با تاثیرات مثبت و منفی «ماریجوانا» یا همان «گُل» بر روی مغز و بدن آشنا شوید

از تسکین درد آرتروز تا افزایش ضربان قلب و اتساع رگ ها

با تاثیرات مثبت و منفی «ماریجوانا» یا همان «گُل» بر روی مغز و بدن آشنا شوید

در ۱۹ جولای گذشته بود که سنای کانادا رأی به قانونی شدن خرید و فروش و مصرف ماریجوانا در این کشور داد و بدین ترتیب کانادا به دومین کشوری تبدیل شد که بعد از اروگوئه مصرف شاهدانه و مشتقات آن را آزاد می سازد. مصرف ماریجوانا در برخی از ایالات آمریکا نیز قانونی بوده و تعداد این ایالات نیز رو به افزایش است. بسیاری از طرفداران آزاد شدن مصرف این ماده مخدر بر فواید درمانی آن تاکید دارند. مطالعات بسیاری نشان می دهند که مصرف ماریجوانا و شاهدانه به طور کلی باعث تسکین درد و کاهش اثرات و علائم انواعی از صرع می شود.

ماری جوآنا

یکی از اصلی ترین ترکیبات ماریجوانا، تتراهیدروکانابینول یا THC است که بر روی سیستم جایزه مغز تاثیر می گذارد، بخشی از مغز که به کارهایی که به ما احساس خوبی می دهند واکنش نشان می دهد، فعالیت های شادی بخشی مانند غذا خوردن یا داشتن رابطه جنسی. در نتیجه مصرف ماریجوانا، این بخش از مغز به شدت تحریک می شود و این موضوع حالتی شبیه خلسگی و نشئگی را در فرد به وجود می آورد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با اثرات مثبت و منفی که ماریجوانا (گُل) بر روی مغز و بدن شما می گذارد به طور مفصل صحبت کنیم.

احساس این که زمان به سرعت در حال گذر است یا برعکس آن، کند شدن گذشت زمان، از اصلی ترین اثرات جانبی گزارش شده مصرف ماریجوانا است که در ایران بیشتر با نام «گُل» یا «علف» شناخته می شود. بسیاری این ماده را با حشیش یکی می دانند که تصور اشتباهی است. حشیش همان چیزی است که در ایران «سیگاری» نامیده می شود در حالی که ماریجوانا که با نام «گُل» در ایران مورد استفاده قرار می گیرد ماده مخدر خطرناک تر با تاثیر روانگردانی بسیار بیشتری نسبت به مورد قبلی است.

ماری جوآنا

اگر چه هم گیاه حشیش و هم ماریجوانا از خانواده مشترک شاه دانه هستند اما غلطت ماده سمی و روانگردان THC در هر کدام از آن ها متفاوت است. در حالی که ۳۰ درصد از حجم ماریجوانا را این ماده سمی تشکیل می دهد اما در حشیش تنها ۰.۳ درصد از این ماده روانگردان یافت می شود. بدین ترتیب خاصیت سرخوش کنندگی و نشئگی حشیش بسیار کمتر از پسرعمویش است.

بیشتر بخوانید: با ۱۰ ماده مخدر اصلی و تاثیرات مخرب و مرگبار هر یک از آن ها آشنا شوید

مصرف این ماده در کوتاه مدت باعث افزایش ضربان قلب می شود.تنها چند دقیقه بعد از بلعیدن دود ناشی از سوختن ماریجوانا، ضربان قلب فرداز ۲۰ تا ۵۰ بار در دقیقه افزایش خواهد یافت. این حالت از ۲۰ دقیقه تا ۳ ساعت دوام خواهد داشت هرچند مدارک متقنی دال بر افزایش خطر حمله قلبی با مصرف ماریجوانا وجود ندارد. در مقابل، کانابیویدل موجود در ماریجوانا می تواند تاثیرات درمانی مفیدی داشته باشد که از آن میان می توان به تسکین درد، کاهش حملات صرعی در کودکان و کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتروز اشاره کرد. حتی کسانی که از التهاب روده رنج می برند نیز با مصرف ماریجوانا احساس بهتری خواهند داشت.

ماری جوآنا

ماریجوانا می تواند باعث قرمز شدن چشم ها شود. از آنجایی که ماریجوانا اتساع و گشاد شدن رگ های خونی را در پی دارد باعث قرمز شدن چشم ها خواهد شد. یکی دیگر از تاثیرات استعمال ماریجوانا افزایش قابل توجه اشتهاست. با استعمال این ماده مخدر قسمت هایی از مغز که مسئول کنترل اشتهای ما هستند تحت تاثیر قرار گرفته و فرد را به خوردن غذای بیشتر ترغیب می کنند. همه چیز به سلول هایی در مغز مربوط می شود که در حالت نرمال پس از خوردن یک غذای سنگین فعال شده و به ما گوشزد می کنند که دست از خوردن بیشتر بکشیم. ترکیبات روانگردان موجود در ماریجوانا تنها بخشی از این سلول های سرکوب کننده اشتها را فعال می کند و به جای این که حس سیری را در ما ایجاد کند باعث می شود که بیشتر احساس گرسنگی کنیم.

ماری جوآنا

مصرف ماریجوانا در نحوه شکل دادن به خاطرات نیز تاثیر گذار است. این ماده مخدر با تغییر دادن روش پردازش اطلاعات در مغز، باعث بر هم خوردن نظم کاری مغز می شود اما دانشمندان هنوز در مورد نحوه رخ دادن این تغییرات پاسخ علمی نیافته اند. با این وجود، برخی از محققان بر این باورند که گُل باعث ایجاد اختلال در حافظه کوتاه مدت شده و گفته می شود که چنین تاثیری بیشتر در مصرف کنندگان کم تجربه و با دفعات مصرف کمتر و نامنظم تر بیشتر از مصرف کنندگان همیشگی دیده می شود. چنین تاثیری در لحظات اولیه پس از مصرف ماریجوانا بسیار بیشتر و شدیدتر است.

مصرف ماریجوانا می تواند باعث بر هم خوردن حس تعادل شود و این موضوع از طریق تحت تاثیر قرار گرفتن دو بخش از مغز که در ایجاد تعادل، هماهنگی، زمان واکنش و نحوه ایستادن دخالت دارند ایجاد می شود. همچنین این ماده روانگردان می تواند حس زمان در شما را تغییر دهد که در نتیجه تغییر جریان خون به مخچه صورت می گیرد.

ماری جوآنا

در برخی از افراد مصرف ماریجوانا می تواند خطر افسردگی را افزایش دهد. دانشمندان هنوز نتوانسته اند به این سوال پاسخ دهند که آیا مصرف ماریجوانا باعث افزایش افسردگی می شود یا کسانی که افسرده هستند تمایل بیشتری به مصرف این ماده مخدر دارند. اما تحقیقی که در هلند صورت گرفته نشان می دهد که مصرف گُل می تواند خطر ابتلا به افسردگی را در میان جوانانی که یک ژن سروتونین خاص در بدنشان داشته اند و نسبت به این نوع بیماری روانی آسیب پذیرتر هستند افزایش دهد.

علاوه بر این گفته می شود که مصرف گُل می تواند خطر پیشرفت حالات شیزوفرنیک در افراد را نیز در پی داشته باشد. بر اساس مطالعات صورت گرفته خطر ابتلا به شیزوفرنی در میان مصرف کنندگان ماریجوانا بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: ۱۶ حقیقت تکان دهنده درباره ماده مخدر «شیشه» که احتمالاً تا به حال از آن ها اطلاع نداشته اید

ماری جوآنا

از دیگر تاثیرات مخرب مصرف این ماده مخدر می توان به ارتباط آن با افزایش ریسک ابتلا به افسردگی اجتماعی اشاره کرد. اگر چه تحقیقات در این مورد بسیار محدود است اما می توان ارتباطی دستکم محدود را بین این دو تایید کرد. در گذشته از ماده کانابیدیول که از ترکیبات اصلی گیاه شاه دانه است برای کاهش نمودهای بیماری افسردگی استفاده می شد.

ماری جوآنا

چیزی که باید بدانید این است که قدرت و توان نشئه کنندگی ماریجوانا نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و نسبت ماده موثره روانگردان این ترکیب یعنی تتراهیدروکانابینول نسبت به کانابیدیول بسیار افزایش قابل توجهی یافته است. از سال ۱۹۹۵ تاکنون غلظت تترا هیدروکانابینول که ماده موثره گیاه ماریجواناست ۳ برابر شده است. غلظت این ترکیب در ماریجوانای تولیدی دهه ۱۹۹۰ حدود ۴ درصد بود که در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است. در این اثنا، غلظت ترکیب مفید کانابیدیول که استفاده های دارویی و درمانی دارد کاهش یافته و از نسبت ۱۴ به ۱ (نسبت تتراهیدروکانابینول به کانابیدیول) در سال ۱۹۹۵ به ۸۰ به ۱ در سال ۲۰۱۴ رسیده است. هر چه گیاه خشک شده ماریجوانا قدیمی تر باشد غلظت تتراهیدروکانابینول در آن کاهش می یابد. نحوه نگهداری از آن نیز در غلظت این ماه تاثیر گذار است. این دو مانع نقش مهمی در تعیین میزان قدرت و اثرگذاری گُل دارند.

ماری جوآنا

همچنین مصرف مداوم ماریجوانا تغییراتی را در ساختار مغز ایجاد می کند. در مطالعات اخیر، محققان از اسکن های مغزی ام آر ای برای دستیابی به تصویری بهتر از تاثیرات مصرف ماریجوانا بر مغز افراد بالغی که دستکم هفته ای ۴ بار ماریجوانا مصرف می کنند استفاده کردند. در مقایسه با افرادی که هرگز گُل مصرف نکرده یا به ندرت مصرف می کردند، مصرف کنندگان همیشگی قشر مغزی پیشین حدقه ای بسیار کوچکتری داشتند، منطقه ای از مغز که برای پردازش احساسات و تصمیم گیری بسیار حیاتی است. البته این افراد ارتباطات درون مغزی بسیار بیشتری نیز نسبت به دیگر افراد داشتند که به باور محققان جبرانی برای کاهش اندازه آن قسمت از مغز که گفته شد بوده است. بدین ترتیب می توان ادعا کرد افراد بالغی که شروع به مصرف ماریجوانا می کنند بیش از دیگران در خطر کاهش اندازه مغز قرار دارند.

ماری جوآنا

ماریجوانا بر عملکرد ریه ها نیز تاثیرگذار است اما به نظر نمی رسد که تاثیری بر افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه داشته باشد. کسانی که به طور مرتبط گُل مصرف می کنند در خطر بیشتری برای ابتلا به برونشیت های ریوی قرار دارند. همچنین بر اساس گزارش های تحقیقاتی، دست برداشتن از مصرف ماریجوانا این خطرات را کاهش خواهد داد. با این وجود در تحقیقات، هیچ ارتباط قابل توجهی بین مصرف ماریجوانا و ابتلا به سرطان ریه، گردن یا سری که معمولاً در مورد مصرف سیگار شایع است یافت نشد.

بیشتر بخوانید: با حیواناتی که مواد مخدر، مشروبات الکلی و داروهای روان گردان استفاده می کنند آشنا شوید

ماری جوآنا

در مقابل، برخی از ورزشکاران بر این باورند که مصرف ماریجوانا به اشکال مختلف می تواند باعث بهبود عملکرد بدنی آن ها شود. ورزشکاران برخی از رشته های ورزشی، به خصوص رشته های ورزشی استقامتی و ماجراجویانه می گویند که استعمال ماریجوانا می تواند عملکرد ورزشی آن ها را بهبود بخشد. این موضوع بدلیل تاثیرات ضد التهابی و ضد دردی ماریجوانا است که تحمل درد در ورزش های استقامتی و با زمان طولانی را بهبود می بخشد. اما مصرف ماریجوانا در مواردی نیز باعث کاهش کیفیتی عملکردی ورزشکاران می شود زیرا تمرکز، هماهنگی و تهییج را در آن ها از بین برده و فرآیند ریکاوری طبیعی بدن را مختل می کند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف گُل در دوران بارداری می تواند تاثیرات منفی داشته باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته بین مصرف ماریجوانا در دوران بارداری و کاهش وزن نوزاد هنگام زایمان رابطه ای مستقیم وجود دارد. همچنین مطالعاتی محدودتر ادعا دارند که مصرف این ماده مخدر در دوران بارداری برای نوزاد مشکلاتی را ایجاد می کند که نیاز به قرار دادن او در بخش مراقبت های ویژه بعد از تولد را افزایش خواهد داد.

ماری جوآنا

با این وجود هنوز سوالات و ابهامات زیادی در مورد تاثیر مصرف ماریجوانا بر روی مغز و بدن انسان وجود دارد و برخی حتی بر این باورند که این ماده روانگردان کاربردهای دارویی مفیدی نیز دارد. با این وجود، با قاطعیت می توان گفت که مصرف این ماده مخدر بدون ریسک نخواهد بود. بدین ترتیب تحقیقات بسیاری باید انجام گیرد که تاثیرات مفید شاهدانه به طور کلی و مشتقات آن را مشخص نماید و در ادامه بتوان خطرات همراه با استفاده دارویی یا تفریحی از آن را به حداقل رساند.

بیشتر بخوانید: مردگان متحرک؛ «اسپایس»، مخدر جدیدی که افراد را به زامبی بدل می کند

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴۶ نظر

ورود

  • رضا آذر ۳۰, ۱۳۹۷

    با تشکر بابت توضیحاتتون من بعنوان کسی که مصرف طولانی ماریجونا داشتم بعنوان یک ایرانی این رو واقعا هشدارمیدم که مصرف ماریجوانا یا همون گل نیازمند تحقیقات فوق العاده جدی و تجربیه! مثلا یه حالاتی برای مغز ایجاد میکنه که منحصر بفرده از نوع خودش! به شما شهود و روشن بینی میده به مرور زمان تبادل اطلاعات و افکار بین افردای که ماریجوانا مصرف میکنن به هیچ وجه صورت نمیگیره بلکه این تبادل انرژی هست که بیشر صورت میگیره! یعنی کما اینکه دو نفر که اصطلاحا چت هستن! نیاز نیست با هم هم زبانی کنن کما اینکه یک ساعت هم از طریق تبادل انرژی شاید گفت همدلی کنن! که این هم جنبه ی خوبی داره هم میتوه در عین حال برای خیلی ها خطرناک باشه! و موضوع مهم دیگه ای که هست اینه که این موضوع باید علی الخصوص در ایران مورد بررسی های بیشتر و دقیق تری صورت بگیره چون هم فراگیر تر شده هم روابط تنگاتنگی با سبک زندگی! ایرانی ها و در نهایت تاثیر گذاری عمیق روی ایرانی ها داره ! تاثیراتی که بدون مطالعات و آزمایشهای دقیق میتونه از هر نظر به ضرر جامعه ما تموم شه من بعنوان یک جوان ایرانی که نمیدونم فریادم رو کجا باید ‍بیاده کنم واقعا این یکی از مهم ترین موضوعات و معماهای زندگیم شده ! که انگار جز اینکه : باید به کسی که بیشتر از من گل کشیده هیچ نهاد متخصص یا مسولی نیست که من بتونم بهش مراجعه کنم! که مسلما این وسط یه راه گریز و فوق العاده ریسک بذیر میمونه که من به ناچار باید اونو انتخاب کنم؟!
    و تاکید میکنم که تحقیقات باید علمی باشن حتما چون هیچ چیز جز علم نمیتونه توجیه منطقی و کاملی واسه یکی مثه من داشته باشه! ولو معجزه چون بعنوان مثال هیچ اهل شریعتی نمیتواند توجیهی شهودی و کما اینکه منطقی در این باره داشته باشد مگر اینکه خودش تجربه مصرف گل و تاثیرت اونو تجربه کرده باشه! تاکید میکنم موضوع خیلی مهمه ! و خیلی چالش بر انگیز! در اخر فک کنم تجربه شخصیمو بگم خوب تمومش کردم:
    من احساس میکنم مصرف گل مارو به عالمی میبره که عالم سحر و جادو هست! و تاثیرات ظاهرا مثبتی که فرد از این طریق دریافت میکنه درواقع یه نوع فرار رو به جلو یا بهتره بگم توهم هست!!!!چون تمام (اینها اموری بنهان هستن و درک اونها برای اکثریت عقول دشواره! و دانشی هست که احتمالا درباره ی معرفت احوال فلکی!!! و اوضاع کواکب و رابطه اون با امور زمینی و موالید ثلاثه بطور اخص بحث میکند…
    ) نتیجه گیری اخری کردم طبق تعریف سحر از حاجی خلیفه در کشف الضون ج ۲ ص ۹۸۰ هست!
    که بی ارتباط نیست با حالاتی که من در عالم چتی تجربه کردم!
    چون کسانی که گل مصرف میکنن ارتباط عمیقی با ماه دارن که درواقع یجورایی میشه گفت که این ماه بهشون الهام میکنه
    حالا اینکه چه نوع الهامی ؟! الله و اعلم
    التماس تفکر!

    • رضا دی ۱, ۱۳۹۷

      در ادامه باید توضیحاتم رو اینطوری تکمیل کنم که راه حق یکی است و آن راه راستی ایست!
      پس هر راهی که یه سری چیزا رو نابحق به تو داد
      کما اینکه در تشخیص حق و غیر حق هم ناتوان باشی
      باید بداونی که اون راه اشتباس چون ماحصل چیزی که با روش درست باشه کاملا هم طریقتش متفاوته هم نتیجه!
      مثل بزرگانخودمون مثه امامان مثل مولانا حافظ و…
      رجوع میکنم به اشعار حضرت عشق مولانا که متناسبا باهاشون برخوردم. من الله توفیق:
      حس دنیا نردبان این جهان!
      حس دینی نردبان آسمان!
      صحت این حس بجویید از طبیب
      صحت آن حس بجویید از حبیب
      در این باره نیکلسون می گوید :همانگونه که سلامت جسم به فعالیت حواس طبیعی وابسته است ، سلامت روح نیز به پالایش حواس روحانی وابسته است که عارف بوسیله این حواس به معرفت خدا نائل می شود
      در ادامه:صحت این حس ز معموری تن
      صحت آن حس ز تخریب بدن
      راه جان مر جسم را ویران کند
      بعد از آن ویرانی آبادان کند
      کرد ویران خانه بهر گنج زر
      وز همان گنجش کند معمور تر
      آب را ببرید و جوی را آب کرد
      بعد از آن در جو روان کرد آب خورد
      و… ادامه…

      • فرنوش اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸

        بدجوری باهات موافقم

      • ..... اسفند ۲۵, ۱۳۹۸

        اگ امکانش هست لطف کنید ی راه ارتباطی اینجا قراربدید. ایدی تلگرامتون باشه خیلی ممنون میشم

      • Sf دی ۱۶, ۱۳۹۹

        دمت گرم تو دید که زیادی گل زدی، چی نوشتی خودت فهمیدی?

      • ناشناس آذر ۲۲, ۱۴۰۰

        آقا رضا کمک کن اگه شما هم ذهنت درگیر سحر وجادو شده .؟ یا اگه کسی سراغ
        داری که این مسئله براش پیش اومده فرزندم زندگی خودش ومن را جهنم کرده
        تو را خدا راه ارتباطی بزار بیست چهار ساعته فقط باید گوش بدم تایید کنم الان دیگه خودم هم هرحرکتی کنم میگه چون دعا برا من کردن برا تو هم کردن

      • میگم ،تو از موتوری جنس میگیری،? فروردین ۱۱, ۱۴۰۱

        میگم ،تو از موتوری جنس میگیری،?

    • خدایی تو ساقیت کیه؟???? اسفند ۹, ۱۳۹۹

      Vajihe

    • جناب بنگی مرداد ۱۴, ۱۴۰۰

      به نظرم شیشه رو فعلا بیخیال شو
      از موتوری هم جنس نگیر هزار بار گفتم بهت

    • ناشناس آذر ۲۲, ۱۴۰۰

      تورو خدا پیج اینستا بزار یا اگه امکانش هست شماره همراه یکی از خانوادم بد جوری
      تو این وضعیت سحر وجادو گیر کرده وسابقه کشیدن گل داره

  • Shayan مرداد ۵, ۱۳۹۸

    آدم از این زورش میاد افرادی میان راجب ماری جوانا بد میگن که اصلا مصرفش نکردن یا اگرم کردن آشغال کشیدن و کلا نمیدونن چى هست! برن یه لمون هیز، شوکولوپ یا هر اورجینال دیگه ای که میخوان بکشن بعد بیان اینجا نظر بدن!! کلا اثر مواد محرک بستگى داره شما در حالت عادى چه جور شخصیتى داشته باشین، اگه خوب باشین عالی میشین و اگه بد باشین داغون! اگه آدم درست و حسابى نرمالى نیستین و امیدى بهتون نمیره آره نکشین بهتره!! اول برین مشلات روانیتونو درمان کنین بعد بیاین سراغ این چیزل! من با ماری جوانا تونستم سیگار کشیدنمو بذارم کنار، عادت ناخن جوییدنمو ترک کنم، آدم شادتر و مثبت تری باشم، من با ماری جوانا زیباترین لحظات زندگیمو تجربه کردم. ۵ ساله که مصرف میکنم و شده یه مدت هر روز بکشم یا ١ ماه نکشم و حتی یکی از عوارضی که واسش میگن برام پیش نیومده، زیاده روی تو هرچیزی بده نمکم زیاد بخوری فشار خون میگیری و ماشینم باهاش تند بری تصادف میکنی و این دلیل بر بد بودن نمک یا ماشین نیست! جای این حرفا بچه هاتون رو درست تربیت کنین تا شعور استفاده از هرچیزی رو یاد بگیرن! زنده باد ماری جوانا!!

