۴ مدل موی زنانه که باعث سردرد می شوند

۴ مدل موی زنانه که باعث سردرد می شوند

سردرد دلایل مختلفی می تواند داشته باشد: اضطراب، فشار خون بالا، وارد شدن ضربه، یا حتی وضعیت آب و هوا. اما نحوه ی بستن و آرایش موها هم می تواند یکی از دلایل اصلی سردرد باشد. بعضی مدل های مو به پوست سر فشار وارد می کنند و به این ترتیب می توانند باعث درد شوند.

در ادامه درباره ی مدل موهایی صحبت خواهیم کرد که می توانند باعث سردرد شوند. در پایان هم به چند نکته برای حل این مشکل و همینطور مدل موهایی پرداخته ایم که بی ضرر هستند.

۱- دم اسبی

در زیر فولیکول های مو و درون پوست سر، عصب های بسیار حساسی وجود دارد که می توانند دردناک شوند. مدل موی دم اسبی ممکن است یک حس دائمی کشیدگی ایجاد کند، امری که می تواند منجر به سردرد شود. این مشکل بسیار رایج است و از آن به عنوان «سندرم سردرد دم اسبی» یاد می شود.

۲- هدبند

کسانی که هدبند می بندند هم ممکن است دچار سردرد شوند. این نوع سردرد در دسته ی سردردهای ناشی از فشار خارجی می گنجد و زمانی می تواند رخ دهد که چیزی که به سر خود بسته اید یک فشار مداوم به پیشانی یا کف سرتان وارد کند. این نوع سردرد اغلب به صورت یک فشار خفیف اما مداوم است و بیشتر درد آن در ناحیه ای است که آن جسم فشار وارد می کند. اگر مدت طولانی هدبند ببندید، ممکن است درد بیشتر هم شود.

۳- بافت های سفت و محکم

بافت های خیلی تنگ هم می توانند باعث سردرد ناشی از فشار خارجی شوند. وقتی موهایتان را خیلی سفت می بافید، علاوه بر اینکه به موهایتان صدمه می زنید، فشار اضافه ای هم به پوست سرتان وارد می شود، امری که ممکن است باعث سردرد شود. کارشناسان پزشکی معتقدند بعضی افراد به دلیل برخی عوامل بیشتر از بقیه ی دچار سردردهای ناشی از فشار خارجی می شوند. مثلاً پوست سر بعضی زنان ممکن است در طول چرخه ی قاعدگی شان حساس تر شود.

۴- اکستنشن مو

استفاده از اکستنشن مو شاید ظاهر پرپشت تری به موهایتان دهد اما می تواند منجر به سردرد شدید هم شود. با این کار وزن زیادی به موهای خود اضافه می کنید، امری که باعث وارد آمدن فشار به سر و کشیده شدن پوست سر و فولیکول های مو می شود، در نتیجه عصب های درون پوست سر حساس می شوند. برخلاف دیگر مدل های مو که موقتی هستند، اکستنشن های مو به دلیل دائمی بودن می توانند باعث وارد شدن یک فشار دائمی به کف سر شوند.

چطور از سردرد ناشی از فشار خارجی خلاص شویم؟

  • کف سرتان را در همان قسمتی که احساس درد می کنید به آرامی ماساژ دهید و یک نفس عمیق بکشید.
  • از استفاده از گیره های موی غیر ضرور خودداری کنید.
  • از مدل موهایی استفاده کنید که فشار زیادی به کف سر وارد نمی کنند: گوجه ای شل، دم اسبی ای که پایین سر بسته شده باشد، بافت های شل، یا حتی یک مدل موی کوتاه تر.
  • خواب کافی داشته باشید.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود