J-HOPE پیش از پیوستن به گروه BTS عضو یک گروه رقص خیابانی به نام Neuron بود و به خاطر توانایی های خارق العاده اش در رقصیدن و شخصیت شادش شناخته می شود. او نام هنری اش را J-HOPE انتخاب کرد زیرا می خواست منبع امید و روشنایی برای طرفداران باشد. در سال ۲۰۰۸، او برنده مسابقات ملی رقص در کره جنوبی شد و توانایی خواندن ترانه های رپ را نیز دارد.

موسیقی پاپ کره ای BTS

JIMIN

نام کامل: پارک جی مین

سن: ۲۴ سال

پیش از پیوستن به گروه، JIMIN که از خوانندگان BTS است در دبیرستان هنر بوسان ثبت نام کرد و یکی از بهترین دانش آموزان این مدرسه در زمینه رقص مدرن بود اما بعدها همراه با دیگر عضو گروه، V، به مدرسه هنرهای کره ای نقل مکان کرد. جی مین به خاطر کمال گرایی و شخصیت مهربان و مراقبش شناخته می شود.

موسیقی پاپ کره ای BTS

V

نام کامل: کیم تائه هیونگ

سن: ۲۴ سال

V به عنوان عضو غیرمنتظره گروه BTS شناخته می شود که بعدها به طرفداران معرفی شد. اگر چه او در خانواده ای کشاورز بزرگ شده اما مسیر هنر را در پیش گرفت. این عضو گروه BTS به شدن به هنر و عکاسی علاقمند بوده و کار بازیگری را با سریال درام Hwarang آغاز کرد.

موسیقی پاپ کره ای BTS

JUNGKOOK

نام کامل: جئون جئونگ گوک

سن: ۲۲ سال

جئون تنها ۱۵ سال داشت که گروه موسیقی BTS آغاز به کار کرد و سال بعد از آن دوره دبیرستان خود را آغاز کرد. اگر چه او جوان ترین عضو گروه به شمار می آید اما یکی از محبوب ترین خوانندگان کره ای است که بعد از شرکت در مسابقات استعداد یابی Superstar K در کره جنوبی به شهرت رسیده و برای عضویت در گروه BTS  انتخاب شد. استعداد او هم در خوانندگی و هم رقصیدن قابل توجه بوده و در وقت آزادش به بازی های کامپیوتری علاقمند است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که در مورد گروه موسیقی راک Rolling Stones باید بدانید

بهترین و بزرگ ترین خوانندگان تاریخ موسیقی راک؛ از «بونو» تا «فردی مرکوری»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۵ نظر

ورود

  • سارینا مرداد ۴, ۱۳۹۹

    سلام . خیلی ممنون از مطلب خوبتون درباره ی بی تی اس
    لطفا درمورد گروه پنتاگون هم مطلب بزارین
    خیلی دوست دارم با جینهو که یکی از اعضای پنتاگون آشنا بشم
    ممنونم

  • محمدرضا مرداد ۵, ۱۳۹۹

    ممنون بابت این مطلب لطفا درمورد گروه اینفینیت هم همچین مطلبی بنویسید

  • ヒマワり? مرداد ۵, ۱۳۹۹

    چقدر جانگ کوک کم سن و ساله?افرین بهش?

  • آنتی رضا ستوده مرداد ۵, ۱۳۹۹

    یه مشت ترنس برای ما خواننده شدن…

    • یه ادم با شعور دی ۱۴, ۱۳۹۹

      دوست عزیز همه ادم برابر هستند
      پس لطفا … نخورید ???

    • m.r تیر ۹, ۱۴۰۰

      چ ربطی داره؟ من با اینکه از بی تی اس بدم میاد ولی انقد نباید مغز هاتون کوچیک و زنگ زده باشه ک فرقی ترنس ها بزارید، چرا از همجنس گرا ها بدتون میاد؟ فک میکنین گرایش کسی فرق داشته باشه ادم بدی هست؟

    • Se biok مهر ۳۰, ۱۴۰۰

      اکی اینا مثلا ترنس باشن البته از نظر شما
      شمایی که ترنس نیستی آدم خوبی هستی الان؟
      شما آقا با کلی ریس و پشم. بگو ببینم تا حالا مرررررد بودی؟! مطمئن باش یه جاهایی نامردی کردی. مثل همین جا که الکی بدون اطلاع قبلی میگی که ترنسن! در صورتیکه حتی اگه ترنس باشن (که نیستن) لا اقل به شما ها فحش ندادن و کاری به کارتون نداشتن 🙂

  • محمد امین مرداد ۵, ۱۳۹۹

    جین ۲۷ داره نه ۲۴ سال

  • محمد امین مرداد ۵, ۱۳۹۹

    نویسنده محترم سن هارو اشتباه نوشتید
    تو گوگل سرچ میکردید بد نبود

  • محمد امین خلیلی مرداد ۶, ۱۳۹۹

    ممنون نویسنده سن ها رو درست کردید

  • سارینا مرداد ۸, ۱۳۹۹

    لطفا درباره ی گروه پنتاگون هم مطلب بزارین
    ممنون

  • sarina مرداد ۸, ۱۳۹۹

    سلام
    میشه درباره پنتاگون تندتر مطلب بزارین؟

  • مازیار مهر ۱۷, ۱۳۹۹

    چقدر از این لجنا من بدم میاد…

    • یک هیتر بزرگ بی تی اس های لوس بهمن ۲۴, ۱۳۹۹

      ایول داری.
      کی آخه از این لوسای ننر خوششون میاد. اه اه حالم ازشون بهم می خوره.

      • هستی اسفند ۱۴, ۱۳۹۹

        زر زیاد میزنی گلم

      • Hara اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰

        زر نزن حاجی چص نگو بابا

      • Niloofar دی ۲۴, ۱۴۰۰

        منم از تو بدم میاد

    • هستی اسفند ۱۴, ۱۳۹۹

      بی تربیت متاسفم برای شما

    • soojin شهریور ۱۰, ۱۴۰۰

      هی بچ اولا لجن خودتی،دوما برو سرچ کن بزرگترین فندوم دنیا کی ان آرمی برات میاد!پس پلیز زر نزن

    • Niloofar دی ۲۴, ۱۴۰۰

      منم از توی …بدم میاد

  • m.r تیر ۹, ۱۴۰۰

    من از نظر نژاد پرستی ب این قضیه نگاه نمیکنم… ولی درکتون نمیکنم چرا بی تی اس رو دوست دارید اصلا صدای جذابی ندارن هیچ چیز خاصی ندارن

    • soojin شهریور ۱۰, ۱۴۰۰

      مطنئنی صدای جذابی ندارن؟حتما ناشنوایی!یه گوش پزشکی حتما برو بچ

  • Se biok مهر ۳۰, ۱۴۰۰

    سلام. ممنونم به خاطر مطلبی که در اختیار همه گذاشتین. دوستانی که هر کجا میرین فحش میدین و مسخره میکنین بی تی اس رو! واقعا چرا؟! اینجا ازتون نپرسیدن که دوستشون دارین یا نه…. اگه دوستشون ندارین خب کامنت نگذارین . اصلا مطلب در موردشون نخونین! مگه مجبورتون کردن! اگه مجبورتون نکردن و بازم دارین در مورد بی تی اس مطلب میخونین که یعنی یا شما در مورد این گروه کنجکاو هستین یا اونقدر بی کار تشریف دارین که فقط یه گوشه نشستین و سرتون تو گوشی و موبایله و شدین ننگی برای خانوادتون! لا اقل بی تی اس تلاش کرد تا به چیزی که دوست داشت برسه و رسید و معروف شد چون‌ واقعا حقش بود. شمایی که قبل از ۱۲ شب میخوابین و یا تا صبح بیدار هستین و فقط سرتون تو گوشیه… دقیقا همون زمان بی تی اس داره برای رویا هاش میجنگه! با همه خوبی ها و بدی ها‌. خیلی از شبا فقط ۲ ساعت میخوابیدن و فقط روی کارشون متمرکز بودن و در نهایت شدن مایه افتخار خودشون و مردم کشورشون و طرفداراشون! ولی شما چی؟ چه کار مفیدی برای این زندگی کردین؟ برای خودتون…. برای والدینتون…. برای کشورتون؟؟؟ این همه سال زندگی کردین که بیاین و به یه سری افراد که ازشون بدتون میاد فحش بدین؟! دقیقاااا تو این سنی که هستین و هی دارین آه و ناله میکنین یه سری نوجوون هستن که نصف سن شما رو دارن و دو برابر شما دارن تلاش میکنن و در آینده به جایی قراره برسن و مطمئنم که در آینده شما باز هم فقط یاد دارین فحش بدین و با گوشی روز رو شب کنین 🙂 اینقدر بی فکر و حقیر نباشین! اینا تلاششون رو کردن و به حقشون رسیدن. شما چی؟ برای بهتر کردن وضعیت زندگیت و خوش حال کردن پدر و مادرتون و جامعه چیکار کردین!!! کمتر گزافه گویی کنین 🙂 و من مطمئنم هر کسی حتی یه ذره از این کامنت رو هم بخونه باز در جواب میاین یا فحش میدین یا بی احترامی میکنین و یا هر چی…..

  • F. S دی ۲۳, ۱۴۰۰

    بد نیست مطالبو آپدیت کنید