چربی شکم چه خطراتی برای سلامتی ما دارد؟

چربی شکم چه خطراتی برای سلامتی ما دارد؟

فرقی نمی کند چربی ها کجای بدن مان خودشان را نشان دهند، ما در هر صورت نگران می شویم، به خصوص اگر یک برآمدگی روی شکم مان درست کنند. اگر زن باشید و دور کمرتان بیشتر از ۸۹ سانتیمتر باشد، و اگر مرد باشید و دور کمرتان ۴۰ بیشتر از ۱۰۱ سانتیمتر باشد، احتمالاً چربی زیادی در قسمت شکم دارید. به گفته ی پزشکان، این مسأله ممکن است برای سلامت شما خطرناک باشد.

در ادامه می خواهیم ببینیم چربی شکم چه خطراتی برای سلامتی دارد.

۱- افزایش ریسک ابتلا به دیابت

مضرات چربی شکم

وقتی چربی زیاد شکم باعث شود دور کبد را بافت چربی بگیرد، کبد دیگر نمی تواند قند خون را به اندازه ی کافی پردازش کند. در نتیجه قند به جای آنکه توسط کبد پردازش شود، در جریان خون باقی می ماند. این مسأله ممکن است منجر به بالا رفتن قند خون شود که می تواند باعث ابتلا به دیابت شود.

۲- افزایش ریسک ابتلا به سندرم متابولیک

با بیشتر شدن اندازه ی دور کمر، یکی از خطراتی که سلامت شما را تهدید می کند ابتلا به سندرم متابولیک است. افزایش چربی شکم و اندازه ی دور کمر می تواند شما را مستعد ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سکته مغزی کند. کسانی که چربی شکم بیشتری دارند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های ذکر شده هستند.

۳- افزایش ریسک ابتلا به سرطان

تحقیقات نشان داده از چربی های شکم نوعی پروتئین آزاد می شود که می تواند سلول های غیر سرطانی را به نوع سرطانی تبدیل کند، امری که باعث رشد غدد سرطانی در بدن می شود.

۴- افزایش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

تحقیقات ثابت کرده سلول های چربی احشایی در ناحیه ی شکم می توانند پروتئین هایی تولید کنند که باعث انقباض عروق خونی می شوند، امری که می تواند منجر به بالا رفتن فشار خون شود. به علاوه، این پروتئین ها می توانند باعث مسدود شدن سرخرگ ها شوند، مسأله ای که فرد را مستعد سکته های مغزی و حمله های قلبی می کند.

۵- افزایش ریسک ابتلا به زوال عقل

طبق تحقیقات، احتمال ابتلا به زوال عقل در زنانی که دارای چربی شکمی هستند ۳ برابر بیشتر است. عمده دلیل این مسأله چربی احشایی است که چربی های عمقی شکم هستند.

بیشتر بخوانید:

۶ عاملی که جلوی لاغر شدن شکم را می گیرند

چند حرکت ورزشی ساده اما مؤثر برای آب کردن شکم در خانه

یک ترفند ساده برای آب کردن شکم؛ بشقاب کوچک تر شکم لاغرتر

رژیم سرکه سیب؛ در عرض یک هفته شکم خود را آب کنید

اکسیر جادویی کاهش وزن: بهترین نوشیدنی‌های آخرشبی برای خلاص شدن از چربی شکم

۶ روش برای سوزاندن چربی شکم در سریع ترین زمان

منبع: brightside
بدون نظر

ورود