۱۰ فیلم ترسناک برتر تاریخ سینما برای تماشا کردن در تنهایی [قسمت اول]

۱۰ فیلم ترسناک برتر تاریخ سینما برای تماشا کردن در تنهایی [قسمت اول]

تماشای فیلم ترسناک با دوستان می تواند بسیار جذاب و خوشایند باشد اما گاهی اوقات بهتر است مقداری تخمه یا دیگر تنقلات برداشت، پتو را دور خود پیچید و به تنهایی به تماشای سریال یا فیلم ترسناک مورد علاقه نشست. وقتی که با دیگران فیلم ترسناک تماشای می کنید حسی از آرامش و امنیت وجود دارد که حتی ترسناک ترین فیلم های این ژانر را نیز بی اثر می سازد. اگر می خواهید واقعاً ترس را تجربه کنید، مانند ترسی که شما را در هنگام خواب دچار پارانویا می کند، باید فقط خودتان باشید و صفحه تلویزیون. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند فیلم ترسناک برتر که بهتر است به تنهایی تماشا کنید آشنا کنیم.

فیلم ترسناک برای تماشا کردن در تنهایی

۱۰- Nosferatu

برای اولین فیلم ترسناک این فهرست به سراغ یک عنوان کلاسیک و قدیمی می رویم. فیلم کلاسیک صامت Nosferatu ساخته اف دبلیو مورنائو در سال ۱۹۲۲ یک عنوان ویژه ترسناک است. تمام کسانی که خود را طرفدار ژانر ترسناک می دانند باید این فیلم را تماشا کنند که بسیار ترسناک نیز هست. داستان فیلم تقریباً ساده است: مردی به یک قلعه مرموز می رود و آنجا با مرد مرموزترین روبرو می شود که یک خون آشام است و بدین ترتیب اتفاقات بد شروع می شوند.

در واقع تنها یک دلیل خوب برای تنها تماشا کردن فیلم Nosferatu وجود دارد و آن این است که این فیلم از آن دسته فیلم هایی نیست که بتوانید با دوستان و خانواده نگاه کنید. Nosferatu یک فیلم صامت است و به همین دلیل بهتر است سکوت را رعایت کرده و از آن لذت ببرید (یا بهتر بگوییم به شدت بترسید). هنگامی که این فیلم ترسناک را به تنهایی تماشا کنید و بدون کسی یا چیزی که حواستان را پرت کند به خوبی می توانید در فضای ساکت آن غرق شوید و قابلیت هنری آن را نیز درک کنید.

فیلم ترسناک برای تماشا کردن در تنهایی

۹- Mandy

چه کسی است که از یک کابوس پر از نورهای نئونی و رنگارنگ بدش بیاید. بعد از کشته شدن همسرش به دست یک فرقه مذهبی به کمک گروهی از موتورسواران سادومازوخیستی، مرد داستان مسیر هیجان انگیز و خشونت بار انتقام خود را آغاز می کند. در دستان ناکارآمد، یک فیلم ترسناک هنری می تواند بیش از حد تصنعی جلوه کند اما این موضوع در مورد فیلم Mandy صحت ندارد. خشونت فراوان این فیلم به اندازه بازی استادانه و پویای نیکلاس کیج زیباست، مردی که سخت تلاش دارد با غم و اندوه از دست دادن شریک زندگی اش کنار بیاید.

این توازن هنرمندانه بین وحشت پر از خشونت و فلسفه وجودی انسان است که باعث شده تماشای این فیلم به تنهایی جذابتر باشد. Mandy  سعی نمی کند شما را بترساند، به جای آن تلاش دارد شما را به پرسیدن سوالاتی بزرگ از خود وادارد در حالی که همزمان از تماشای یک آشوب و کشتار خوب به سبک قدیمی لذت ببرید.

فیلم ترسناک برای تماشا کردن در تنهایی

۸- The House Of The Devil

این فیلم یک فیلم ترسناک است که به بهترین شکل ممکن شما را رفته رفته می سوزاند. زنی جوان که در مدتی کوتاه به مقداری پول نیاز دارد با پیشنهاد پرستاری بچه در یک عمارت مرموز اما با دستمزد عالی مواجه می شود. اما مشکل چنین پیشنهادی چه می تواند باشد؟ فیلم The House Of The Devil یک فیلم ترسناک بسیار خوب برای کمی ماجراجویی و تجربه ترس است. با ترکیب بی نقص زیبایی شناختی کلاسیک این ژانر و گام بندی استادانه کارگردان، تجربه ای خلق می شود که بسیار رضایت بخش است. مانند بسیاری دیگر از فیلم های این فهرست، The House Of The Devil از آن دسته فیلم هایی است که تماشای آن در تنهایی موثرتر است و دلیل این موضوع به ساختار فیلم باز می گردد.

دو بخش ابتدایی فیلم به شدت و به شکل ترسناکی ساکت است و کارگردان از این سکوت به عنوان راهی برای ساخت تنش و پایین آوردن گارد حفاظتی مخاطب استفاده کرده اما در بیست دقیقه پایانی، شخصیت اصلی فیلم و مخاطب را با انواع ترس ها و کابوس ها بمباران می کند. برای لذت بردن از این فیلم به صبر نیاز دارید و در صورت تنها تماشا کردن فیلم امکان بیشتری برای این صبوری وجود دارد.

فیلم ترسناک برای تماشا کردن در تنهایی

۷- The Evil Dead

فیلم The Evil Deadساخت سام ریمی یکی از بهترین فیلم های ترسناک تمام دوران است. این فیلم از هر لحاظ بی نقص بوده اما به دلایل مختلف تماشای آن در کنار دوستان دشوار است. همه ما داستان این فیلم را می دانیم: گروهی از دوستان به یک کلبه در جنگل رفته و قبل از آنکه بگویند: «چه جای زیبایی!»، درهای جهنم به رویشان باز می شود. ساده اما موثر. این فیلم به شکل بی پایانی ترسناک است و ریمی هیچ ابایی از نشان دادن خشونت مطلق و تلاش برای وحشت وارد کردن به مخاطب نداشته است. شاید فکر کنید این موضوع تماشای فیلم The Evil Dead با دوستان را جذاب سازد اما این تفکر کاملاً اشتباه است.

حتی با استانداردهای امروزی نیز The Evil Dead به شدت ترسناک و خشن است و هیچ بخشی از فیلم ترسناک تر از سکانس درخت نیست. می دانید کدام سکانس را می گوییم. حتی در تنهایی نیز تماشای این سکانس دشوار است اما همراه با دوستان، این تجربه ای است ک دوست ندارید داشته باشید. موضوع دیگری که باعث می شود تماشای فیلم ریمی در تنهایی بهتر باشد این است که چون برخی از افکت های ویژه این فیلم کمی قدیمی شده اند، دیگر شانس اینکه یکی از همراهانتان ادای باهوش بودن را درآورده و به نقص های جلوه های ویژه فیلم اشاره کند کمتر خواهد بود که بدین ترتیب تجربه تماشای یک فیلم واقعاً ترسناک را از دست نخواهید داد هر چند این تجربه اصلاً خوشایند و لذت بخش نیست.

فیلم ترسناک برای تماشا کردن در تنهایی

۶- Get Out

شاهکار مدرن جوردن پیل فیلمی ترسناک است که با هر آنچه قبل از آن در این ژانر دیده اید متفاوت خواهد بود. ملاقات با والدین نیمه گمشده زندگی تان همیشه کمی ترسناک و تجربه ای مبهم است اما جزئی طبیعی از هر رابطه عاطفی به شمار می آید. اما چیزی که اصلاً طبیعی نیست این است تمام تجربیاتی است که شخصیت اصلی فیلم Get Out در جریان تنها دو روز آخر هفته متحمل می شود و مخاطب نیز این اتفاقات را فراموش نمی کند. علیرغم موضوع واقعی و شوربختانه همچنان حاکم خود، فیلم Get Out از آن دسته فیلم های ترسناکی است که می توان بارها و بارها آن را تماشا کرد.

به لطف نویسندگی و کارگردانی بجا و دقیق جوردن پیل، این فیلم دارای قدرت و گیرایی خاصی است که تماشای آن را هم لذت بخش و هم تعمق برانگیز می سازد. اگر فیلمی را بتوان سبکبال همانند یک پروانه اما نیشدار مانند زنبور توصیف کرد بدون شک این توصیف مختص فیلم پیل خواهد بود. Get Out یک فیلم ترسناک بی نقص است که تماشای آن در هر فضا و حال و هوایی جذاب خواهد بود. دنبال یک فیلم پر از خشونت هستید؟ بخش سوم و پایانی این فیلم نیازتان را برآورده خواهد ساخت. می خواهید بعد از تماشای فیلم دچار کابوس و حملات پارانویایی شوید؟ این همان چیزی است که «محل غرق شده» برای آن ساخته شده است. اگر این فیلم را چند روز یکبار تماشا کنید هم انتخاب بدی نکرده اید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما؛ از «هالووین» تا «روانی» و «جن گیر»

منبع: whatculture
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود