آخرالزمان در لبنان؛ تصاویر و ویدیوهای هولناک از انفجار بندر بیروت

آخرالزمان در لبنان؛ تصاویر و ویدیوهای هولناک از انفجار بندر بیروت

بعدازظهر روز سه شنبه انفجاری بسیار شدید در بیروت پایتخت لبنان رخ داد که بر اساس گزارش ها دهه ها کشته و هزاران زخمی از خود برجای گذاشته است. وزرات بهداشت لبنان تاکنون مرگ دستکم ۷۸ نفر و زخمی شدن ۴۰۰۰ نفر را تایید کرده است. حجم آسیب و تلفات ناشی از این انفجار بزرگ چنان بوده که امروز چهارشنبه در لبنان عزای عمومی اعلام شده است. در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده، انفجار بزرگی که شبیه به قارچ انفجار اتمی است در بندر بیروت رخ داده که حجم وسیعی از محیط اطراف خود را با خاک یکسان کرده و شیشه خانه ها در فاصله چند کیلومتری را نیز خرد کرده است.

انفجار بندر بیروت

انفجار بندر بیروت

انفجار بندر بیروت

علت حادثه در ابتدا انفجار انبار محل نگهداری ترقه در یک کشتی عنوان شده بود اما بعدها مقامات لبنان اعلام کردند که این انفجار در یک محموله مواد منفجره بسیار بزرگ و قوی رخ داده که سال ها پیش در بندر بیروت توقیف شده بود. میشل عون، رییس جمهور لبنان نیز اعلام کرده که انفجار بندر بیروت ناشی از انبار شدن ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم یا همان کود شیمیایی بوده است.

ژنرال عباس ابراهیم، مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان در واکنش به این انفجار چنین گفته است: «آنچه رخ داد انفجار مواد منفجره آتش بازی نبود، بلکه انفجار در محل نگهداری مواد قابل انفجار بود که طی سال‌های اخیر توقیف شده بود». رسانه ها و مقامات لبنانی اعلام کرده اند که انفجار بندر بیروت در یک محموله ۲۷۵۰ تنی نیترات آمونیوم رخ داده که از شش سال پیش در بندر بیروت توقیف بوده و گزارش های متعدد نشان می دهد که هیچ نشانه ای دال بر تروریستی بودن این انفجار وجود ندارد.

گفته شده که این انفجار در نزدیک دفتر روزنامه دیلی استار و محل سکونت خانواده حریری صورت گرفته است. برخی گزارش ها نیز از مرگ نزار نجاریان، دبیرکل حزب الکتائب اللبنانیه که گروهی مسیحی است در جریان انفجار بندر بیروت خبر می دهند. حسن دیاب نخست وزیر لبنان در واکنش به انفجار بیروت چنین گفته است: «من از کشورهای دوست و برادر درخواست کمک عاجل دارم… تا در کنار لبنان بایستند و به شفای زخم های عمیق ما کمک کنند». دونالد ترامپ نیز این حادثه را «یک حمله هولناک» توصیف کرده و ادعا کرده که ممکن است این حادثه ناشی از انفجار یک بمب بزرگ و قوی باشد.

ایران، فرانسه و آلمان نیز از آمادگی خود برای کمک به لبنان خبر داده اند. این انفجار در حالی است که لبنان با مشکلات اقتصادی فلج کننده ای روبرو بوده و کاهش ارزش پول ملی و گرانی مردم این کشور را به تنگ آورده است. دولت لبنان نیز به دلیل نبود منابع مالی و بدهی های سنگین خارجی تاکنون نتوانسته مشکلات اقتصادی را علیرغم تغییرات فراوان و مکرر در دولت در سال های اخیر رفع کند. گفته می شود لبنان بدهکارترین کشور دنیاست.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • راهیل مرداد ۱۵, ۱۳۹۹

    میگن هر چی درده برای پای لنگه ….

  • حسین مرداد ۱۵, ۱۳۹۹

    بندگان خدا
    خیلی دلم سوخت

  • احسان مرداد ۱۵, ۱۳۹۹

    از نامردی گوگل ترنسلیت تو ترجمه عبارت “تسلیت به مردم لبنان” هم بگید!!
    Fuck you Google!