محققان محل دقیق خلق آخرین نقاشی ون گوگ را کشف کردند

محققان محل دقیق خلق آخرین نقاشی ون گوگ را کشف کردند

محل دقیق خلق آخرین نقاشی ون گوگ ساعاتی قبل از آنکه با شلیک گلوله به زندگی خود پایان بدهد، با کمک یک کارت پستال کشف شد.

متخصصان باور دارند اثر این هنرمند هلندی با نام «ریشه های درخت» در آخرین روز زندگی ونسان ون گوگ در روستای Auvers-sur-Oise نزدیک پاریس در فرانسه نقاشی شده است.

در یک روز گرم تابستانی در سال ۱۹۸۰ میلادی ونسان ون گوگ مشغول کار روی اثر مشهور ریشه های درخت بود (طرحی با رنگ های روشن از ساقه و ریشه های چند درخت) که با جای گلوله در شکم خود به مسافرخانه ای که در روستای مذکور قرار داشت مراجعت کرد.

آخرین نقاشی ون گوگ

اینکه قبل از مرگ او دقیقا چه اتفاق رخ داده هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد اما کشف محل ترسیم این نقاشی مشهور میتواند تا حدودی راز زندگی ون گوگ ساعاتی پیش از مرگش را فاش کند.

تنه ها و ریشه های درختی که در نقاشی ون گوگ به تصویر کشیده شده اند نخستین بار توسط Wouter van der Veen, مدیر علمی موسسه ون گوگ در یک کارت پستال کشف شد.

در ادامه این موسسه به دنبال اتاق ون گوگ در Auberge Ravoux گشت؛ همان مسافرخانه در روستایی که او ۷۰ روز پایانی عمرش را سپری کرده بود. Van der Veen در این باره گفت که اغلب ریشه های درختی که در نقاشی ون گوگ دیده می شوند هنوز سر جایشان هستند.

آخرین نقاشی ون گوگ

او گفت از روی کارت پستالی که در پایان قرن بیستم چاپ شده بود متوجه شده که نقاشی خاکریزی مملو از ریشه های درخت را در روستایی نزدیک فرانسه نشان می داد و در نهایت پی برده که ون گوگ آخرین اثر خود را در کجا کشیده است.

این فرد توضیح می دهد که در طول قرنطینه کرونا ویروس وقتش را صرف موشکافی در این کارت پستال کرده و به جزئیات جالبی در آن پی برده. در ادامه این کارشناس کارت پستال را با نقاشی آخر ون گوگ مقایسه کرده و دریافت که ریشه ها و تنه های درخت در آن نقاشی دقیقا با کارت پستالی که در اختیار داشته برابری می کرده اند.

آخرین نقاشی ون گوگ

محققان در موسسه ون گوگ با همراهی گیاه شناسی به نام برت مائس که در زمینه گیاهان تاریخی تخصص دارد در ادامه به این نتیجه رسیدند که ریشه های به تصویر کشیده شده در آخرین نقاشی ون گوگ از روی چه سوژه ای کشیده شده اند.

Van der Veen خاطر نشان کرده که این کشف میتواند نظریه سال ۲۰۱۱ در رابطه با مرگ ون گوگ را به زیر سوال ببرد. براساس این نظریه ون گوگ خودکشی نکرده و در عوض بعد از نزاع با دو جوان در مسافرخانه هدف شلیک تفنگ قرار گرفته است.

او ادامه می دهد:

حالا که می دانیم ون گوگ تمام مدت روز را مشغول نقاشی بوده (چراکه به خاطر نقاشی نوع آفتاب در این تصویر حدس زده می شود که او تا پایان غروب مشغول نقاشی بوده) به نظر می رسد که ون گوگ زمان اندکی برای مشاجره در مسافرخانه داشته است.

به گفته او ضخامت ریشه های به تصویر کشیده شده در این عکس نمادی از کشمکش ون گوگ با زندگی بوده است. تفنگی که گفته می شود ون گوگ خود را با آن کشته است سال گذشته در مزایده ای در پاریس به قیمت ۱۶۲۵۰۰ یورو به فروش رفت.

بد نیست اشاره کنیم که ون گوگ در طول حیات خود با مشکلات روحی زیادی دست و پنجه نرم می کرد و حتی زمانی یکی از گوش های خود را برای هدیه دادن به معشوقه اش بریده است.

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود