نظر مسعود فراستی درباره سریال دل: فاجعه است!

نظر مسعود فراستی درباره سریال دل: فاجعه است!

مسعود فراستی در بخش میز نقد برنامه «هفت» که شب های جمعه از شبکه ۳ سیما پخش می شود به انتقاد از سریال دل پرداخت.

فراستی در بخشی از صحبت های خود در این برنامه با همان لحن صریح همیشگی خود درباره ی سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی که این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است گفت: «پنج دقیقه از این سریال را دیدم و شش دقیقه از آن اسلوموشن بود. تا حالا آب بستن تا این حد را ندیده بودم. حالا چی نشون می داد به کنار. مطلقاً کارگردانی، بازیگری، قصه و هیچ چیز دیگری هم در کار نبود و جالب اینجا است که کارگردان این سریال، درس کارگردانی در یکی از مؤسسات هم می‌ دهد و این یعنی وضعیت فاجعه!»

نظر مسعود فراستی درباره سریال دل

سریال دل ، ساخته ی منوچهر هادی است و فیلمنامه ی آن را بابک و میثم کایدان نوشته اند.

ستاره های زیادی در این مجموعه نقش آفرینی می کنند، از جمله: حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کوروش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، مهراوه شریفی نیا، لیلا زارع، بهرام افشاری و مریم سعادت.

این سریال که در شبکه نمایش خانگی منتشر می شود، کار تولید آن از اوایل سال ۹۷ کلید خورد و در آبان ۹۸ خبر پایان فیلمبرداری آن منتشر شد.

توزیع سریال از آذر سال گذشته آغاز شد. تا به حال ۳ فصل از این سریال ساخته شده که ۲ فصل آن به طور کامل منتشر شده و فصل سوم آن هم هنوز در حال پخش است.

سریال دل ، یک ملودرام اجتماعی است که در خلاصه ی داستان آن آمده: «آرش (حامد بهداد) و رستا (ساره بیات) که یکدیگر را عاشقانه دوست‌ دارند، پس از فراز و نشیب فراوان به روز عروسی خود می‌ رسند اما با پیدا شدن مهران (مهدی کوشکی) رقیب قدیمی در شب عروسی، ماجراهایی پیش می‌ آید و … »

این سریال اما از زمان آغاز پخشش با حواشی و انتقاداتی رو به رو بوده است.

ضعف ها و سوتی های فراوان این سریال انتقادات زیادی را به دنبال داشته است، اما این تنها حاشیه ی سریال دل نبود.

مورد جالبی که بعداً توسط بازیگران و عوامل سریال هم تأیید شد تغییر رنگ لباس نسرین مقانلو (بازیگر نقش مادر آرش) از کرمی به آبی نفتی بود که از قرار معلوم دچار ممیزی شده بود.

منوچهر هادی، کارگردان سریال با انتشار پستی در صفحه ی اینستاگرام خود در رابطه با این ممیزی گفت: «به دلیل ممیزی لباس بانو نسرین مقانلو توسط وزارت ارشاد مجبور شدیم بخش رنگی لباس رو به رنگ آبی در بیاوریم، این پروسه نزدیک به دو ماه کار برد و در بخش‌ هایی از صحنه‌ های فیلم گردنبند خانم مقانلو هم به رنگ آبی در آمده بود که بهتر از این نمی‌ شد.»

«دل» اولین تجربه ی منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی نیست و او پیش از این هم سریال «عاشقانه» را در سال ۹۵ از طریق شبکه نمایش خانگی در یک فصل ۱۷ قسمتی منتشر کرد که محمدرضا گلزار، ساره بیات و مهناز افشار بازیگران اصلی آن بودند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • علی مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

    سریال خوبیه ولی تا این ۳۰ قسمت که اومده و هر قسمت ۵۲ دقیقست ! شاید خنده دار باشه . ۷ دقیقا تیتراژ اول و آخر سریال هست .
    ۳۰ دقیقا فلش بک به قبل ، ۱۰ دقیقه ریتم کند واکنش به اتفاقات و ۱۰ دقیقا مفید کلا داره

    • M مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

      سریالا ایرانی ارزش وقت گذاشتن نداره
      سریال یعنی فرندز،فرار از زندان،پیکی بایندرز،گیم اف ترونز و …
      نه این چرت و پرتا

    • M مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

      سریالا ایرانی ارزش وقت گذاشتن نداره
      سریال یعنی فرندز،فرار از زندان،پیکی بایندرز،گیم اف ترونز و …
      نه اینا

    • M@hdis مرداد ۱۴, ۱۳۹۹

      دوست عزیز مسئله ی فلش بکی که فرمودید ، تو فلش بک چیزهایی نشون میده که کلا داستان رو تغییر میده و شفاف میکنه ماجرارو و در ضمن برای همون ها هم بازی شده!

  • علیرضا مرداد ۱۴, ۱۳۹۹

    با این که با نظرات فراستی مخالفم اما این رو درست میگه اکثر سریال های شبکه خانگی بدرد نمیخوره به جز به تصویر کشیدن زندگی اشرافی مثل تمام سریال های شبکه خانگی مهران مدیری هیچ چیز آموزنده و مثبتی نداره به جای صحبت کردن درباره این چرت و پرت ها چند تا کتاب خوب معرفی کنید الاقل یه چیزی یاد میگیریم