  • امید مرداد ۱۵, ۱۳۹۸

    آقا از قدیم گفتن هرچیزی کم اش دارو متوسط اش غذا زیاد اش سم.مطمئن باشید اگه آدم کاملی باشید گل کمک میکنه کامل تر باشید بخدا نگاه نکنید ۴تا کسخل میکشن شروع میکنن به خندیدن اینجور آدم ها هیچ درکی از زندگی ندارن بنظرم این دسته از آدم ها نکشن بهتره.میگن با خدا باش پادشاهی کن من میگم گل بکش پادشاهی کن.بازم مبگم مونده طرفت کی باشه گل افکار درون ات رو بیدار میکنه اگه خودت بخوای.در ضمن افراط نکنید که افراط تو همه چیز خوب نیست

    • زهرا خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

      این که شما چه احساسی دارید یه مسیله است ، اینکه اطرافیان چه تغییراتی در شما میبینن یه مسیله دیگه ، به عنوان کسی که یه فرد معتاد به گل رو میبینم میگم فرد رو پرخاشگر ، و بی احساس و بی خیال میکنه ،
      واقعا دورو زمونه سختی شده همه فشار رو تحمل میکنند ولی غرق شدن در مواد و دراگ اسیب جبران ناپذیری رو در زندگی داره ، یه جور خودکشی ریز و ارومه ولی اطرافیانتون رو اذیت میکنید .
      حرفم به کساییه که بخاطر افسردگی گل مصرف میکنند یا بیکاری و غم و غصه ، خاهش میکنم یه راه دیگه ای پیدا کنید چون احتمال اعتیادتون بهش بیشتر میشه ، کسی که از خوشی مصرف کنه به نظرم احتمال اعتیادش کمتره .

    • saeed فروردین ۳۰, ۱۴۰۰

      بدجور موافقم

  • elliothanderson شهریور ۳۰, ۱۳۹۸

    ب نظرم حداقل ماهی ۱ بار کم کمش باید ماریجوانا کشید هر چیزی زیادش ضرر داره من فقط ماری جوانا رو میگم البته چون کم خطره فقط ی گیاهه. ولی کسایی ک میرن تو شیشه و کوکو فلان اونا بحثشون جداست واقعا .

    • سینا شهریور ۲۱, ۱۳۹۹

      هر ادمی حداقل یک بار باید ماریجوانا مصرف کنه به نظرم یکی از بهترین لذت ها و تجربه هایی که یک ادم میتونه بدست بیاره به شرطی که توش نیوفته یا وابسته نشه بهش

  • فرهاد اسفند ۲, ۱۳۹۸

    از نظر من ماریحوانا خیلی هم خوبه و حس خوبی میده و باید در ایران هم مثل بقیه کشورها آزاد بشه،،،البته سیگار هم عالیه

    • محمدرضا اسفند ۶, ۱۳۹۸

      سلام دوستان ، خیلی دوست داشتم حس واقعی کشیدن ماریجوانا رو که دوستان گفتن رو تجربه کنم ، ولی افسوس که هر موقع رفقا میکشن و من هم همراهشون میکشم حس ناخوشایندی سراغم میاد بدنم مور مور میشه و چشمام بدجور قرمز میشه ،حس ترس سراغم میاد
      به بچه ها که میگم باورشون نمیشه ولی حس سرخوشی بهم دست نمیده ، حالا یه قرص متادون بخورم چنان توپ میشم که نگو

      • Ebrahim Box اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹

        داداش به خاطر آینه که زیاد کشیدی و یا شایدم گل اسپری خورده بهت دادن ولی گل اصل با مقدار کم خیلی تو روحیه آدم تاثیر داره

      • سینا اسفند ۱۴, ۱۳۹۹

        شما گرین اور کردی.من خودمم ۲بار اینطوری شدم.اگه ترس و وحشت میاد سراغت کافیه وحشت زده نشی و ذهنتو با صحبت کردن یا گوش دادن به موزیک مشغول کنی تا از این حالت خارج شی
        این اصطاح گرین اور رو از رفیقم شنیدم چون این اتفاق واسه خودم افتاد.اون کاناداست و مصرفشو بطور قانونی داره.اونجا قوانین و شرایطو اموزش میدن.کسی اونجا دچار همچین حالتی بشه خودش میدونه چیکار کنه ولی اینجا چون فقط مصرفشو بلدیم اگه تو همچین شریطی گیر کنیم بعلت ندونستن وحشت زده میشیم که واقعا میتونه خاطره وحشتناکی بشه مثه خودم که خیلی اذیت شدم

