ماجرای نماهنگ جنجالی شبکه کودک با هشدار سنی ۱۰+ چه بود؟

ماجرای نماهنگ جنجالی شبکه کودک با هشدار سنی ۱۰+ چه بود؟

طی روزهای گذشته به مناسبت ایام ماه محرم نماهنگی با هشدار سنی ۱۰+ از شبکه کودک سیما پخش شد که واکنش های زیادی را به دنبال داشت.

محمد سرشار مدیر شبکه کودک (پویا/نهال) در واکنش به جنجال ایجاد شده بر سر یکی از نماهنگ های پخش شده از این شبکه، در قالب یک رشته توییت توضیحاتی ارائه کرد.

سرشار در توییتر خود نوشت:

«پخش یک نماهنگ با هشدار سنی ۱۰+ از کانال نهال، با واکنش های منفی و مثبت مواجه شد. برخی آن را اجرای سند ۲۰۳۰ و بنده را نفوذی، بهائی، صهیونیست و … خوانند و برخی از اینکه مراقبت بیشتری در برنامه‌ های دینی شبکه کودک صورت گرفته، تشکر کردند.»

شبکه کودک

«شبکه کودک در این ایام، روزانه بیش از ۳۰ قطعه نماهنگ و دیگر تولیدات با موضوع حماسه حسینی را پخش می کند. دیروز، تنها یک قطعه دارای هشدار سنی بود که علتش را در تصاویر می‌ توانید ببینید. بنا به حساسیت ویژه تک‌ تک بچه‌ های مذهبی در برگزاری هیئات (مانند التزام مثال‌ زدنی آن ها در تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا)، ما هم در شبکه کودک حساسیت ویژه‌ ای در پخش آثار مذهبی داریم و تلاش می‌ کنیم بهترین آن ها را انتخاب و پخش کنیم. یکی از این نماهنگ ها دارای شعر و صوت مناسبی برای کودکان بود اما در تصویر آن صحنه‌ هایی مانند شمشیر کشیدن، شکستن تنگ آب، کشتن ماهی و پخش شدن قطرات خون وجود داشت که بنده از پخش خواستم دو کار انجام دهد. یک: آن نماهنگ را با هشدار سنی ۱۰+ پخش کند. دو: پخش آن در ساعات پایانی شب باشد که خانواده‌ ها کنار فرزندان باشند و مراقبت لازم را برای کودکان زیر ۹ سال داشته باشند.»

«می‌گویند: “قبلاً صحنه‌ های خشن یا ترسناک از شبکه کودک پخش شده. پس این ها را هم بدون هشدار پخش کنید.” مثالی بزنم: هرچند در پاساژها ماسک نمی‌ زنند اما ما در هیأت هایمان بهتر از همه جا رعایت می‌ کنیم و همه‌ مان ماسک می‌زنیم. شبیه همین، اگر خطایی در پخش آن صحنه‌ های ترسناک بوده، دلیلی نمی‌ شود که در برنامه‌ های حساس دینی مراقبت نکنیم. (البته خبر دارید که سامانه چی خوبه به کمک شبکه آمده تا هشدارهای سنی دقیقتر باشد.)»

«می‌گویند: “ما با بچه‌ هایمان صحنه‌ های قطع عضو مختارنامه را می‌ بینیم و روضه مکشوف گوش می‌ دهیم و اتفاقی نیفتاده.” طبیعتاً توصیه ما، عمل به آموزه‌ های اهل‌ بیت (ع) و بزرگان دینی در این حوزه است. آن ها به ما آموخته‌ اند چارچوب تربیت دینی کوچکسالان چه باید باشد. در هر حال، شبکه کودک اهتمام بالایی به تربیت دینی و انقلابی آینده‌ سازان تمدن نوین اسلامی دارد. همچنین سند ۲۰۳۰ و آموزه‌ های آن جایی در شبکه کودک ندارند.»

منبع: خبرآنلاین
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود