حضور لیلا حاتمی در فیلم کارگردان مشهور آمریکایی

حضور لیلا حاتمی در فیلم کارگردان مشهور آمریکایی

در روزهای اخیر اخباری درباره ی حضور لیلا حاتمی در فیلم جدید یکی از کارگردانان مشهور سینما به گوش می‌ رسد که تاکنون توسط منابع رسمی تأیید نشده است.

لیلا حاتمی یکی از ستاره‌ های زن سینمای ایران است که احتمالاً در سینمای جهان برای بازی در فیلم برنده ی اسکار «جدایی نادر از سیمین» شناخته شده است.

لیلا حاتمی فیلم آخرین سیاره ترنس مالیک

حالا اخباری درباره ی بازی ستاره ی سینمای ایران در فیلم جدید ترنس مالیک ، کارگردان صاحب نام آمریکایی به گوش می‌ رسد. مالیک کارگردان فیلم «درخت زندگی»‌ و برنده ی نخل طلای جشنواره کن است. او سه بار نامزد دریافت اسکار هم شده است.

نخستین بار وبسایت ایرانی آرت‌ تاکس بود که اعلام کرد آژانس بازیگری Adequat که لیلا حاتمی را در عرصه‌ ی جهانی نمایندگی می‌کند، در فهرست کارهای سینمایی این هنرپیشه عنوان فیلم ترنس مالیک را بدون هیچ توضیحی اضافه کرده است.

از همین جا گمانه‌ زنی رسانه‌ ها درباره ی حضور حاتمی در فیلم «آخرین سیاره» ی مالیک که به زندگی حضرت عیسی مسیح (ع) می‌ پردازد، شروع شد. در همین گمانه‌ زنی‌ ها بود که از سپردن نقش مریم مجدلیه به لیلا حاتمی سخن به میان آمد.

دیروز نیز رسانه‌ ها از اضافه شدن نام لیلا حاتمی به فهرست بازیگران «آخرین سیاره» در پایگاه اطلاعات اینترنتی فیلم‌ ها (IMDB) خبر دادند و البته خیلی از رسانه‌ ها این را نشان قطعی بودن حضور حاتمی در فیلم تلقی کردند.

از آنجا که «IMDB» با مشارکت دوستداران سینما بروزرسانی می‌ شود و امکان ویرایش مطالبش برای کاربران وجود دارد نمی‌ توان با اطمینان کامل در اینباره نظر داد. چنانچه پیش از این خبر حضور سعادت آکسوی، هنرپیشه ی اهل ترکیه در فیلم «همه می‌ دانند» اصغر فرهادی به همین طریق در رسانه‌ ها منتشر شد و خیلی زود هم تکذیب شد.

اما آخرین ستاره‌ هایی که آن‌ ها را در نقش مریم مجدلیه به یاد می‌ آوریم مونیکا بلوچی در فیلم «مصائب مسیح» مل گیبسون و رونی مارا در فیلم «مریم مجدلیه» ساخته‌ ی گرث دیویس هستند.

ترنس مالیک

پیش‌تر، کریم دباغ، یکی از تهیه‌ کنندگان فیلم «درخت زندگی» در گفتگو با ورایتی گفته بود که این فیلمی چندملیتی است که بازیگران خاورمیانه‌ای، آلمانی و حتی هنرمندان ایتالیایی را در مجموعه‌ ای بزرگ گرد هم آورده است.

دباغ «آخرین سیاره» را «تجربه‌ ای به‌ شدت معنوی» توصیف کرد که «پیچش ژانری تاریک» به این داستان انجیل می‌ بخشد.

«آخرین سیاره» تازه‌ ترین فیلم ترنس مالیک که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی آن را هم برعهده دارد، در منطقه‌ ی آنتسیو در ایتالیا فیلمبرداری شده و فرازهایی از زندگی عیسی مسیح را به شکل مثل‌ ها و داستان‌ های انجیل نشان می‌ دهد. بخشی از فیلم هم در صحرای اردن فیلمبرداری شده است.

در این فیلم بازیگرانی مانند ماتیاس خونارتس (در نقش پطرس قدیس)، گیزا رورینگ (در نقش مسیح)، بن کینگزلی، جوزف فاینس، ایدن ترنر، داگلاس بوث، توفیق برهوم، مارتین مک‌کن، اوری ففر، شادی مرعی، مکرم خوری، امیلیو دی مارچی، بیورن ثورس، آلفونسو پستیلیونه، نومان اکار، لورنزو جویلی و مارک رایلنس (در نقش شیطان) حضور دارند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • نفیعل مرداد ۳۰, ۱۳۹۹

    عاشق خودش و همسرشم. آدم اگ بازیگر خوبی باشه تو فیلم خارجی با سرشناس ترین کارگردان ها بازی میکنه و دیگه نیازی به کشف حجاب و فرار از ایران نداره.