ژست خاص کیم جونگ اون در جمع افسران تپانچه به دست کره شمالی

ژست خاص کیم جونگ اون در جمع افسران تپانچه به دست کره شمالی

کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی در نشستی که به مناسبت شصت و هفتمین سال پایان جنگ کره برگزار شد در کنار فرماندهان نظامی این کشور و با تپانچه های بیرون آمده از غلاف عکس گرفت. رهبر کره شمالی به مناسبت امضای توافق آتش بس با کره جنویب در ۲۷ جولای ۱۹۵۳ به هر یک از رهبران نظامی حاضر در این نشست یک تپانچه هدیه داد. این تپانچه ها با نام Paektusan، توسط کیم جوان به افسران ارشدی که وفاداری خود را به او اعلام کرده بودند اعطا شد. در ادامه در حالی که این فرماندهان دور کیم را گرفته و تپانچه های اهدایی را جلوی سینه خود گرفته بودند با رهبرشان عکس یادگاری گرفتند.

رهبر کره شمالی به فرماندهان ارشد نظامی تپانچه هدیه داد

آتش بس در شبه جزیره کره پس از سه سال جنگ بین دو کره امضا شد، جنگی که شبه جزیره کره را به دو قسمت تقسیم کرده و بسیاری از خانواده ها را از هم دور ساخت. در خبرهای دیگر از کره شمالی، بدنبال کمبود مواد غذایی در این کشور، مردم به خوردن لاک پشت روی آورده اند. بدنبال افزایش محدودیت های کرونایی و بسته شدن مرزهای کشور، مقامات کره شمالی بیش از پیش با بحران قحطی در کشور مواجه شده اند. بدین ترتیب مردم کره شمالی که پیش از این نیز به سختی می توانستند شکم خود را سیر کنند اکنون برای فرار از گرسنگی به خوردن چیزهای غیرمعمول روی آورده اند.

رهبر کره شمالی به فرماندهان ارشد نظامی تپانچه هدیه داد

رهبر کره شمالی به فرماندهان ارشد نظامی تپانچه هدیه داد

روز گذشته در وبسایت دولتی Naenara به مردم این کشور توصیه شده بود که برای سیر کردن خود به خوردن لاک پشت روی بیاورند. در این بیانیه چنین آمده است: «از دیرباز، لاک پشت به خاطر مزه لذیذ و ترکیبات مغذی فراوان خود در تهیه غذاهای مقوی مورد استفاده بوده است. [لاک پشت] دارای ترکیبات مغذی حیاتی مانند پروتئین، آمینو اسیدهای ضروری و ویتامین است که در درمان هپاتیت، فشار خون و دیگر بیماری ها مفید است. خون، لاک و استخوان آن نیز به طور گسترده برای تولید داروها در دوران امپراطوری کوریو مورد استفاده بوده است. به طور خاص، خون آن در درمان دیابت و رفع ضعف در کودکان مفید است». اقتصاد کره شمالی یکی از بدترین سال های خود در تاریخ معاصر را می گذراند. در سال ۲۰۱۶ تحریم های سازمان ملل باعث شد که تمامی مسیرهای تجاری به غیر از چین بسته شود.

رهبر کره شمالی به فرماندهان ارشد نظامی تپانچه هدیه داد

پیش از شیوع کرونا، تجارت با چین بیش از ۹۵ درصد از تجارت کره شمالی با دنیای خارج را به خود اختصاص داده بود. در ماه مارس و آوریل میزان تجارت دو کشور به دنبال بسته شدن مرزها ۹۰ درصد کاهش یافته است. بسیاری از اقلام روزمره حیاتی مانند روغن پخت و پز، آرد و برنج که به شدت در کره شمالی کمیاب هستند دیگر از طریق چین وارد نمی شوند. به گزارش گزارشگر سازمان ملل، تا پیش از شیوع کرونا بیش از ۴۰ درصد مردم کره شمالی در سیر کردن شکم خود مشکل داشته و بسیاری از آن ها از سوء تغذیه و رشد نامناسب رنج می بردند.

بیشتر بخوانید: کره شمالی بالاخره اولین مورد ابتلا به ویروس «منحوس» را تایید کرد؛ قرنطینه شهر مرزی

حکومت کره شمالی چگونه از تکنولوژی برای نگهداشتن مردم در جهل و تاریکی بهره می‌برد؟

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود