ثروت ایلان ماسک از مدیرعامل برند لویی ویتون هم بیشتر شد

ثروت ایلان ماسک از مدیرعامل برند لویی ویتون هم بیشتر شد

در هفته ای که گذشت ظرف تنها یک روز، با افزایش ارزش سهام خودروسازی تسلا، ۸ میلیارد دلار بر ثروت ایلان ماسک افزوده شد تا این کارآفرین حالا چهارمین فرد ثروتمند دنیا لقب بگیرد.

ماسک که پیشتر در جایگاه پنجم ثروتمندترین افراد دنیا قرار داشت با کنار زدن برنارد آرنولد میلیاردر فرانسوی و مدیرعامل برند لوکس لویی ویتون توانست در جایگاه چهارم این جدول قرار بگیرد.

روز دوشنبه این هفته ارزش سهام تسلا یازده درصد رشد داشت و به دنبال آن ثروت خالص ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت به رقم ۸۴.۸ میلیارد دلار رسید تا طبق گزارش بلومبرگ او چهارمین فرد ثروتمند دنیا لقب بگیرد.

ثروت ایلان ماسک

مدیرعامل تسلا از نظر میزان ثروت بعد از مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک قرار دارد که با در اختیار داشتن ۹۹ میلیارد دلار ثروت خالص جایگاه سوم این جدول را در اختیار دارد.

روز سه شنبه این هفته ارزش سهام تسلا بار دیگر در حدود ۲.۸ درصد رشد داشت؛ ارزش سهام این شرکت طی یکسال گذشته بالغ بر ۳۳۹ درصد رشد کرده است که در نوع خود رکورد شکنی محسوب می شود. در حال حاضر هر سهم تسلا برابر با ۱۴۶۷ دلار قیمت دارد و در زمره گرانترین سهام ها در وال استریت محسوب می شود.

البته به باور تحلیلگران این رشد ارزش می تواند به خاطر تقسیم سهام تسلا باشد؛ این شرکت در هفته ای که گذشت هر سهم عمده خود را به پنج سهم تقسیم کرد. پیش بینی شده که به دنبال این اقدام قیمت پایانی هر سهم تسلا کاهش پیدا کند و در نتیجه معامله گران جوان نیز با استفاده از پلتفرم هایی نظیر رابین هود امکان خرید آن را پیدا کنند.

تسلا که حالا عنوان ارزشمندترین خودروسازی دنیا را دارد ماه گذشته گزارش عملکرد مالی فصلی خود را منتشر کرد و در آن از رشد نجومی درآمدها و سود خود خبر داد؛ به دنبال انتشار این گزارش نام تسلا در فهرست S&P 500 قرار گرفت.

بد نیست اشاره کنیم که از مجموع ۳۳ تحلیلگر بورس ۱۲ نفرشان معتقدند که با این تقسیم سهم ارزش سهام تسلا پایین می آید و سهامداران باید هرچه سریع تر آن را بفروشند و هشت نفر هم مردم را به خرید سهام تسلا تشویق کرده اند و معتقدند در روزهای آتی ارزش سهام این شرکت بیشتر می شود.

 

بیشتر بخوانید:

مقامات مصر از ایلات ماسک برای بازدید از اهرام سه گانه دعوت کردند

ثروت ایلان ماسک از وارن بافت هم بیشتر شد

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود