آتش سوزی در کالیفرنیا؛ ۲۵۰ هزار نفر از خانه هایشان گریخته اند + تصاویر

آتش سوزی در کالیفرنیا؛ ۲۵۰ هزار نفر از خانه هایشان گریخته اند + تصاویر

همین حالا که این مطلب را می خوانید بخش هایی از کالیفرنیا در آتش می سوزد و آتش نشانان به صورت ۲۴ ساعته در تلاش برای مهار آتش هستند. آتش سوزی در کالیفرنیا که گفته می شود بزرگترین حریق رخ داده در ایالت کالیفرنیا محسوب می شود صدها هزار نفر از مردم را وادار کرده که از خانه های خود فرار کنند. تا کنون بالغ بر چهارصد هزار هکتار از مساحت این ایالت در آتش سوخته و به گفته مقامات آمریکایی بادهای شدید باعث شد که آتش سوزی ها وسعت بیشتری پیدا کنند.

براساس فرامین دولت محلی کالیفرنیا ۲۵۰ هزار نفر از مردم این ایالت خانه های خود را تخلیه کرده اند. روز گذشته سرویس هواشناسی ملی آمریکا هشدار داد که طوفان های خشک دیگری در راه است و انتظار می رود فشار کاری بر سازمان آتش نشانی این منطقه بیشتر شود.

براساس بیانیه منتشر شده در وبسایت آتش نشانی کالیفرنیا انتظار می رود که بادهای شدید در روزهای آینده قوت بگیرند و در نهایت رفتار و مسیر حرکت حریق را از کنترل خارج نمایند.

آتش سوزی در کالیفرنیا

سازمان آتش نشانی کالیفرنیا همچنین به خاطر پوشیده شدن بخش های وسیعی از نواحی مرکزی و شمالی کالیفرنیا با دود و در نتیجه پایین آمدن کیفیت هوا هشدار قرمز صادر کرد. گفته می شود حالا این دود وسعت پیدا کرده و تا کانزاس کشیده شده است.

طی یک هفته گذشته هزاران صاعقه با این ایالت برخورد کرده و باعث روشن شدن آتش و ایجاد دود در آن شده است. فصل آتش سوزی های خودبخودی در کالیفرنیا معمولا از مرداد هر سال آغاز می شود و تا آذر ماه ادامه می یابد. امسال اما وسعت این آتش سوزی ها به قدری بوده که نیروهایی از ارتش و گارد ملی آمریکا برای کمک فراخوانده شده اند و صبح امروز هم مقامات آمریکایی از استرالیا و انگلستان برای مهار آتش درخواست کمک کردند.

 

بیشتر بخوانید:

خواستگار رمانتیک با دستان خود خانه اش را آتش زد

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود