آغاز ثبت‌نام بزرگ‌ترین آزمون استخدام در نهادهای دولتی از امروز

آغاز ثبت‌نام بزرگ‌ترین آزمون استخدام در نهادهای دولتی از امروز

هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی احتمالا در مهر یا آبان ۹۹ برگزار می شود. شما ۲ ماه فرصت دارید تا با مرور سوالات عمومی و تخصصی ۷ آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی ادوار قبلی، خود را برای هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۹ آماده کنید. همه دارندگان مدرک کارشناسی تا دکتری از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که در استخدام نهادهای دولتی نباشند و زیر ۴۵ سال سن داشته باشند، حق شرکت در آزمون دارند.

از وزارت علوم تا سازمان زندان ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سراسر کشور، از طریق این آزمون، نسبت به استخدام منابع انسانی واجد شرایط اقدام می کنند. داشتن کارت پایان خدمت برای داوطلبان مرد الزامی است.

هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور از امروز ۲۰ شهریور آغاز و تا ۲۹ شهریور ۹۹ ادامه خواهد داشت. اگر قصد استخدام در دستگاه های اجرایی از آموزش و پرورش تا وزارت صمت و کشاورزی دارید، بایستی از فرصت ثبت نام در آزمون استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی استفاده کرده تا در صورت کسب حد نصاب، فرصت استخدام در دستگاه های اجرایی از نیمه دوم سال ۹۹ برای شما فراهم باشد.

ثبت نام و شرکت در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، از ساعت ۱۲ روز ۵ شنبه ۲۰ شهریور ۹۹ آغاز می شود. برای ثبت نام در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی
شرایط عمومی داوطلبان در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی
هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور
مواد آزمون عمومی و آزمون تخصصی هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور

شرایط عمومی و اختصاصی و هم چنین هزینه ثبت نام در هشتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در دفترچه هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور منتشر شده است. سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور که معمولا در پاییز هر سال برگزار می شود شرکت می کنند.

درصدی از داوطلبان استخدام در دستگاه های دولتی کشور، از طریق این آزمون انتخاب می شوند. لذا در صورتی که خواهان استخدام در دستگاه های دولتی هستید، شرکت در آزمون بر اساس تخصص و کد رشته شغل مورد نظر در استان مورد علاقه شما، الزامی است. آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی دارد. معمولا ۳ برابر ظرفیت پذیرش ، اسامی قبول شدگان اعلام می شود که برای گزینش نهایی، باید در مراحل مصاحبه حضوری یا اینترنتی دستگاه مورد نظر، شرکت کنند.

رشته های مورد پذیرش آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش بر اساس ماده ۲۸ برای کسانی که در دانشگاه های جز دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده اند شامل ۴۵ رشته است. زیست شناسی، مدیریت خانواده، مهندسی صنایع، عکاسی، بازیگری، تاریخ، فیزیک تا مهندسی سرامیک.

درصد قابل توجهی از داوطلبان شرکت در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور که آخرین مهلت ثبت نام آن ۲۹ شهریور ۹۹ است و غیر قابل تمدید می باشد، متقاضی استخدام در وزارت آموزش و پرورش هستند. بیش از ۱۰ هزار تن از داوطلبان واجد شرایط هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، در مدارس و ادارات ۳۱ استان آموزش و پرورش استخدام شده و پس از طی دوره آموزشی و قبولی در آزمون جامع، به استخدام وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ شمسی در خواهند آمد.

هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی
شرایط اختصاصی وزارت آموزش و پرورش برای متقاضیان شرکت در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور

در سال ۱۳۹۷، ۳۰ هزار نفر از طریق آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور که شامل ۲۲ دستگاه بودند، استخدام شدند. در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شرایط سنی، شرایط مدرک تحصیلی، اعتبار مدرک تحصیلی، مشمولین سهمیه های دستگاه ها، شیوه بارگذاری و ارسال مدارک، اهمیت دارد که مراتب در سایت سازمان سنجش توضیحات داده شده است.

زبان انگلیسی، آشنایی با مسائل مذهبی و روز ایران و مهارت در پاسخ به سوالات تستی رشته تخصصی، از جمله موضوعاتی است که شانش قبولی در آزمون کتبی هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور را افزایش می دهد. نمونه سوالات ادوار قبلی را در کانال های تلگرامی دنبال کنید.

با توجه به اینکه کنکور سراسری ۹۹ با حضور بیش از ۱ میلیون داوطلب در اواخر مرداد برگزار شد، احتمال برگزاری حضوری هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در آبان ۹۹ با رعایت پروتکل های ستاد مقابله با کرونا بالا است. بیش از ۷۰۰۰ نفر در وزارت بهداشت و بیش از ۱۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش از طریق هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه هایی اجرایی در نیمه دوم سال ۹۹ استخدام می شوند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • مصطفی شهریور ۲۰, ۱۳۹۹

    از تبصره ۱ و ۲ میشه فهمید از الان که چه کسانی پیش استخدام شده اند .
    ما مردم عادی شانسی نداریم 🙁

  • مرتضی شهریور ۲۰, ۱۳۹۹

    متاسفم برای خودم و تموم جونای مملکت ام – به خدا خیلی گناه داریم اینجا به دنیا اومدیم – ۱۵ سال با خفت درس بخون که اخرش بری نونوایی کار کنی حتی پول ساده ترین نیاز های فردی هم نداریم – به کی شکایت کنیم؟ به کی پناه ببریم؟ ۲۹ سالمه ولی جز مرگ دیگه چیزی نمیخوام فقط میخوام راحت بشم

    • Zc شهریور ۲۰, ۱۳۹۹

      دور از جونت عزیز