خشم و وحشت در کاتالونیا؛ علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا فاش شد

خشم و وحشت در کاتالونیا؛ علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا فاش شد

لیونل مسی ستاره تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی آرژانتین که ماه ها خبر تصمیم او مبنی بر جدایی از کاتالان ها شنیده می شد بالاخره در تصمیمی که بسیاری را شوکه کرد تهدید خود را عملی کرده و درخواست جدایی از بارسا را داد. شب گذشته بود که برنده شش توپ طلای اروپا اعلام کرد بعد از نزدیک به دو دهه قصد جدایی از باشگاه محبوبش را دارد و از مدیران بارسا خواست که تابستان امسال و یک سال زودتر از اتمام قراردادش شرایط خروج او را فراهم کنند.

علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا

لیونل مسی ۳۳ ساله که در سالیان اخیر و به خصوص در دو سال اخیر مشکلات زیادی با رییس باشگاه، مدیر ورزشی، رویه خرید و فروش بازیکنان و سبک بازی تیم داشت، بعد از چندین بار افشاگری در مورد نارضایتی خود از تیم و باشگاه بالاخره بعد از شکست سنگین ۸ بر ۲ مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد که این همه مدت حق با او بوده است. در حالی که مسی در تعطیلات به سر برده و ظاهراً در حال سبک سنگین کردن تصمیم خود برای ترک باشگاه بود، رونالد کومان به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب شده و اولین دیدار بین این دو باعث شد مسی تصمیم نهایی خود را بگیرد.

علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا

بر اساس ادعاها، رونالد کومان در این جلسه کوتاه به مسی گفته که دوران اوج او و فوتبالش در حال به اتمام رسیدن بوده و او دیگر برتری ها و امتیازات ویژه ای که قبلاً داشته را در تیم نخواهد داشت. ظاهراً این صحبت های سرمربی جدید و نحوه برخورد باشگاه با لوییس سوارز تیر خلاصی بر حضور دو دهه ای لیونل مسی در بارسلونا بوده و باعث شده وی تصمیم نهایی خود برای ترک باشگاه را بگیرد. این خبر با واکنش گسترده کارشناسان ورزشی و طرفداران تیم بارسلونا مواجه شده و بسیاری از آن ها با حضور در مقابل دفتر باشگاه خواهان کناره گیری جوزپ بارتومئو رییس باشگاه شدند که بسیاری او را عامل اصلی ناکامی های اخیر و نارضایتی کاپیتان تیم از وضعیت موجود می دانند.

علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا

اکنون خبر می رسد که مدیران تیم بر این باورند که بند آزادی ۷۰۰ میلیون یورو مسی برقرار بوده و او نمی تواند به صورت آزاد به تیم دیگری بپیوندد. اما بندی در قرارداد مسی وجود دارد که بر اساس آن در پایان هر فصل، در صورت نارضایتی، مسی می تواند قرارداد خود را فسخ نماید و اکنون مسی که یکسال از قراردادش باقی مانده می خواهد از این بند استفاده کند. بر اساس این بند مسی می تواند در ماه ژوئن قرارداد خود را فسخ کند در حالی که شیوع کرونا پایان رقابت های لالیگا را با مشکل مواجه کرده و اکنون از ماه ژوئن عبور کرده ایم. در این شرایط مسی می گوید که این بند از قرارداد او هنوز پابرجا بوده و می تواند بر اساس آن باشگاه را ترک کند. منچسترسیتی و پاری سن ژرمن در به خدمت گرفتن لیونل مسی بیشترین شانس را دارند اگر چه چلسی، منچستر یونایتد و حتی اینترمیلان نیز خواهان رقابت برای به خدمت گرفتن ستاره آرژانتینی هستند.

علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا
تمام افتخارات لیونل مسی در بارسلونا

برخی رسانه ها از مشورت مسی با پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی سخن گفته اند و اینکه احتمالاً باشگاه متمول لیگ برتر مقصد بعدی وی خواهد بود. با این وجود، از آنجایی که رابطه خوبی بین دو باشگاه منچستر سیتی و بارسلونا وجود دارد، تا زمانی که مدیران بارسا رضایت نداشته باشند، منچستر سیتی برای خرید مسی دست به کار نخواهد شد. مارسلو بچلر روزنامه نگار برزیلی نیز ادعا کرده که لیونل مسی تصمیم خود را گرفته و می خواهد سال بعد در منچستر سیتی توپ بزند. این روزنامه نگار برزیلی که برای اولین بار از تصمیم ستاره بارسا برای ترک این باشگاه در تابستان جاری پرده برداشت ادعا کرد که مسی سبک بازی تیم منچستر سیتی را دوست داشته و می خواهد فصل بعد در این تیم باشد. گیلم بالاگ گزارشگر سابق اسکای اسپورت نیز مدعی شده که حتی کناره گیری بارتومئو نیز تصمیم مسی را تغییر نخواهد داد.

علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا
تجمع هواداران بارسلونا در برابر دفتر باشگاه و درخواست کناره گیری بارتومئو

ال چیرینگیتو نیز گزارش داده که لیونل مسی چند روز پیش تصمیم به ترک بارسلونا گرفته و پدر او با چندین باشگاه اروپایی در این زمینه صحبت کرده است. این رسانه مدعی است که بعد از باخت ۸ بر ۲ در برابر بایرن مونیخ، مدیران باشگاه بارسلونا سعی در تخریب چهره مسی داشته و این موضوع به شدت ستاره آرژانتینی را خشمگین کرده است. به طور ویژه ادعا شده که مدیران باشگاه این شایعه را ایجاد کرده اند که مسی به کیکه ستین دستور داده ترکیب تیم را برای مسابقه با بایرن در لیسبون تغییر دهد. همچنین گفته شده که تماس رونالد کومان با لوییس سوارز که تنها یک دقیقه و ۵۲ ثانیه طول کشیده و به ستاره اروگوئه ای گفته شده که باید تیم را ترک کند یکی دیگر از دلایل عصبانیت مسی و تصمیم او برای ترک باشگاه بدوه است.

علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا

اگر چه بند آزادسازی قرارداد لیونل مسی ۷۰۰ میلیون یورو برآورد شده اما گفته می شود مدیران باشگاه حاضرند با رقم ۲۲۲ میلیون یورو، همان مبلغی که باشگاه پاری سن ژرمن برای خرید نیمار پرداخته، حاضر به فروش کاپیتان تیم خود هستند. برخی خبرگزاری ها خبر داده اند که مدیران بارسا نیز تصمیم به فروش ستاره تیم خود گرفته اند اگر چه قصد ندارند بدون دریافت مبلغی هنگفت او را به تیم دیگری بدهند.

در حالی که بسیاری مدیران بارسا و شخص بارتومئو را مقصر وضعیت کنونی تیم و تصمیم مسی برای ترک بارسلونا می دانند اما خوانما کاستانو مجری رادیو El Partidazo de Cope نظری کاملا عکس داشته و ضمن محکومیت بارتومئو، مسی را هیولایی می داند که توسط بارتومئو و دیگران به یک دیکتاتور تبدیل شده و اکنون در حال خوردن مدیران بارسا است: «مسی یک رهبر نبوده است، او قوانین خود را در رختکن حاکم کرده و کسانی در این رختکن هستند که از دست مسی آزار دیده اند. این شرایط شایسته بارتومئو است زیرا او مدیریت بارسایی را بر عهده داشته که از مسی می ترسد. آن ها یک هیولا را تغذیه کرده اند و اکنون این هیولا در حال خوردن آن هاست».

علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا

با وجود این شرایط اما خبر می رسد که بارتومئو قصد کناره گیری ندارد اگر چه برخی رسانه ها از تصمیم او برای کناره گیری و درخواست انتخابات زودهنگام به منظور جلوگیری از رفتن مسی خبر داده بودند. خوآن لاپورتا رییس سابق باشگاه بارسلونا نیز در واکنش به خبر درخواست جدایی لیونل مسی، در پیامی توییتری بارتومئو و دیگر مدیران بارسا را به کناره گیری فرا خواند است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فوتبالیست پردرآمد سال ۲۰۲۰؛ کریستیانو رونالدو بالاخره لیونل مسی را به زیر کشید

لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو؛ بر اساس محاسبات ابرکامپیوترها کدام یک بهتر است؟

منبع: thesun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود