دونالد ترامپ: «سلاحی هسته ای داریم که ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ از آن بی خبرند»

دونالد ترامپ: «سلاحی هسته ای داریم که ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ از آن بی خبرند»

دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده در مصاحبه تلفنی با باب وودوارد، سردبیر مشهور روزنامه واشنگتن پست از یک سیستم تسلیحاتی هسته ای جدید صحبت کرده که به ادعای وی حتی کشورهای خارجی رقیب ایالات متحده نیز از آن بی اطلاعند. در بخشی از کتاب تازه خود با نام «خشم» (Rage) که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد، وودوارد فاش می کند که ترامپ به او در مورد این سیستم گفته و تصریح کرده که نه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و نه شی جین پینگ رییس جمهور چین از آن خبر ندارند. این اطلاعات در جریان تماس های وودوارد با تلفن خصوصی دونالد ترامپ در اواخر شب و ۱۸ گفتگوی تلفنی مصاحبه ای که بین این دو صورت گرفته فاش شده است.

افشاگری دونالد ترامپ در مورد سلاح هسته ای جدید ایالات متحده

وودوارد در بخش هایی از کتاب خود مدعی است که ترامپ چنین گفته است: «من یک سلاح هسته ای ساخته ام- یک سیستم تسلیحاتی که هیچ کسی تاکنون در این کشور نداشته است. ما چیزهایی داریم که شما نه دیده اید و نه درباره آن ها شنیده اید. ما چیزهایی داریم که پوتین و شی در موردشان چیزی نشنیده اند. هیچ کسی نمی داند، چیزی که ما داریم فوق العاده است». اگر چه ترامپ جزییات بیشتری در مورد این سلاح هسته ای سری نگفته اما یک کارشناس صنایع دفاعی می گوید به نظر او این سلاح سری یک سلاح هسته ای با قدرت انفجار کم است که احتمالاً روی زیردریایی ها نصب خواهد شد.

افشاگری دونالد ترامپ در مورد سلاح هسته ای جدید ایالات متحده

وودوارد در ادامه کتاب خود می نویسد که در تماس با دیگر منابع مطلع شده که وجود این سلاح واقعیت دارد اما جزییات بیشتری از آن در اختیارش قرار نداده اند. دونالد ترامپ شماره تلفن شخصی خود را در اختیار وودوارد قرار داده بود تا این دو بتوانند بدون حضور مشاوران یا نیروهای امنیتی با هم صحبت کنند و این بدان معناست که خط تماس بین این دو بدون رمزگذاری بوده است. کتاب «خشم» وودوارد که هفته آینده منتشر خواهد شد، بر مبنای ۱۸ گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ بین دسامبر ۲۰۱۹ و جولای ۲۰۲۰ که در دفتر کار رییس جمهور و عمارت مار-ای-لاگو و معمولاً ساعت ۹ یا ۱۰ شب صورت می گرفته، نوشته شده است. تاکنون ظاهراً این سلاح هسته ای تنها موضوع سری بوده که ترامپ در گفتگو با وودوارد به آن اشاره کرده است.

افشاگری دونالد ترامپ در مورد سلاح هسته ای جدید ایالات متحده

در ماه فوریه گزارشی مخابره شده که بر مبنای آن پنتاگون یک کلاهک هسته ای جدید را آزمایش کرده بود، کلاهکی که به درخواست دولت ترامپ برای استفاده در زیردریایی های هسته ای طراحی و ساخته شده بود. این کلاهک هسته ای در مقایسه با دیگر سلاح های هسته ای انفجار هسته ای کوچکتری ایجاد می کند. منتقدان بر این باورند که تولید چنین سلاح های امکان یک جنگ هسته ای یا دستکم استفاده میدانی از سلاح های هسته ای را افزایش خواهد داد. در بخش های دیگری از کتاب وودوارد به این نکته اشاره شده که دونالد ترامپ مدعی شده از مرگبار بودن ویروس کرونا آگاه بوده اما به دلیل اینکه نمی خواسته مردم وحشت کنند اعلام کرده این ویروس شبیه یک آنفلوانزای معمولی است.

افشاگری دونالد ترامپ در مورد سلاح هسته ای جدید ایالات متحده

دونالد ترامپ همواره به خاطر افشای اطلاعات طبقه بندی شده به رهبران خارجی مورد انتقاد قرار گرفته است. برای مثال وی متهم است که اطلاعات طبقه بندی شده ای که اسراییل در مورد داعش در می ۲۰۱۷ در اختیار وی قرار داده بود را در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دفتر کارش فاش کرده است. وی در این دیدار به لاوروف گفته بود که داعش قصد دارد بمب های لپ تاپی درست کرده و با استفاده از آن ها به خطوط هوایی در سراسر جهان حمله کند و همین افشاگری کافی بود تا روس ها به این باور برسند که این اطلاعات از یک جاسوس اسراییلی که در عمق قلمرو داعش حضور دارد آمده است.

بیشتر بخوانید: روایت ترامپ در کتاب جنجالی جدید: «اون سر دایی‌اش را برید و روی سینه‌اش گذاشت»

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود