زامبی شدن ممکن است: انگلی که می تواند بزرگ ترین وحشت بشریت را رقم بزند

زامبی شدن ممکن است: انگلی که می تواند بزرگ ترین وحشت بشریت را رقم بزند

شیوع بیماری زامبی ممکن است و تنها تکامل یک ویروس یا انگل خاص می تواند آن را به واقعیت بدل کند. زامبی شدن یکی از بزرگ ترین ترس های تمدن بشری است که از فیلم های متعدد هالیوودی نشأت گرفته و دانشمندان بر این باورند که وقوع چنین بیماری ممکن است. اگر چه باور اینکه مردگان از خاک برخاسته و زندگان را خواهند خورد غیرممکن است اما دانشمندان بر این باورند که یک انگل می تواند بر عملکرد مغز تاثیر گذاشته یا یک ویروس دچار تکامل شده و زامبی شدن را محقق کند. یک انگل به نام توکسوپلاسموسا گوندی (toxoplasmosa gondii) وجود دارد که مغز جوندگان را تحت تاثیر قرار می دهد.

زامبی شدن ممکن است اما چگونه؟

این انگل می تواند با تغییراتی که در مغز جوندگان به وجود می آورد، رفتار آن ها را تغییر داده و به موجوداتی نترس تبدیل کند که در نهایت کشته شدن جونده مورد نظر به دست شکارچیانش را در پی داشته و بدین ترتیب به بدن شکارچی (مثلا گربه) منتقل شود، همان چیزی که ظاهراً انگل به دنبال آن است. این انگل در واقع طوری مغز و رفتارهای موش را تغییر می دهد که او را به سمت گربه می برد تا او را بخورد. چیزی که دانشمندان را نگران ساخته شباهت های فراوان بین انسان و موش هاست، همان دلیلی که باعث شده داروهای جدید قبل از استفاده در انسان، عمدتاً روی موش ها آزمایش شوند.

زامبی شدن ممکن است اما چگونه؟

دانشمندان بر این باورند که نیمی از جمعیت انسانی جهان این نسخه از انگل را به شکل کیست هایی بی خطر در مغز خود دارند. با این وجود به دلیل نقص هایی در سیستم ایمنی بدن، این انگل گاهی اوقات غالب شده و بیماری هایی مانند شیزوفرنی و تمایلات خودکشی را ایجاد می کند. مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که این انگل از آنچه که تاکنون تصور می شود قوی تر است. وندی اینگام، از مشارکت کنندگان این تحقیق، می گوید که تیم او انگل مذکور موجود در مغز موش را بررسی کرده اند، همان انگلی که در نهایت باعث می شود موش ها هیچ ترسی از شکارچی خود نداشته و به او نزدیک شوند.

زامبی شدن ممکن است اما چگونه؟

وی هشدار می دهد که توکسوپلاسما یک انگل بسیار خطرناک است: «این باور که این انگل بیشتر از خود ما در مورد مغزمان می داند و این توانایی را دارد که تغییرات مورد نظر خود را در رفتارهای پیچیده جوندگان اعمال کند، بسیار حیرت انگیز است. توکسوپلاسما کار فوق العاده ای در تشخیص شیوه کارکرد مغز پستانداران داشته است تا مکانیزم انتقال خود را از طریق چرخه های پیچیده حیات بهبود ببخشد».

زامبی شدن ممکن است اما چگونه؟

دیگر کارشناسان اما بر این باورند که ممکن است ویروس ها عامل تبدیل شدن انسان به زامبی در یک حادثه آخرالزمانی باشند. دکتر بن نیومن، استاد ویروس شناسی دانشگاه ردینگ، بر این باور است که یک ویروس مانند ویروس هاری می تواند دچار جهش و تکامل شده و در نهایت بر بشریت پیروز شود.

زامبی شدن ممکن است اما چگونه؟

وی درباره علت تبدیل شدن انسان ها به زامبی چنین گفته است: «انگل هایی آن بیرون وجود دارند که به ایجاد زامبی های واقعی که راه می روند نزدیک شده اند اما جادوگران واقعی که در زیرزمین مادر طبیعت زندانی شده اند ویروس ها هستند. ویروس های بسیار بیشتری از آن که بتوانیم کشف کنیم آن بیرون وجود دارند و من فکر می کنم که جایی آن بیرون در طبیعت اتفاقی در حال رخ دادن است. اگر به هاری نگاه کنید، به طور کامل رفتارهای سگ را تغییر می دهد. با گاز گرفتن منتقل شده، به دیوانگی و تشنج منتهی شده و بدین ترتیب در واقعیت چندان هم بعید نیست».

بیشتر بخوانید: مردگان متحرک؛ «اسپایس»، مخدر جدیدی که افراد را به زامبی بدل می کند

هیولایی به نام «فلاکا»؛ چگونه یک ماده مخدر صنعتی شما را به زامبی آدمخوار تبدیل می‌کند؟

زامبی ها وجود دارند! ۹ عاملی که باعث به وجود آمدن زامبی ها می شوند

منبع: express
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود