ختم دادرسی پرونده جانی دپ و امبر هرد؛ مروری بر عجیب ترین ادعاهای طرفین در دادگاه

ختم دادرسی پرونده جانی دپ و امبر هرد؛ مروری بر عجیب ترین ادعاهای طرفین در دادگاه

پرونده شکایت جانی دپ از روزنامه نیوز گروپ به اتهام افترا زنی بالاخره بعد از سه هفته افشاگری های تکان دهنده از او و همسرش در دادگاه عالی لندن خاتمه یافت.

این دادگاه امروز (در روز شانزدهم) خاتمه پیدا کرد و انتظار می رود که در مهرماه سال جاری حکم قاضی در مورد آن صادر گردد. جانی دپ ۵۷ ساله به خاطر انتشار مقاله ای که سال ۲۰۱۸ در نشریه سان (متعلق به گروه خبری یا NGN) منتشر شد و در آن گفته شده بود که این هنرپیشه دست بزن دارد شکایت کرد.

اگر جانی دپ برنده این پرونده شکایت شود آنگاه قاضی مبلغی را به عنوان جریمه برای گروه خبری تعیین می کند و در صورتی که رقیب برنده شود دپ باید هزینه های دادرسی را پرداخت کند. جریمه هایی که عموما در انگلستان برای افترا تعیین می شوند مبلغی بین ۳۰۰ تا ۳۲۵ هزار پوند هستند.

در این دادرسی دو هفته ای، دپ به مدت سه روز شواهد و مستندات خود را ارائه کرد و امبر هرد همسر سابق او به عنوان شاهد در چهار روز از دادگاه حضور یافت. البته امبر هرد تنها شاهد این پرونده نبود و دادگاه از چندین کارمند سابق جانی دپ از جمله استیون دوترس دستیار او و همچنین ویتنی هنریکز خواهر امبر هرد و کریستینا سکستون مربی بدنسازی او نیز برای ادای توضیحات دعوت کرد.

جانی دپ و امبر هرد

در طول فرایند دادرسی دپ مرتبا اتهامات مبنی بر اعمال خشونت علیه همسر سابقش یعنی امبر هرد را رد کرد و مدعی شد که در عوض امبر بوده که در طول این رابطه علیه او خشونت به خرج داده است.

دادگاه ادعاهای هر دو طرف مبنی بر اعمال خشونت از سوی یکدیگر را شنید و در مورد مدفوع کردنش روی تختخواب، عکسی از خانه در هم ریخته و ظروف شکسته در منزل مشترک این زوج در استرالیا و انگشت زخمی دپ از امبر هرد توضیح خواست.

رسوایی مدفوع روی تخت

جانی دپ و امبر هرد

مهم ترین و احتمالا حال به هم زن ترین لحظه در این دادگاه ۱۵ روزه زمانی اتفاق افتاد که جانی دپ از پایان دادن به ازدواجش بعد از مدفوع کردن امبر هرد روی تخت به قاضی گفت.

ستاره دزدان دریایی کارائیب مدعی شد امبر و دوستانش بعد از تولد ۳۰ سالگی امبر در آوریل ۲۰۱۶ کوهی از مدفوع را روی تخت شان گذاشته بودند. جانی دپ به قاضی گفت آنقدر از دیدن این صحنه حالش بد شده بود که تصمیم گرفت در همان روز به ازدواجشان خاتمه دهد.

دپ در ادامه مدعی شد:

صبح روز بعد از جشن تولد، خانم هرد یا احتمالا یکی از دوستانش روی تخت مشترک مان مدفوع کرد و همان موقع تصمیم گرفتم که  از او جدا شوم.

در زمان مطرح شدن این صحبت ها از هرد سوال شد که آیا او روی تخت مدفوع کرده بود و او در پاسخ گفت: من نبودم. این عکس قطعا حال به هم زن است. وحشتناک است. نه!

امبر هرد تقصیر را گردن سگ های خانگی شان انداخت و گفت احتمالا کار آنها بوده اما دپ معتقد بود که این سگ ها خیلی کوچک تر از آن هستند که بتوانند آن حجم از مدفوع را تولید کنند.

جانی دپ برای اثبات گفته هایش از دادگاه درخواست انجام تست DNA کرد تا مشخص شود مدفوع متعلق به چه شخص یا حیوانی بوده است.

یکی از دوستان هرد به نام او تیلت رایت بعدها به دادگاه گفت که این نمی توانسته کار امبر باشد چراکه او از مدفوع وحشت دارد. در طول دادرسی عکس هایی از تپه مدفوع روی تخت این زوج برای قاضی نمایش داده شد و در ادامه امبر مدعی شد که دپ بعد از دیدن مدفوع به قدری عصبانی شد که تلفن را سمت او پرتاب کرد و به صورتش آسیب زد. دپ اما این حرف ها را رد کرد.

خانه وحشت

دپ و هرد در مارس ۲۰۱۵ به استرالیا سفر کردند تا دپ در فیلمبرداری یکی از اپیزودهای دزدان دریایی کارائیب شرکت کند. دعوای این زن و شوهر و زد و خورد خشن آنها در همین خانه آغاز شد و آنطور که اسناد دادگاه نشان می دهد آنها ۱۵۰ هزار دلار به خانه اجاره ای مشترکشان خسارت زدند.

هرد در متن شهادت خود ادعا کرد که وقتی به خانه بازگشته بود متوجه پسماند غذا در سرتاسر خانه شده و حتی یک پرنده زنده هم در آن پیدا کرده. به گفته او شیشه های شکسته همه جا دیده می شدند و روی دیوارها لکه های خون کاملا پیدا بود. او همچنین جانی را متهم کرد که تلاش کرده کاناپه خانه را آتش بزند و تلویزیون آن را شکسته و روی مبلمان ادرار می کرده است!

هرد رو به قاضی کرد و گفت:

جلو در خانه سیب زمینی و سس ریخته شده بود. یک پرنده در خانه بود…که وقتی وارد اتاق شدم من را تا حد مرگ ترساند. احتمالا از پنجره وارد اتاق شده بود. خون همه جا دیده می شد.

روی تمام دیوارها نوشته شده بود: مستقیما از پله ها پایین برو…روی دیوارها و آباژورها خون وجود داشت و این پیام ها همه جا دیده می شد.

دپ تایید کرد که با خون خودش پیام هایی را روی دیوارها خانه نوشته که ظاهرا بسیار شبیه به صحنه هایی از فیلم ترسناک درخشش (یا The Shining) بوده است.

امبر هرد همچنین مدعی شد که جانی دپ حدود ۳۰ بطری را مانند نارنجک به سمتش پرتاب کرده و این کار بریدگی هایی را روی بازوها و پاهایش ایجاد کرده است. دپ هر گونه خشونت علیه امبر را رد کرد و اصرار داشت که این امبر بوده که علیه خود خشونت به خرج داده است.

جراحت انگشت

دپ در طول سفرش به استرالیا دچار جراحت در یکی از انگشتانش شد که در نهایت به بستری شدن او در بیمارستان منجر شد و بعد از بازگشت به لس آنجلس او حتی مجبور به جراحی انگشت خود شد. دپ در دادگاه مدعی شد که هرد با پرت کردن بطری شیشه ای به سمت او این بلا را سر انگشتش آورد. امبر اما این ادعا را رد کرد و گفت جانی با کوباندن یک تلفن پلاستیکی به دیوار این بلا را سر انگشت خودش آورده است.

هرد گفت او تلفن دیواری را برداشت و بارها و بارها و بارها به دیوار کوبید و جلوی چشمانم خردش کرد. من نمی دانستم که با این کار به انگشت خودش صدمه زده است.

خشم در هواپیما

یکی از موضوعات داغ مطرح شده در دادگاه به حادثه ای مربوط می شد که ظاهرا در جت شخصی این زوج و حین سفر از بوستون به لس آنجلس در سال ۲۰۱۴  رخ داده بود.

هرد مدعی شد که در طول آن سفر دپ لقب فاحشه را به او داده و بعد ضربه ای به پشت سر او زده. امبر ادامه داد وقتی دپ متوجه گریه من شد شروع به خندیدن کرد.

دپ ادعای ضربه زدن به هرد در هواپیما را رد کرد و استیون دوترس دستیار او نیز که به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شده بود گفت با وجود آنکه فاصله کمی تا صندلی این دو نفر داشتم اصلا همچین چیزی ندیدم.

در ادامه متن پیام های رد و بدل شده بین هرد و دوترز یک روز بعد از ماجرای هواپیما در دادگاه قرائت شد. یکی از پیام های ارسالی از سوی دوترس این بود:

دپ ترسیده بود. وقتی به او گفت که شما را زده است گریه کرد.

در پیام دیگری آمده بود:

کار بدی بود و او خودش می داند.

ادعای خیانت

در طول دادگاه هرد ادعا کرد که دپ او را به خیانت با تعدادی آدم معروف از جمله ایلان ماسک و جیمز فرانکو هنرپیشه متهم کرده است.

در دادگاه تصاویری از دوربین های مداربسته محل اقامت امبر هرد نشان داده شد که در آنها فرانکو در حال خروج از آسانسور و ورودش به منزل امبر و دپ در سال ۲۰۱۶ را نشان می داد.

دپ گفت: من شک داشتم که امبر هرد با فرانکو در ارتباط است که بر من محرز شد.

او ادامه داد: به من گفتند که او با فرانکو در ارتباط است.

