نگاهی به آثار برگزیده رقابت سالانه عکاسی از پرندگان ۲۰۲۰

نگاهی به آثار برگزیده رقابت سالانه عکاسی از پرندگان ۲۰۲۰

رقابت سالانه عکاسی از پرندگان که رسما از سال ۲۰۱۴ آغاز شد در همین مدت کوتاه توانست به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای عکاسی حیات وحش به شهرت برسد. رقابت امسال هم با اعلام آثار برگزیده به کار خود پایان داد؛ مجموعه متنوعی از عکس های گرفته شده از پرندگان که از سوژه امپرسیونیستی برنده گرفته تا نماهای باورنکردنی از حضور پرندگان در جوامع انسانی را شامل می شود و در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از آنها آشنا کنیم.

در رقابت امسال عکاسی از پرندگان، ۱۵ هزار اثر در هشت گروه مختلف موضوعی شرکت داشتند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

عکاسی از پرندگان
مقام: عکس برگزیده سال برنده جایزه برنز /عنوان اثر: باغ و پرنده های شهری/ مکان: سویل اسپانیا /عکاس: Carlos Cifuentes Torres

همانطور که مشاهده می کنید این تصویر به خوبی نشان می دهد که پرندگان چطور با استفاده از سازه های انسانی برای خود آشیانه می سازند.

البته برندگان رقابت امسال مانند سنوات گذشته محدوده بوده اند با این حال طیف وسیعی از ۱۵ هزار عکس ارائه شده از استانداردهای بالایی برخوردارند. در میان این آثار آنهایی شانس انتخاب را پیدا کردند که داوران مسابقه را به وجد آوردند. در واقع زمانی که داوران یکصدا با هم فریاد می زنند کاش این عکس را من گرفته بودم این می تواند نشانه ای دال بر برنده شدن اثر باشد.

عکاسی از پرندگان
برنده کلی رقابت ها جایزه طلا بهترین پرتره عنوان اثر: پایان روز مکان: Vardø، نروژ عکاس: Majed AlZa’abi

جایزه بهترین عکس امسال هم به تصویری زنده و پوای از یک عکاس کویتی به نام Majed AlZa’abi رسید. این تصویر در غروب آفتاب از یک جفت بالکان اروپایی گرفته شده است.

مجید در باره این عکس گفت:

من این عکس را در آوریل ۲۰۱۹ و هنگام بازدید از جزیره پرندگان Vardø در نروژ گرفتم. اثر بوکه ای که از دریا و خورشید در حال غروب ساخته شده بود و همچنین دو پرنده ای که مقابل لنز دوربینم قرار گرفتند تصویر بسیار زیبایی را خلق کرد. تلاش کردم که با آزمون و خطا تصویری هنری و امپرسیونیستی از پرهای پرنده ها خلق کنم و امیدوارم توانسته باشم به این هدف برسم.

برنده جایزه طلا از گروه توجه به جزئیات جغد اوراسیایی عنوان اثر: استتار کامل

در ادامه می توانید برخی دیگر از آثار برگزیده رقابت سالانه عکاسی از پرندگان را مشاهده نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

برندگان جایزه عکاسی با آیفون ۲۰۲۰ مشخص شدند 

منبع: newatlas
دیجیاتو
بدون نظر

ورود