واکنش رسانه‌های ورزشی اسپانیا به شکست سنگین و تحقیرآمیز بارسلونا برابر بایرن مونیخ

واکنش رسانه‌های ورزشی اسپانیا به شکست سنگین و تحقیرآمیز بارسلونا برابر بایرن مونیخ

رسانه های اسپانیایی شکست ۸ بر ۲ بارسلونا برابر بایرن مونیخ را یک «تحقیر تاریخی» توصیف کرده اند که پایانی بر فصل ناامید کننده و بدون جام آن ها بوده است. کاتالان ها هر دو نیمه بازی دیشب در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با نتیجه ۴ بر یک به حریفشان واگذار کرده و تیم باواریایی کوچک ترین رحمی به رقیب بیجان خود نکرد. اتفاقی که بیش از پیش موجب سرافکندگی بارسلونا و سنگین تر شدن بار این شکست شد دو بار گلزنی و یک پاس گل فیلیپ کوتینیو بود که به طور قرضی برای بایرن مونیخ بازی کرده و در طی تنها ۱۵ دقیقه حضور در میدان پاسخ سختی به بی مهری های مدیران بارسا داد.

شکست 8 بر 2 بارسلونا برابر بایرن مونیخ

روزنامه های ورزشی آ اس و اسپورت از عبارت «تحقیر تاریخی» با تیتر بزرگ روی صفحه اول خود برای این شکست بی سابقه استفاده کرده اند. روزنامه آ اس در صفحه اول خود در این باره چنین نوشته است: «فاجعه برابر بایرن مونیخ بحران عواقب پیش بینی نشده را بازی می کند که به تمامی سطوح باشگاه خواهد رسید». مارکا با کلمه Verguenza به معنای شرم آور از این بازی یاد کرده و این بازی را «قتل عامی که هرگز فراموش نخواهد شد» نامیده است.

شکست 8 بر 2 بارسلونا برابر بایرن مونیخ

این رسانه همچنین به این موضوع مهم اشاره کرده که این اولین بار بعد از ۱۳ سال است که هیچ تیم اسپانیایی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور نداشته و شکست برابر بایرن مونیخ باعث خواهد شد که برخی از بازیکنان بارسلونا تصمیمات خود در مورد حضور در این تیم در آینده نزدیک را مورد تجدید نظر قرار دهند. هوگو سرزو، روزنامه نگار ورزشی در این باره می نویسد: «برای چهارمین فصل پیاپی، بارسلونا در انتهای نادرست تحقیر در لیگ قهرمانان قرار گرفت. بعد از یوونتوس، رم، لیورپول و اکنون بایرن مونیخ، آینده کسانی که در این شکست ها مشارکت داشته اند نامشخص خواهد بود».

شکست 8 بر 2 بارسلونا برابر بایرن مونیخ

خاویر میگل از روزنامه آس به بازی ضعیف لیونل مسی در شب گذشته اشاره کرده و بازی او در شکست سنگین برابر بایرن را ناامید کننده توصیف کرده است: «بهتر است او بازی دوستش نیمار برابر آتالانتا را نگاه کند. تاج و تخت او در حال فرو ریختن است». به نظر می رسد که مدیران بارسلونا با این شکست تحقیرآمیز تصمیم خود را برای اخراج کردن کیکه ستین گرفته باشند و مائوریتسیو پوچتینو سرمربی سابق تاتنهام گزینه شماره یک آن ها برای نشستن روی نیمکت کاتالان ها باشد. به نظر می رسد که کلیت باشگاه و بازیکنان تیم بعد از بازگشت به اسپانیا مورد انتقادات بیشتری قرار بگیرند.

شکست 8 بر 2 بارسلونا برابر بایرن مونیخ

جرارد پیکه که همراه با دیگر مدافعان بارسا یکی از بدترین و ضعیف ترین شب های فوتبالی خود را در برابر بایرن مونیخ رقم زدند در مصاحبه بعد از بازی گفته است که تیم در تمام سطوح نیاز به تغییر دارد و حاضر است از بارسلونا کنار برود تا خون تازه ای به تیم منتقل شود. شکست سنگین و تحقیرآمیز بارسلونا مقابل بایرن مونیخ برای چندمین بار نشان داد که در وهله اول مدیران باشگاه در سال های اخیر راه را اشتباه رفته اند و بزرگ ترین اشتباه آن ها خرید های بزرگ اما بی ثمر و بی کیفیت، نادیده گرفتن استعدادهای جوان لاماسیا و انتخاب مربیان نامناسب بوده است. سبک بازی بارسلونا در چندین سال اخیر همواره با تغییر مربی در حال افت بوده و در دوران ستین به بدترین جایگاه خود رسید.

شکست 8 بر 2 بارسلونا برابر بایرن مونیخ

بر کسی پوشیده نیست که مشکل اصلی بارسلونا در سال های اخیر دفاع این تیم بوده و بعد از آن خط میانی اما مدیران و مربیان بارسا هیچگونه تلاشی برای رفع این مشکل نکرده اند. شاهکار آن ها دادن بازیکنی جوان و آینده دار به یوونتوس و گرفتن بازیکنی ۳۰ ساله از این تیم است در حالی که میانگین سنی بالای تیم اول بارسلونا یکی از معضلات اصلی این تیم در دو فصل اخیر بوده است. اخراج کیکه ستین اگر چه محتمل ترین گزینه سران بارسلونا پس از شکست باورنکردنی شب گذشته برابر بایرن مونیخ است اما زلزله های بزرگتری باید در این تیم در راه باشد.

شکست 8 بر 2 بارسلونا برابر بایرن مونیخ

گفته می شود که اریک آبیدال مدیر ورزشی بارسلونا نیز اخراج خواهد شد. گزینه دیگر نیز تغییر مدیران بارسلوناست، اتفاقی که به نظر می رسد بسیاری بر سر آن توافق دارند حتی بازیکنان اصلی تیم مانند لیونل مسی و جرارد پیکه اما انتخابات مدیریتی باشگاه تا آغاز سال جدید میلادی رخ نخواهد داد. باید دید در روزهای آتی و بازگشت بارسلونا از بنفیکا پس از شاهکارشان برابر بایرن مونیخ چه اتفاقاتی در این تیم رخ خواهد داد.

نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما و دیگر خوانندگان روزیاتو در میان بگذارید.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود