نوید افکاری اعدام شد: فیلم اعترافات کشتی گیر شیرازی

نوید افکاری اعدام شد: فیلم اعترافات کشتی گیر شیرازی

نوید افکاری ، کشتی گیر شیرازی که به قتل فردی به نام حسن ترکمان در جریان اعتراضات مرداد ۹۷ متهم شده بود، صبح امروز اعدام  شد. رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام خبر اعدام شدن نوید افکاری خاطرنشان کرد: «حکم قصاص نفس نوید افکاری متهم به قتل صبح امروز پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد. این متهم ۴۶ روز پس از ارتکاب جنایت در شهریور ماه ۹۷ دستگیر و پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با صدور قرار جلب به دادرسیِ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال گردید».

نوید افکاری اعدام شد

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل شد متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد. پس از این نیز رأی صادره با اعتراض وکیل مدافع متهم در شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور بررسی که در نهایت حکم صادره مبنی بر قصاص نفس قطعیت یافت و پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد».

نوید افکاری کشتی گیر شیرازی اخیرا در فیلم اعترافاتش که اخیرا از تلویزیون ایران پخش شد، صحنه قتل مرحوم حسن ترکمان در خیابان داریوش شیراز روبروی سوپرمارکت رحیمی را بازسازی کرد. فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا نیز امروز با انتشار توییتری، خواستار توقف اعدام نوید افکاری شده بود. نوید افکاری و برادرش وحید متهم شده بودندکه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ حسن ترکمان را با چاقو زده و شاهرگ گردنش را قطع کرده اند. دیوان عالی کشور، حکم اعدام نوید افکاری را تایید کرده بود.

نوید افکاری اعدام شد

صدا و سیما در فیلم پخش اعترافات نوید افکاری سعی کرد در ابتدای این برنامه، پست های توییتری که هواداران نوید افکاری در مخالفت با اعدام این جوان شیرازی در روزهای اخیر منتشر کرده بودند را به نمایش بگذارد. در بسیاری از پست های توییتری که صدا  وسیما در فیلم پخش اعترافات نوید افکاری به نمایش گذاشت، از هشتگ اعدام نکنید استفاده شده بود.

در فیلم پخش اعترافات نوید افکاری، جوان متهم به قتل حسن ترکمان از کارکنان حراست سازمان آبفا شیراز، همسر و پسر نوجوان مرحوم ترکمان نیز که با لباس مشکی در حال اشک بودند به نمایش گذاشته شد.

راوی فیلم پخش اعترافات نوید افکاری در این برنامه می گوید که حامیان توییتری نوید افکاری معتقد هستند که قرار است سر این جوان بی گناه، بالای دار رود و او بی گناه است.

تصاویری که در فیلم پخش اعترافات نوید افکاری نشان داده شده ، بازسازی صحنه قتل مرحوم حسن ترکمان توسط نوید افکاری را نشان می دهد که مربوط به آبان ماه سال ۱۳۹۷ است.

ترامپ و مریم رجوی (سرکرده منافقین) نیز درباره اعدام نوید افکاری، بیانیه صادر کردند. محمد علی گرایی، ملی پوش تیم ملی کشورمان با پستی در فضای مجازی، خواستار توقف اعدام نوید افکاری شده بود که بعد از مدتی، پست خود را حذف کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳۴ نظر

ورود

  • esmal شهریور ۲۲, ۱۳۹۹

    به نظر من نباید اعدام بشه
    باید دقیقا به روش خودش کشته بشه

    با چاقو شاهرگشو بزنن و منتظر بمونن روحش بشتابد به دیدار مسعود رجوی

    • ....... شهریور ۲۳, ۱۳۹۹

      فقط خفشو و دهنتو ببند خب؟ خفشو

    • شیما شهریور ۲۳, ۱۳۹۹

      چقدر ادم بی رحم و بی شخصیتی هستی تو با چشات دیدی که این چاقو زده باشه به کسی که این کامنت مزخرف هم میزاری ادم نیستی مگه

      • حسین شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

        ه حالا بماند که مثل همیشه تناقض های زیادی توی اعترافات صداسیما از اشخاص وجود داره) فکر کنید؟

      • امراله مهماندوست شهریور ۳۰, ۱۳۹۹

        خانم شیما … ملعون مزخرف نوید افکاری قاتل مرحوم حسن ترکمان از رحمیت و شخصیت و آدمیت بویی نبرده است چون ملعونی های مزخرفی به نام های مریم رجوی و اسرائیل و آمریکا و … که برای این ملعون هشتک اعدام نکنید به راه انداخته اند از صفات نیکی که نام برده اید بهره ای نبرده اند مواظب سینه هایت باش می دانی که سنگ چه کسانی را به سینه می زنی؟

    • علی شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

      تو هم جای اون بودی همینطوری اعتراف میکردی و الان هم اعدام شده بودی

      • میلاد شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

        شما که جاش بودی میشه برای ما بگی که چی شده؟!

  • Zc شهریور ۲۲, ۱۳۹۹

    فقط خدا میدونه چی گذشته صدا و سیما و یه عده دلیلی برای صحت یه ادعا نیستند
    اینکه با عجله اعدامش کردن، شاید نمی خواستن با خانواده مقتول صحبت کنن بلکه رضایت بدن، نشون میده شاید اون شخص فقط شاغل سازمان آب نبوده و انگیزه قتل هم شخصی نبوده.

    • کوروش شهریور ۲۲, ۱۳۹۹

      از شهریور ۹۷ نمی توانسته رضایت بگیره !!!!

    • امراله مهماندوست شهریور ۳۰, ۱۳۹۹

      آقا یا خانم Zc سلام خانواده قاتل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۱ تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۲ فرصت داشته اند که با خانواده مقتول صحبت بکنند

  • arash شهریور ۲۳, ۱۳۹۹

    آن اشخاصی که میفرمایند نباید اعدام بشود باید اینجوری یکی از عزیزانش سلاخی بشود تا بفهمد خانواده مرحوم ترکمان چه زجری کشیده اند.. خودشماها که درخیابان یک تصادف ماشین به ماشین می کنید به راحتی از یک چراغ شکسته ماشین تان نمی گذریدحالا از جون یک پدر خانواده وبی گناه مایه میزارید..

    • حسین شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

      این آقا اصلا قاتل بوده و طبق قران باید اعدام بشه.

      • aliparvizi شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

        قاتل با چاقوی آشپزخونه نمیره آدم بکشه. قاتل وقتی با موتور میره از پشت یکی رو بزنه نمیتونه دو سه بار ضربه بزنه. قاتل تو کتف نمیزنه چون میدونه طرف نمیمیره. قاتل تفهیم اتهام میشه قبل از اعدام. خانواده قاتل و مقتول هنگام اعدام حضور دارند تا ۱٪ شاید خانواده مقتول ببخشند طرف رو لحظه آخر. قاتل دوستش رو نمیگیرند باهاش زندانی کنند. و هزاران ایراد دیگر در این پرونده ساختگی با عجله که شما و امثال شما به هر دلیل متوجه نمیشید.

        • میلاد شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

          تمام اینا که گفتی حرف مفت و دروغ بود تو از چیزه دیگه ای فشار خوردی وگر نه حقیقت که مشخصه، تو فیلم دوربین های مدار بسته همه چیز مشخصه پس حرف مفت نزن.

          • aliparvizi شهریور ۲۶, ۱۳۹۹

            تو دقیقا تو فیلم مدار بسته چی دیدی که بقیه ندیدند؟؟

      • aliparvizi شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

        اگر هم به قران واقعا اعتقاد دارید، طبق قوانین اسلامی در ماه محرم و صفر نباید این حکم اجرا میشد

      • حسین شهریور ۲۵, ۱۳۹۹

        سلام بله شما درست میگید. واقعا من دارم شاخ درمیارم چقدر اینجا سانسور شدیده که نظر من دقیقا برعکس این چیزی که ثبت شده بود با حذف بخش هایی اینطوری دراومده.من داشتم با همون قوانین قرآن توجیه میکردم که به خاطر کینه و نفرت این فرد به ناحق و با عجله اعدام شده ولی با برش همپن بخش نظر من اینطوری ثبت شده!!!

    • aliparvizi شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

      شما خیلی از مطمئن از سلاخی و قتل صحبت میکنید!! اگه یک مقدار خرَد داشتید به راحتی متوجه قتل ساختگی میشدید. شاید هم جیره خور حکومت هستید و یا فکر میکنید که در سفره حکومت نشستید و هنوز در هپروت به سر میبرید.
      به نظر من برای اینکه شما متوجه ساختگی بودن قضیه بشید بهتره خودتون و یا یکی از نزدیکانتون رو بگیرند و واسش پرونده قتل درست کنند و بعد اعدام کنند تا بفهمید چه حسی داره. در نهایت تسلیت میگم به همه آزادی خواهان جهان

      • میلاد شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

        شل مغز تو که از هیچی خبر نداری چرا حرف مفت میزنی حتما خانواده مقتول هم ساختگی هستن حتما شواهد هم ساختگی هستن حتما جنازه هم ساختگی هست فیلم دوربین های مداربسته هم فتوشاپه از نظام فشار خوردی حداقل کمی شرف داشته باش حقا پامال نکن

        • aliparvizi شهریور ۲۶, ۱۳۹۹

          شما گویا از همه چیز خبر داری. گواهت هم فیلم سوپری محله که طرف رو در حال صحبت کردم با گوشیش گرفته? البته قضات کشور هم همینطوری رای صادر میکنند از تو که دیگه نمیشه توقع داشت. جنازه درست کردن هم واسه حکومت کاری نداره محض اطلاع.
          راستی شما که اینقدر مطلع هستید، میشه بفرمایید چرا موقع بازداشت طرف از تو خونش بعد از اعتراضات موضوع محاربه بود، ولی بعد از حدود ۱ سال به قتل تغییر کرد؟

  • میلاد شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

    من فقط نمیدونم چرا ترامپ و میریم رجبی که دستشون به خون هزاران نفر الوده هست چرا یهویی نگران زندگی این ادم شدن نکنه تموم این حرف هایی که تاریخ در باره ترامپ و مریم رجوی میگه ساختگیه؟ بنده های خدا چه ادم های خوب و فداکاری بودن و ما در بارشون این قدر بد فکر میکردیم….

    • علی شهریور ۲۵, ۱۳۹۹

      ههههه. من هرچی بنویسیم یا ثبت نمیشه یا تماما مثل کامنت بالام که با تقطیع فقط نوشته شده «« این آقا اصلا قاتل بوده و طبق قران باید اعدام بشه »» ثبت میشه،پس بهتره جناب عالی در همون جهل خودتون بمونید واقعا چه فایده داره افکار امثال شما رو که هیچ چیز جز استخوان های قدیمی و پوسیده شده از دین در اون هست رو تغییر داد؟ شما که فقط یه سری خشک مذهب هستید که از کلماتی مثل آزادی و حق هیچ چیز نمیفهمید.

      • aliparvizi شهریور ۲۶, ۱۳۹۹

        من بعد ۴۰ سال تازه فهمیدم دین یعنی چی. مسیحیت، اسلام، یهودیت….. یک نکته از کتاب دینی همیشه در یادمه که میگفت ‘ دین تنها یکی است’. به نظرم باید با طلا نوشت این رو. در همه جای دیگه دنیا هم این اصل صدق میکنه و کاربرد دین همه جا یکسانه. تفاوت فقط در سطح آگاهی ملته. یک جا مثل کشور عزیزم ایران نفوذش بیشتر و باعت به وجود اومدن افکار اشخاصی مثل همین میلاد میشه. زمان مشکل رو حل میکنه. با آگاهی بیشتر مردم. خداروشکر، سردمداران دین و حکومت اسلامی هم در این رشد فکری مردم همکاری دارند میکنند.

    • aliparvizi شهریور ۲۶, ۱۳۹۹

      در رابطه با این موضوع همه دنیا اعتراض کردند. این دو نفر هم جزئی از اعتراضات. اعدامهای اینچنینی فقط حکومت رو رو به زوال میبره. مثل هواپیمای اوکراینی و صدها جنایت دیگه. مهم نیست چه کسانی حمایت میکنند از اعتراضات تا از آب ماهی بگیرند. مهم اینه که مردم از درون کشور معترض هستند و دیگه حمایت مردم رو ندارند مثل گذشته. تویی که طرفدار نظامی، راستی از اختلاس های عوامل نظام خبر داری؟ از رانتها و سواستفاده های مسئولین چی؟ شما فقط اخبار بی سانسور ۲۰۳۰ نگاه میکنید درسته؟

  • مرورگر زمان شهریور ۲۵, ۱۳۹۹

    با این فیلم ها، یاد جنایات داعش ، زنده می شود.

  • خطاب به سردمداران شهریور ۲۶, ۱۳۹۹

    خدا لعنت کنه کسانیکه باعث اعدام ناحق این جوان کارگر شدند. جرمش فقط اعتراض به وضع اقتصادی موجود بود. من شخصا راه نوید افکاری را ادامه میدم و انتقام خونش را خواهم گرفت. نه گذشت میکنم و نه فراموش میکنم.

    • امراله مهماندوست شهریور ۳۰, ۱۳۹۹

      جناب آقا یا خانم بی نام و نشان سلام خدا لعنت کنه تمام کسانیکه را که باعث شدند خون هم وطنی به نام مرحوم حسن ترکمان به ناحق ریخته شود مرحوم حسن ترکمان به کدامین گناه گشته شد؟

  • مردم شهریور ۲۷, ۱۳۹۹

    جمهوری اسلامی….

  • امراله مهماندوست شهریور ۲۷, ۱۳۹۹

    نوکران کشور های متخاصم خارجی همان کسانی که به اموال عمومی و خصوصی خسارت زده اند و آن هایی که اموال عمومی و خصوصی را غارت کرده اند و آن هایی که افرادی از ملت ایران را به قتل رسانده اند باید قصاص شوند.
    چرا حکومت اسلامی حاکم برکشوربایستی در برابر تهاجم خارجی ها و ستون پنچم خارجی ها درداخل کشور با سلاح هشتک اعدام نکنید تسلیم شود و خراب کاری را که اموال عمومی و خصوصی مردم را غارت یا آتش زده است و برای عموم مردم ایران وحشت ایجاد کرده است را قصاص نکند؟

    • aliparvizi شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

      این صحبت شما از ریشه نادرسته.
      اولا که انقلاب اسلامی ۵۷ هم به همین شیوه بود. مردم همه چیز رو آتیش میزدند، به خیابون میریختند، رو دیوار مینوشتند، هرج و مرج بود و شعار میدادند. اگه به حرف خودت اعتقاد داری که کلا انقلاب ۵۷ هم زیر سوال میبری. تازه خمینی هم مردم رو مینداخت جلو و خودش از فرانسه فقط نوارش میومد.
      نکته نادرست دوم صحبتت هم ارتباط دادن اعتراضات با خارج از کشوره. شما نمیخواید قبول کنید که این مردم هستند که تحت فشارند و دارند اعتراض میکنند. شما خودت هم ۱۰۰٪ تحت فشاری ولی اعتقادات فکریت نمیزاره اعتراض کنی. اون مردمی که اعتراض میکنند فکرشون رها از همه این بندهای فکری که تو سر شماست هستند.
      تازه اگه سنت قد بده یا از بزرگترها شنیده باشی، در انقلاب ۵۷ هم ستون ۵ آمریکا و رادیو بی بی سی و صدها دست خارجی وجود داشت. نکته ریشه اعتراضاته که در هر دو مردم هستند.
      تفاوت حکومت اسلامی و حکومت شاه همینجا معلوم هست دقیقا. اون دوران شاه واسه خودش طرفدار نخریده یا پرورش نداده بود، حکومت اسلامی ولی با الهام از رژیم قبل واسه خودش سعی کرده طرفدارانی بخره و یا حداقل تفکر برخی رو رو به سمت خودش دربیاره. مثل پرورش افرادی مثل شما.

      • امراله مهماندوست شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

        جناب آقای علی پرویزی سلام از نظر اینحانب امثال جنابعالی ربطی به ملت ایران ندارید و ماموریت دارید تا در فضای مجازی مطلب بنویسید و … از نظر اینجانب نه حاکمان کشور های کمونیستی نه حاکمان کشورهای سوسیالیستی نه حاکمان کشور های امپریالیسمی نه حاکمان کشور های فئودالیسمی نه حاکمان کشور های سرمایه داری و نه حاکمان کشور های اسلامی هیچ کدام نتوانسته اند تا عدالت را برای عموم مردم عادی در کشور هایشان که اینجانب نیز احدی از مردم عادی کشور اسلامی ایران هستم را فراهم نمایند که این نتوانستن هم برای هر حاکم هر کشور اسلامی نیز دلایلی دارد اینجانب از وضع موجود خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی … ناراضی هستم اما شاهد بوده ام که امثال جنابعالی و دیگر همکارانتان برای این حکومت اسلامی در کشور ایران روز خوش نگذاشته اید که بتواند برای مردم اش کاری انجام دهد اگر در کشور ایران دزدی می شود با تشویق و همکاری کشورهای دشمن ایران است از شرایط پناهندگی و اقامت در کشورهای … سفارت امریکا در کشور های همسایه و … انجام اعمال مجرمانه … از طرف اتباع کشور ایران در داخل و خارح ایران است با امثال جنابعالی حرف زدن بی فایده است اما برای مردم ایران چه موافق و چه مخالف ساعت ها هم لازم باشد حاضرم نظرم را بنویسم حتی اکر در پایگاه اطلاع رسانی درج نشود

        • aliparvizi شهریور ۳۰, ۱۳۹۹

          اولا شما چرا نگران ثبت نشدن نظرت هستی؟ شما تا صبح هم بنویسی ثبت میشه. فیلترینگ واسه ما و امثال ماست.
          شرط میبندم یدونه از این حکومتهایی که گفتین رو کوچکترین اطلاعاتی ازشون ندارید. دلیلم هم کشورهای فئودالیسمی هست که اصلا کشوری با این نوع حکومت نداریم. فئودالیسم یعنی زمینداری و رعیت و اربابی که در قرون وسطا در اروپا بوده و چند صد ساله دیگه وجود نداره. شایدم منظورتون پادشاهی بوده. دوما سرمایه داری همون امپریالیسم هستش که جداشون کردید. سوم اینکه تمام این حکومتها به جز سوسیالیسم اصلا توقعی ازشون نمیره که بخوان عدالت رو برقرار کنند که شما اینطور نوشتید.خواهش میکنم یک سرچ در گوگل در موردشون بکنید.
          نکته بعدی اینه که حکومت اسلامی اصلا نیامده که برای مردمش کاری انجام بده!! حکومتی که دین را پله میکند در واقع از نقطه ضعف مردم جهت بهره برداری از آنها میخواهد استفاده بکند. تمام جنایات و فساد و کسافات را هم بر گردن دشمن فرضی میاندازد تا حمایت افراد تحت سلطه خودش را از دست ندهد.
          بعد چرا فقط جمهوری اسلامی اینقدر دشمن دارد؟ نکند شما از عربستان که منشا اسلام هست و پیامبر اسلام از آنجا برخواسته است هم مسلمانترید؟
          شما ایرانی نیستید. شما فقط مسلمان هستید. مردم ایران هم نیاز به ساعتها وقت شما ندارند. میتوانید برای آن دنیا وقت بگذارید و عبادت کنید. ایران رو هم به ایرانیها بسپارید

          • aliparvizi شهریور ۳۰, ۱۳۹۹

            جناب آقای امراله مهماندوست، اگر اسم خودتون رو گوگل کنید، میبینید که تقریبا در تمام سایتهای خبری شما کامنت گذاشتید و مطالب نامربوط نوشتید. تو همشون هم مطلبی با عنوان ‘ ۹۵٪ سطح آب …’ پست کردید. اصلا هم ربطی به موضوع نداره. فقط یک متن رو کپی کردید و تو همه سایتها پیست کردید که نظری ثبت کنید فقط. حالا با وقاحت تمام هم به من میگید ‘ماموریت دارید تا در فضای مجازی مطلب بنویسید’. واقعا خجالت بکشید آقا.

          • امراله مهماندوست شهریور ۳۰, ۱۳۹۹

            جناب آقای علی پرویزی ظاهر و باطن مشخصات اینجانب در فضای مجازی و حقیقی و ظاهر و باطن مشخص است اما از فارسی نوشتن جنابعالی مشخص می شود که چه کسی حقیقت را می نویسد و چه کسی راست می گوید شغل جنابعالی این است که به غیر از طرفداری از قاتلین این ملت از زمین خواران این ملت نیز طرفداری کنید چون این مطلبی را که فرمودید اینجانب با عنوان ۹۵% آب از کودکی تا کنون در همه جا برای آبادانی بخش مرکزی شهرستان خنج و بخش فیشور شهرستان اوز در استان فارس منتشر کرده ام و به آن افتخار نیز می کنم ۱- مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از۹۵% از آبی است که دربارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا جلو مقدار … متر مکعب آبی را که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه دربخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام تنگه بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بندی (سدی) خاکی بگیرم اینجانب از اینکه مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند اینجانب در نظر دارم با تغییر مسیر سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاچه فصلی در شهر خنج ازشهرستان خنج استان فارس نمایم. بعد از آن روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را می توان به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
            ۲- آرزوی اینجانب از تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۲۲ تا تاریخ ۱۳۷۶/۰۷/۳۰ که کارمند اداره آب و فاضلاب شهری بخش خنج شهرستان لارستان شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس بوده ام یا از تاریخ ۱۳۷۶/۰۸/۰۱ تا تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۲ که کارمند شرکت آب و فاضلاب شهری کلان شهر شیراز بوده ام یا از تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۳ تا هم اکنون که کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهر صدرا شرکت آب و قاضلاب شهری کلان شهر شیراز هستم یا درآینده که دوست دارم تا کارمند امور آب و فاضلاب شهرستان خنج شرکت آب و فاضلاب استان فارس باشم آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری برای شهرهای خنج و فیشور(شهرهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج) بوده است آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب روستایی برای روستاهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج بوده است چون با آب مناسبی که از تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهای اطراف دریاچه فصلی کفه خنج به دست می آید می شود کمربند سبزی را به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتری دراطراف مساحت ۱۳۰ کیلومتری اطراف دریاچه فصلی کفه خنج احداث کرد و شهر خنج را به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
            امام علی (ع) می فرمایند : کسی که آب و خاک یعنی نیروی طبیعی دارد و نیروی انسانی خود را برای بهره برداری به کار نمی بندد و با فقر و گدایی می گذراند نفرین و لعنت بر او باد.
            ۵ نوع زمین خوار در کشور ایران وجود دارد ۱- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به کارکنان (الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره اجازه برداشت آب از زیر زمین در شهرستان … پ – اداره واگذاری زمین برای توسعه کشاورزی در شهرستان … ت – اداره ثبت اسناد املاک در شهرستان … بپردازد یا بپردازند ۲- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره شهرسازی شهرستان … ب – اداره روستا سازی شهرستان … پ – اداره ثبت اسناد املاک شهرستان … بپردازد یا بپردازند ۳- … ۴- … ۵- … این شخص یا اشخاص از طرف مراجع مربوطه به عنوان زمین خوار به اداره دادگستری شهرستان … معرفی می شوند تا درس عبرتی شوند برای ملت بزرگ ایران حال اگر دشمنان کشور ایران این کشور را رها کنند و کشور را به ما ایرانی ها بسپارند به آرزویمان که آباد کردن کشور است خواهیم رسید آنانی باید خجالت بکشند که از غائنین به مردم ایران هستنتد نه خدمت گذاران این ملت در هر لباسی که باشند وقاحت تمام شامل کسانی است که چشم و گوش خود را بر خون بیگناهی مانند مرحوم حسن ترکمان که همکارمان در شرکت آبفا استان فارس بوده اند بسته اند مطالب اینجانب ربطی به موضوع نداره فقط متنی است که کپی می کنم و … قضاوت آن با مردم ایران است نه با کسانی که در اردوگاه فوق سری آلبانی و جاهای دیگری در جهان مستقر هستند برای تمام غائنین به کشور ایران در هر جایی از کره زمین که باشند واقعا برایتان متاسفم