اظهارات جنجالی بهاره رهنما در مورد تجاوز جنسی به دختران

اظهارات جنجالی بهاره رهنما در مورد تجاوز جنسی به دختران

بهاره رهنما همسر سابق پیمان قاسم خانی و هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون و نویسنده، اخیرا در برنامه «با هم» با حضور یکی از مجریان قدیمی سیما، حرف های جنجالی زده است که بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی ایرانیان به همراه داشت. بهاره رهنما در این برنامه می گوید که ۱۵ سال است که مدل میک آپ آرتیست ها بوده و اگر زنی خودش مایل نباشد، مورد آزار و اذیت جنسی قرار نمی گیرد!

اظهاراتی که این سلبریتی سینما و تلویزیون بر زبان جاری کرده است، داغ دل قربانیان آزار و اذیت جنسی را تازه کرده است. قربانیانی که طعمه تبهکاران قرار گرفته و به آن ها تجاوز شده است و بعضا زندگی آن ها مسیر دیگری به خود گرفته است. به نظر می رسد، آزارهایی که زنان در جوامع چه ایران و چه خارج از ایران، متحمل می شوند، از عهده اراده و اختیار آن ها خارج است و قادر به مقابله با آن به تنهایی نیستند.

ناگفته پیداست که تفاوت بسیاری بین رابطه جنسی مورد توافق و مشتاقانه با رابطه جنسی بدون توافق و رضایت طرفین وجود دارد. هر گونه رابطه جنسی بدون رضایت طرفین، مصداق تجاوز جنسی است و تجاوز جنسی تنها به دخول ارتباط ندارد.

بهاره رهنما در این ویدیو که منتشر شده می گوید: خودت مقصری اگه کسی بهت تجاوز می کنه،اگه مورد آزار قرار میگیری.طبق گفته های بهاره رهنما تربیت خونوادگی یه خانم باعث میشه که مورد آزار قرار بگیره.اگه زنی خودش نخواد خیلی سخت میشه بهش آزار رسوند پس اگه من مورد آزار قرار میگیرم خودم خواستم.

برخی از کاربران اینستاگرام با به اشتراک گذاشتن ویدیو اظهارات جنجالی خانم بازیگر که سابقه مادری و هم چنین نویسندگی هم دارد، از این که این اظهارات توسط او بیان می شود، ابراز تعجب کرده اند. اینکه بهاره رهنما اعلام می کند که تربیت خانوادگی یک زن، تاثیر زیادی در معرض تجاوز قرار گرفتن او می کند، موضوع دیگری است که اوج تحلیل غیر مستند و واقع بینانه خانم بازیگر را به نمایش می گذارد.

نتیجه گیری بهاره رهنما درباره اینکه اگر کسی مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار گرفت، خواست اوست و در عهده اختیار اوست، نشان دیگری است بر ضعف اطلاعات و شناخت وی از داده هایی که نشان از نقض اظهارات و بیانیه او درباره دلایل تجاوز جنسی به دختران و زنان در ایران و سایر نقاط جهان دارد.

بهاره رهنما چند هفته پیش به کرونا مبتلا شد و با انتشار ویدویی چند دقیقه ای، عاشقانه جدیدی را روایت کرد و از کرونا به عنوان لعنتی دوست داشتنی نام برد.

بهاره رهنما ، با انتشار ۸۸۵ پست در اینستاگرامش، ۴.۵ میلیون دنبال کننده داشته و کلا ۱۱ صفحه را دنبال می‌کند. او خود را حامی هشتگ: زنان مستقل شاد خطاب کرده و البته یک حقوقدان و گویا تحصیلات آکادمیک حقوق هم دارد! حقوقدانی که اکنون با این اظهارات جنجالی، احتمالا مورد تمسخر و انتقاد شدید جامعه هوادارانش قرار بگیرد.

ایکاش سلبریتی ها از مهناز افشار تا نفیسه روشن و بهاره رهنما، پیش از ابراز بیانات و خرده فرمایش هایشان درباره مسائل پزشکی، اجتماعی و حقوقی، با یک متخصص در حوزه مورد نظر مشورت کنند تا اینگونه سخیف و غیر مستند و غیر مستدل درباره مسائل حساسیت زا در جامعه، اظهار فضل کنند.

بهاره رهنما
تصویر پست ویدیویی بهاره رهنما در اینستاگرام که مربوط به حضورش در برنامه «با همبه» است و اجازه کامنت زنی را مسدود کرده بود

بهاره رهنما در اینستانوشته ای که به مناسبت حضورش در برنامه «با هم» و اظهارات جنجالی اش منتشر کرده بود، از دیدگاه گورخری گفت و اینکه بیایید با هم، ترمز قضاوت را بکشیم و بدانیم که هر آدمی برای رفتار خویش، منطقی دارد! موضوعی که به نظر می رسد با اظهارات جنجالی او در برنامه «باهم»، ۱۸۰ درجه فرق داشته باشد.

اینکه چرا سلبریتی های ایرانی، اصرار به بیان نظرات و ارائه تحلیل درباره همه مسائل تخصصی و عمومی دارند، مقوله ای است که باید در مبحث آسیب شناسی و جامعه شناسی سلبریتی ها مورد واکاوی کارشناسی قرار بگیرد.

بهاره رهنما
بهاره رهنما و جدید ترین سلفی هایش در اینستاگرام بهار ۹۹

بهاره رهنما مرتب در اینستاگرام از اینکه دیگران درباره او قضاوت سطحی می کنند، اینستانوشته های انتقادی در سال های اخیر نوشته است. موضوعی که در برنامه جنجالی «باهم» نیز که موضوع قضاوت داشت، بر آن تاکید کرد. این در حالی است که او به راحتی درباره قربانیان آزار و اذیت جنسی که طیف وسیعی از افراد با شرایط مختلف هستند را «قضاوت سطحی» می‌کند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • ایرانی مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

    درود بر بانو الکسیس ایران. شما الگو زنان طرفددار تتلو هستید

  • R.M.F مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

    یعنی اگه یه موقع به خودش تجاوز بشه،خودش به ای رابطه تن داده.حتی کسی بهش توهین کرد و تیکه انداخت،یعنی خودش دوست داشته.کجای تجاوز لذت بخشه که کسی که بهش تجاوز بشه خودش راضی باشه؟اگه طرف خودش راضی باشه که اسمش تجاوز نیست رابطه جنسیه!

    • علی زمانی مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

      یه چیزی «پروند» دیگه. حالا شما جدیش نگیر 🙂

  • solmaz مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

    بهاره رهنما یه آشغال دورو هست. یه به اصطلاح هنرپیشه دو زاری نون به نرخ روز خور حکومتی…کسی با این حجاب و با این لاک ناخن که همش دم از دین میزنه….لعنت به امثال رهنما…بعید نیست این خانم همین روزا دنباله رو الهام چرخنده بشه

  • علیرضا مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

    انصافا که خیلی خری خیلی بیشعوری حیف نام هنرمند که روی امثال تو باشه

  • SINA مرداد ۱۱, ۱۳۹۹

    خیلی بده که آدم برای پول خودش و بفروشه. من شخصا از بازیگری بهاره رهنما بدم نمیومد؛ ولی واقعا با این رفتارها و حرفاشون فقط حس تنفرمون رو نسبت به خودشون افزایش میده.

  • زیبا تیر ۲۹, ۱۴۰۰

    این زنک باز در کاری که بهش مربوط نیس اظهار نظر کرد. آخه نوبت تو خودت با اون اول اصولا هر روز مورد تجاوز ذهنی صد تا مرد بیمار هستی! والبته طبق نظرت علاقمندی که بهت تجاوز ذهنی بشه !!!!!پس حرف مفت نزن