    • Ehrh دی ۱۶, ۱۳۹۹

      سیگار کجاش خوبه ریه داغون

    • حسین فروردین ۲۸, ۱۴۰۰

      تو آمریکا قانونی شد چون دیدن نمیصرفه واسه مبارزه باهاش بودجه بزارن ، یک چون اونقدرا اثرات خیلی مخربی نداره دو چون همه گیر شده مث سیگار ، میتونی سیگارو غیر قانونی کنی؟! نه! بجاش فرهنگ سازی میکنن و کارشونم خوب بوده و اون بودجه ماریجوآنا رو صرف کنترول مواد دیگ و فرهنگ سازی کردن ، پس ببین ولش نکردن
      دو ، ماریجوآنا از نظر من ریسک زیادی داره ، چون کلا ب آدمی ک میکشه بستگی داره:|
      یه عده معتادش میشن ، ی عده نه ، ی عده عوارض دارن ، ی عده نه ، ی عده بدتر میشن ی عده بهتر ، ی عده هم هیچی
      کلا ریسک داره دیگ ، دو کلا هر اعتیادی بده ! حتی اگ کتاب خوندن باشه ، چون ساختار مغزو تخریب میکنه ، ممکنه بعضی اعتیادا ب بقیه آسیب نزنه ولی خودتو …. عهم اره!
      پس اگه انقدر بیکار شدیو ک ب گل و سیگار و … فکر میکنی ، کارت خیلی ایراد داره ، ایرادشم خودتی ، خودتو درست کن ببین چه کارایی ازت بر میاد ک تو خوابم نمیدیدی
      ولی حالا ، شاید ی روزی گل کشیدم ، وقتی ک ریسکش بیارزه ، شاید وقتی پیر شدم:)
      ولی ی چیزم بگم ، حاجی خواستی گل بکشی ، از هر خری نگیر ، جدیدا ک ن خیلی وقته ، پودر هروئین میپاشن روش ، تو فک میکنی معتاده گلی ولی درحقیقت هروئینه و قراره که نموده بشی !
      پس حداقل هر کاری خواستی بکنی بکن ولی حداقل درست انجامش بده !
      مااادر دلسوزیم اصا 🙂

  • احسان شهریور ۳۰, ۱۳۹۹

    واقعیت اینه که اگر هر از گاهی بکشین چیز خوبیه. ولی هر چیزیو زیاد مصرف کنی مضر خواهد بود. شما اب رو هم زیاد بخوری داستان میشه برات.

  • افشار آبان ۱۷, ۱۳۹۹

    با سلام
    حشیش از ماریجوانا قوی تره تو نت یه سرچ کنید
    این مطلب اشتباهه

    • علی دی ۱۲, ۱۳۹۹

      بله آقای افشار حرف شما حقیقته اما حشیشی که کاسب ها به دست مصرف کننده میرسونند با اون چیزی که از اول بوده کاملاً متفاوته یعنی خالص نیست و بیشتر با حشیش های درجه چهار و پنج مخلوط میشه و دست مشتری میرسه حالا بماند بعضی ها با آت و آشغال هم قاطی میکنند و دست مشتری میدهند.

  • danyal7148 اینستاگرام هر سوالی داشتیدبپرس در خدمتم آبان ۲۶, ۱۳۹۹

    انواع زمان و روش استفاده هست ولی نباید ب هیچ چیزی عادت کنی

  • سعید آبان ۲۹, ۱۳۹۹

    اگه نظر کسی که هر نوع موادی رو نجربه کرده اول به اون هایی که پاک هستن بگم راجب مواد تحقیق نکنید چون باعث وسوسه تون میشه من خودم ۲ سال اعتیاد به هروئن و شیشه داشتم و زندگیم به باد رفته بود به کمپ رفتم و دو ماه تازه اومدم روز اول که میخواستم باز بکشم فهمیدم من تو زندگیم چون هیچ سرگرمی ندارم و تنهام سرگرم چی باید بشم تصمیم گرفتم جای مواد خانمان سوز ماریجوانا مصرف کنم الان دو ماهه من نه قیافم داغونه نه اعصابم خورده وقتی نمیکشم هم یخورده روز اول سیگارم زیاد میکنم و بعدش خماری ندارم اینو میگم برای کسایی که واقعا مخدر های صنعتی نابودشون کرده و حالت عادی نمیتونن زندگی کنن حداقل میتونن در اجتماع باشن و احترام داشته باشن مصرف صنعتی آدم رو آشغال میکنه ولی اگه لب به چیزی نزدید گل دروازه ورود به مواد های دیگه هست خلاف سنگین ها ولی اگه جا شیشه و دوا وقتی هوس میکنن با ماریجوانا میتونن خوش باشن تا بدبختی صنعتی رو نکشن

  • ممد ۴۲۰ آذر ۲۳, ۱۳۹۹

    به امید روزی که بالاخره بتونیم پروپاگاندای دولتو شکست بدیم و مصرف شاهدانه آزاد بشه ✌

  • علی دی ۲۹, ۱۳۹۹

    اغا من یه چیزی ذهنم رودرگیر کرده من خودم سیگار می کشم ولی مثلا اینجوری نیست که همیشه یه پاکت همرام باشه و هر روز بکشم مثلا شاید الان بکشم تا دفعه بعد یک ماه و حتی یک سالم شده کلا هروقت دلم بخواد میکشم یعنی وابستگی ندارم بهش و اعتیاد ندارم اونوقت اکثرا میگن سیگار اعتیاد میاره درحالی که اینجوری نبود و واقعا چرت گفتن حالا میخوام بدونم گل هم همینطوریه مثلا اگر کشیدی دوباره تا یکسال نکشیدی مشکلی که پیش نمیاد و یا مثل مخدرایی مثل شیشه و اینا آدم رو وابسته میکنه و اعتیاد میاره ??

  • تنها بهمن ۱۵, ۱۳۹۹

    سلام. هر چی نوشته بودید اولش تعریف بود و بعد تخریب شدیدتر. یعنی اول خام میکنید آدم رو و بعد زجر کش میکنید. اگه آنقدر ضرر داره پس چرا ابر قدرت علم جهان آزاد کرده مصرفش رو؟ خیلی خیلی کلنجار رفتم که بکشم یا نه اما کمکم کردید که بکشم حتما. ده ساله که بیماری ام اس دارم و هزاران بار دکتر های روانپزشکی رفتم و دریغ از یک ذره خوشحالی و امید به آینده. اما طبق نظرات دوستان و توضیحات شما حتما گل خواهم کشید اونم اصلش رو و طبیعی اش رو. ممنون

    • سینا فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      درود دوست عزیز تقریبا ۲ سال پیش این نظرو گذاشتی و من امروز خوندم و خیلی دلم میخواد بدونم گل کشیدی و آیا تاثیر مثبتی داشته یا نه؟

  • سدوش اسفند ۴, ۱۳۹۹

    من خودم مصرف گل داشتم و دارم سیگارم میکشم ولی روزی ۳ نخ دوستان اینکه گل باعث میشه حافظه کوتاه مدت ضعیف بشه رو من یکی که تاثییر گذشته و دلیلیش اینه ادم که مصرف گل داره به صورت هر روز و فعالیتی انجام نمیده از مغزش استفاده نمیکنه اینجوری میشه سعی کنید از مغزتون استفاده کنید کتاب بخونید بازی فکری انجام بدین و به نظر من گل اگر درست مصرف کنی عالیه مصرف زیادی هر چیزی باعث خرابی میشه ولی اگه گل بکشین ورزش کنین کتاب بخونیین سیگارم نکشین گل در اون صورت ضرر که نداره سودم داره و سعی کنین بیشتر به عنوان تفریح استفاده بشه در تفریحات نه بشه یکی از مشغله های هر روزتون

  • سینا اسفند ۱۴, ۱۳۹۹

    گل ماده مخدر نیس.روانگردانه
    من اخرین بار پریشب تو مهمونی کشیدم
    بنظر من فازی که با گل میگیری بستگی به مود خودت داره.من برای بار اولی کشیدم واقعا احساس فوق العاده ای داشتم و بار اخری هم که کشیدم همین پریشب فاز توهم وترس داشتم چون روز خیلی بدی داشتم وعلاوه بر اون بعد اومدن مسیر طولانی و فوق العاده خطرناک تو شب به مهمونی رسیده بودم .
    گل تشدید کننده حالتیه که داری.دفه دومی که گل کشیده بودم احساس کردم قلبم داره از جا درمیاد در حالی که این عادیه بعد مصرف گل بعلت افزایش ضربان قلب ولی چون این اتفاق و دردش بار اول احساس کردم و نااگاه بودم باعث شد بمدت ۲تا۳ساعت تو یه دنیای تاریکی که خودم ساختم باشم و تو یه فاز فوق العاده وحشتناک و دارکی باشم.پیشنهادمم اینکه اگه تو شرایطی که من توش بودم گیر کردین یچیزی رو بخاطر داشته باشید.اینکه بعد چن ساعت حالتون اوکی میشه پس وحشت زده نشین چون با اینکار بیشتر خودتونو اذیت میکنین.استراحت کنین.یه چیزی بخورین(کره بخورین.تو جوییدنشم گیر نکنین.سعی کنین قورت بدین.اگه تو این حالت گیر کنی میفهمی منظورم چیه).با اون رفیقی که خیلی بهش نزدیکی اگه حالش اوکی بود ازش کمک بگیرین و باهاش هم صحبت شین.اگه نبود اهنگی که علاقه دارین رو پلی کنین .چشاتونو ببنیدین و باهاش زمزمه کنین و برین تو اهنگ.
    درضمن گل به هیچ عنوان اعتیاد نداره و این یه دروغه.
    گل زیاد و اینکه هرروز بکشی قطعا ضرر داره و شکی توش نیس . هفته ای یبار یا مثه من فقط تو مهمونی ها.
    و اینکه بعضی چیزا شاید ازار دهنده باشه ولی حس جالبیه(شنیدن جمله اب دهنتونو نگه دارین جم شه بعد قورت بدین. انگار یه لیوان ابو قورت دادی.این کارو نمیکنی ولی قشنگ حس میکنی که داره این اتفاق میوفته و حسش میکنی و این واسه من خیلی جالبه یا بیاد اوردن بعضی چیزها .مثلا خودم که انگار خابایی که تو بچگیم میدیدم دوباره تو مغزم پلی میشه.تک تک خاطرات بچگیمو به عنوان یه شخص سوم میبینم.خاطراتی که حداقل ۱۵سال ازش میگذره و اون قهقرای ذهنته و بعد ۱۵ سال واست واضحه با کل حزییات و این منو مبهوت میکنه)
    مسجد و کره هم که بهشت برین هستش.خدا نصیب همه بکنه.
    و در اخر باز بگم افراط تو هر کاری اشتباهه.لذت بخش هست ولی زندگیتونو به این لذت گذرا وصله نزنین.
    من ۲۳ سالمه.فک کنم حدود ۱۰بار گل کشیدم هر ۱۰بار تو مهمونی بوده.هیچوقت خودم نرفتم که بخرم و مصرف کنم و اگه نکشمم واسم مهم نیس بخاطره همین از نظر اعتیاد به گل یچیز چرته

    • Mohmad اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰

      داداش کاملن درست میگی من حدود ۶ سال مرتب گل کشیدم هرروز هرشب با رفیقام میکشیدم یه شب نشسته بودیم داشتیم گل میکشیدیم من تو این شیش سال این بلا سرم نیومده بود ترس وحشتناک کاملا دارک نفس تنگی احساس مرگ خیلی واسم تعجب بود که ایت حالتا رو دارم اصلا سابقه این حالتو نداشتم خلاصه بعد اون شب من تصمیم گرفتم دیگه نکشم دچاره فریک میشدم من حدود یه سال دچاره فریک ترس میشدم خیلی میترسیدم ماری جوانا اگر یک بار حالتو بد کرد دیگه تا زمانه زیادی اون حالتا روت میمونن و زجرت میدن از اون شب تا حالا من از گل میترسم رفیقام میگن باید خودتو پیدا کنی و و این قضیه رو درک کنی
      خلاصه گل ادمو ترسو میکنه نمیگم چیزی بدیه اما من خیلی بیش از اندازه خودمو تخریب کردم شما اینکارو نکنید مگرنه میرید تو فریک

      • سلام داداش منم الان حالت تو رو دارم اصلا خوب نمیشم چکار کنم؟ شهریور ۲۹, ۱۴۰۰

        سلام من دوبار کشیدم بار اول خیلی ترسیده بودم چند ساعت طول کشید تا خوب شم وبه حالت عادی برگشتم بعد ۲سال رفیقام داشتن میکشیدن منم گفتم بزار یه پک بکشم شاید ضعیف بگیره بعد از پنج دقیقه گرفت احساس ترس ناامنی وحشت تا خود صبح داشتم خیلی بد تا حالا همچین احساسی نداشتم ولی یه چیزی که برام اتفاق افتاده الان یه ماه هست اون احساس رو دارم میترسم اصلا خوب نشم بنظرتون باید چکار کنم؟ اصلا حالم خوب.. نیست…

      • ن شهریور ۵, ۱۴۰۲

        من الان اینجوری شدم‌میترسم از همه چی

    • Asas فروردین ۱۱, ۱۴۰۱

      عزیزم ،بسیار عالی بود
      .anata_.www_pvاین پچ انستایی ،بیشتر دوست دارم درباره گل بدونم.

  • ... مرداد ۱, ۱۴۰۰

    سلام داداش منم اولش خیلی حس ترس داشتم ولی بعدش فهمیدم که باید با اون ترس روبرو بشی مثلا من خیلی از ماشین سواری تو چتی میترسیدم یا حتی بقیه هم پشت ماشین بودن من میترسیدم از پلیسم خیلی میترسیدم هر ماشینی از دور میدیدم میگفتم پلیسه ولی یبار دلو زدم به دریا تو چتی نشستم پشت ماشین ازون وقت دیگه تمام حس ترسم ریخته

  • مهدیار مهر ۴, ۱۴۰۰

    آیا سوء مصرف مواد می‌تواند منجر به اسکیزوفرنی شود؟
    خیر. علت اسکیزوفرنی هنوز به درستی مشخص نشده است، اما احتمال می‌رود که ترکیبی از وراثت، عامل‌های محیطی و دیگر عامل‌ها باعث بروز آن شود. برخی افراد به طور مادرزادی مستعد ابتلا به این بیماری هستند که ممکن است در اثر سوء مصرف مواد تشدید یا تحریک شود. درهر حال سوء مصرف مواد به تنهایی علت اسکیزوفرنی محسوب نمی‌شود.
    البته کل مطلبی که خوندم نمی خوام زیر سوال ببرم ولی گل چیز جالبی و هر کس یه بار باید تجربه کنه اصلا نگم برات

  • ناشناس آذر ۲۲, ۱۴۰۰

    سلام تو را خدا کمکم کن یکی از خانواده مدتی گیر داده که همه فامیل واشنایان برام دعا نوشتن
    زندگیشون جهنم شده

  • ناشناس آذر ۲۲, ۱۴۰۰

    تورو خدا پیج اینستا بزار یا اگه امکانش هست شماره همراه یکی از خانوادم بد جوری
    تو این وضعیت سحر وجادو گیر کرده وسابقه کشیدن گل داره

  • سهیل دی ۱۵, ۱۴۰۰

    دوستان من نزدیک ۵ ساله مصرف میکنم
    دو ماهه که هر شب مصرف میکنم
    چندتا نکته بگم بهتون
    هم گل مصرف کردم هم بنگ هم حشیش
    فاز های این مواد با هم متفاوت هست
    گل انگار سفر به آینده است
    بنگ و حشیش سفر به گذشته
    نکته بعدی اینکه روز بعد مصرف بنگ و حشیش هنوز گیجی ، نمی‌فهمی بعضی چیزا رو ولی گل اینجوری نیست ، سرت یکم سبک هست ولی تعادل داری
    اما گل بهت یه حالتی میده که دوست داری سکوت کنی و کلا حرف نزنی روز بعدش
    اما بنگ و حشیش اینجوری نیستن واسه همینه که میگن گل افسردگی میاره
    چون من زمینه های یه سری بیماری های روانی رو دارم درباره این مورد نظر نمیدم
    اختلال حواس یکم داری روز های بعدش یعنی فراموش می‌کنی
    مثل آلزایمر خفیف

    فاز هایی هم که تجربه میکنید به خودتون برمیگرده و کسی نمیتونه توضیح بده بهتون

  • امید حسین بر تیر ۲۶, ۱۴۰۱

    با سلام من ۶ساله گل و سیگاری میکشم یک روز گل کشیدم زیاد تو فکر رفتم ودست پاهام داشت قفل میکرد بدنم سفت شده بود داشتم فلج میشدم تا ۱ لیتر آب خوردن اوکی شدم نمیدونم چمه والا

  • A شهریور ۴, ۱۴۰۱

    گل یه فازی داره وقتی کشیدی پنج دقه شاید کم تر شایدم بیشتر یه صدایی داخل مغزت میاد که میگه دییننگگگگ میری بالا و بعدش کلا همه چیز اسلوموشن میشه ینی اینکه یه طرفی میخا‌د یه کاری کنه چند دقیقه تو ذهنت میگذره. ولی اگه کسی کنارت باشه که تجربه گل کشیدن داشته باشه هیچ مشکلی نداری و ن باید فاز منفی بگری که ینی هم ذهنتو هم بدنتو خراب میکنه