هرد این ادعاها را رد کرد و تاکید نمود که تا پس از طلاقش رابطه ای با هیچکس نداشته و به همسرش خیانت نکرده است.

جشن شکرگزاری

امبر هرد در بخش دیگری از صحبت هایش به قاضی گفت که در شب جشن شکرگزاری در سال ۲۰۱۵ جانی دپ که تحت تاثیر مصرف کوکائین بود او را کتک زد و قصد خفه کردنش را داشت. او گفت که جانی او را کف اتاق پرت کرده و تعدادی ظرف و ظروف هم به سمتش پرتاب کرده که خوشبختانه هیچکدام به او برخورد نکرد. امبر همچنین مدعی شد که جانی او را با موهایش اتاق به اتاق کف زمین کشانده است.

دپ کلیه این ادعاها را رد کرد.

ادعاها در مورد ضربه به سر و برنامه جیمز کوردن

هرد ادعا کرد که در دسامبر ۲۰۱۵ نیز باز دعوای بدی میان او و شوهرش درگرفت در حدی که پای هر دو چشمش کبود بود و دماغش شکسته بود.  جالب آنکه او روز بعد در برنامه تلویزیونی جیمز کوردن حضور پیدا کرده بود و هیچکدام از کبودی ها و زخمهایی که ادعا می کرد در برنامه دیده نشد. خودش می گوید گریمی که روی صورتش انجام گرفت آن کبودی ها را پوشاند.

دپ قبلا وارد آوردن ضربه به سر امبر را تایید کرده بود اما مدعی شده بود که آن اتفاق تصادفی رخ داده. او باز هم اعمال هرگونه خشونت علیه همسرش در طول مشاجراتشان را رد کرد.

مصرف مواد مخدر

امبر هرد در دادگاه ادعاهایی را در مورد اعتیاد دپ به مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی مطرح کرد. این هنرپیشه مرد متهم به مصرف موادی نظیر کوکائین، MDMA، اکستازی، اکسی کوتین و ماراجوانا شد.

دپ در پاسخ به این اتهامات ادعا کرد که چطور به خاطر این اعتیاد عذاب کشیده و مانند یک کودک گریه می کرده تا در جزیره خصوصی اش در باهاماس اعتیادش را ترک کند.

در یکی از تصاویری که به قاضی نشان داده شد دپ روی زمین اتاقی در هتل نقش زمین شده و به نظر می رسد تحت تاثیر مواد بوده است.

ساشا واس نماینده گروه خبری (که دپ از آن شکایت کرده بود) گفت جانی در این عکس تحت تاثیر مواد است اما او این ادعا را رد کرد و گفت صرفا مشغول چرت زدن بوده است.

تصویر دیگری که به دادگاه نشان داده شد پودر سفیدی را روی یک میز مرمر نشان می دهد که کارت شناسایی دپ نیز روی آن قرار دارد. دپ در توضیحاتش پیرامون این عکس گفت اگر اینها متعلق به من است چرا باید از آنها عکس بگیرم؟

دوترس دستیار دپ تایید کرد که دپ به مواد مخدر اعتیاد داشته و بارها تلاش کرده که ترک کند. او گفت دپ در کالیفرنیا ماریجوانا مصرف کرده که قانونی است. البته او گاهی هم کوکائین مصرف می  کرد که خیلی کم پیش می آمد.

خسارت مالی

دپ در بخشی از دادگاه مدعی شد که کل ۶۵۰ میلیون پولی که بابت فیلم دزدان دریایی کارائیب به دست آورده بود را به خاطر عدم پرداخت مالیات از دست داده است. او گفت این خبر بد را اندکی قبل از جشن تولد سی سالگی امبر به گوشش رساندند. ظاهرا دپ قبل از تولد جلسه ای با مدیر برنامه هایش داشته و متوجه شده که مدیران مالیاتی اش برای مدت ۱۷ سال مالیاتش را به دولت پرداخت نکرده اند و برای همین ۶۵۰ میلیون دلار جریمه شده بود. همین جلسه باعث شد که او نتواند خود را به موقع به جشن تولد برساند و وقتی هرد با ظاهرا ناراحت او روبرو شد به سمتش حمله کرد.

تهدید به مرگ

هرد در دادگاه ادعا کرد که جانی دپ بارها او را تهدید به مرگ کرد و او نیز چندین مرتبه ترس جانش را پیدا کرده است. هرد ۳۴ سالانه در شهادت خود گفت که دپ به او گفته است که مرگ تنها راه جدایی اش از اوست.

امبر هرد مدعی شد:

دپ او را صراحتا به مرگ تهدید کرده است و گفته اگر قصد ترک کردنش را داشته باشد او را خواهد کشت یا بلایی بر سرش می آورد که دیگر کسی او را نخواهد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود