متهم شدن برنامه تاک شو الن دجنرس به بدرفتاری و اذیت و آزار کارکنان

متهم شدن برنامه تاک شو الن دجنرس به بدرفتاری و اذیت و آزار کارکنان

برنامه تاک شو الن دجنرس (The Ellen DeGeneres Show) به خاطر شکایات متعدد در مورد فرهنگ محل کار سمی و همراه با آزار مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد. به گزارش ورایتی به منظور بررسی تجربه کارکنان در طول این برنامه پرطرفدار تحقیقاتی داخلی در این زمینه به دستور مالک WarnerMedia صورت خواهد گرفت. هفته گذشته به اعضای تیم تولید این برنامه خبر داده شد که به منظور بررسی ادعاها و گزارشات در مورد فضای کاری نامناسب این برنامه با اعضای قدیم و جدید تیم تولید این برنامه مصاحبه خواهد شد. در گزارش ارائه شده به بدرفتاری با تیم تولید، نژادپرستی و اذیت و آزار در طول تولید این برنامه اشاره شده است.

برنامه تاک شو الن دجنرس

با این وجود، الن دجنرس مجری ۶۲ ساله این برنامه تاکنون شخصاً به هیچ عمل اشتباهی متهم نشده است. اوایل ماه جاری برخی از کارکنان برنامه تاک شو الن دجنرس از فضای کاری سمی این برنامه شکایت کرده بودند. یکی از اعضای کنونی و ۱۰ نفر از اعضای قدیمی تیم تولید این برنامه سه نفر از تهیه کنندگان اجرایی آن را به اذیت و آزار و ارعاب متهم کرده بودند. یک منبع خبری در مصاحبه با Buzzfeed در این باره چنین گفته است: «موضوع این است که این سه تهیه کننده اجرایی که این برنامه را تولید می کنند و مسئولیت تمامی کارکنان را بر عهده دارند، کارکنانی که اذیت و آزار و بدرفتاری را حس می کنند. آن ها حس می کنند هر کسی که در برنامه الن دجنرس کار می کند بسیار خوش شانس است. از این رو اگر مشکلی دارید باید این برنامه را ترک کنید زیرا ما یک نفر دیگر را استخدام خواهیم کرد زیرا هر کسی دوست دارد اینجا کار کند».

برنامه تاک شو الن دجنرس

اگر چه خود الن دجنرس به هیچ اشتباه و عمل ناخوشایندی متهم نشده است اما کارکنان برنامه ادعا کرده اند به آن ها دستور داده شده که در صورت دیدن او در ساختمان محل ضبط برنامه، حق ندارند با او صحبت کنند. همچنین برخی دیگر ادعا کرده اند که دیگر کارکنان برنامه اجازه ندارند در اتاقی که الن دجنرس در آن استراحت می کند باشند. یکی دیگر نیز ادعا کرده که یکی از دوستانش که عضو تولید این برنامه است گفته که در طول دو سال حضور در ایران برنامه، دجنرس حتی یکبار هم با او سلام و احوالپرسی نکرده و در هنگام استخدام به آن ها گفته شده که حق ندارند با او صحبت کنند.

برنامه تاک شو الن دجنرس

برنامه تاک شو الن دجنرس

برنامه تاک شو الن دجنرس

یکی از اعضای سابق تیم تولید این برنامه در این باره چنین گفته است: «اگر او می خواهد برنامه خود و نامش را در عنوان شو داشته باشد، او باید بیشتر خود را در اتفاقاتی که می افتد دخالت دهد. به نظر من تهیه کنندگان اجرایی دور او را گرفته و به او می گویند: همه چیز خوب پیش می رود، همه خوشحالند. و او نیز این صحبت ها را باور می کند اما این مسئولیت اوست که از این فراتر برود». یک زن سیاهپوست نیز ادعا می کند که وی متحمل یک سری «بدرفتاری کوچک» شده است. درخواست او برای ترفیع مقام و افزایش دستمزد نادیده گرفته شده و بعد از درخواست او از دیگر اعضا برای آموزش دیدن در زمینه تنوع نژادی و همکاری با دیگر نژادها وی را به داشتن ظاهری پشیمان و عصبانی متهم کرده اند. برخی دیگر نیز ادعا کرده اند که پس از یک ماه مرخصی درمانی به دنبال تلاش برای خودکشی، از کار اخراج شده است.

برنامه تاک شو الن دجنرس

برنامه تاک شو الن دجنرس

تهیه کنندگان اجرایی برنامه الن دجنرس نیز در پاسخ به این اتهامات بیانیه ای بدین مضمون منتشر کرده اند: «در طول نزدیک به دو دهه، ۳,۰۰۰ اپیزود و استخدام بیش از ۱,۰۰۰ نفر در تیم تولید، سعی کرده ایم یک محیط کاری باز، ایمن و پذیرا ایجاد کنیم. ما حقیقتاً دلشکسته و متاسفیم از این که باخبر می شویم حتی یک نفر در خانواده تولید ما یک تجربه منفی داشته است. این ما نیستیم و این آن چیزی نیست که ما سعی کرده ایم باشیم، و این چیزی نیست که الن برای ما تعیین کرده است». در ماه های گذشته بدون اطلاع و رضایت کارکنان ۴۰ درصد از دستمزد آن ها کاسته شده و الن دجنرس نیز در زمان قرنطینه در خانه، بدون اطلاع به دیگران با یک کمپانی برای فیلم برداری برنامه او در خانه قرارداد بسته بود.

بیشتر بخوانید: سرطان تیروئید مجری آمریکایی توسط یکی از بیننده هایش تشخیص داده شد

مصاحبه جنجالی اکبر عبدی؛ فراستی پولم را خورد! + ویدئو

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود