پول درآوردن در خواب، با راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

پول درآوردن در خواب، با راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چند سال پیش که دوست داشتم برای خودم کسب و کار اینترنتی داشته باشم، مدتی در گوگل سرچ کردم. مقالات زیادی برای آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود داشت و ایده‌های زیادی هم در هر کدام نوشته شده بود؛ اما متاسفانه هیچ کدام واقعا مسیر مشخصی را به من نشان ندادند.

دیگر بماند که چطور با تلف کردن میزان زیادی زمان به شغل مورد نظرم رسیدم و توانستم کسب و کارم را راه اندازی کنم؛ اما من امروز اینجا هستم، تا به کمک این مطلب کاربردی، یک مسیر مشخص برای راه اندازی کسب و کار آنلاین جلوی راه شما قرار بدهم و نگذارم مثل من زمان و انرژی بیهوده صرف کنید:

آموزش راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی

در این راهنما سعی کرده‌ام به زبانی ساده راجع به راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی صحبت کنم. بعد از آن، تقریبا مسیر پیش رویتان روشن خواهد بود و می‌دانید باید چه کنید. برای داشتن یک کسب‌وکار اینترنتی موفق، نیاز است این چند مرحله را طی کنید.

۱- تکلیف خودتان را مشخص کنید!

تصور کنید نردبان شکسته‌ای را به دیوار بلندی بگذارید، به سختی از آن بالا بروید و کل این مسیر دشوار را به امید دیدن منظره پشت دیوار سر کنید؛ اما بعد از رسیدن به مقصد، متوجه شوید که دیوار اشتباهی را انتخاب کرده‌اید! چه حس و حالی پیدا می‌کنید؟ این دقیقا حس و حال زمانی است که یک کار را شروع کرده‌اید، اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید، چیزی که می‌خواستید نبوده است.

بنابراین همین حالا تکلیف خودتان را تا حدی مشخص کنید. اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار مستقل برای خود داشته باشید و حاضرید مدتی روی آن زمان صرف کنید، به‌سراغ بقیه مراحل بروید. البته این طور هم فکر نکنید که این کار قرار است زمان زیادی را از شما بگیرد. اگر بتوانید روزی ۲-۳ ساعت هم روی آن وقت بگذارید، عالی است! (خودتان یا شخص دیگری که استخدام می‌کنید.)

۲- یک ایده برای کسب درآمد انتخاب کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید یک کار آنلاین برای خودتان داشته باشید، باید راهش را هم پیدا کنید. مثلا اینکه می‌خواهید یک سایت شخصی بزنید و در آن محتوا بگذارید، می‌خواهید از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنید، یا اینکه می‌خواهید برای فروش فلان محصول یک سایت فروشگاهی راه بیندازید.

برای انتخاب محصول سخت گیری نکنید. هر چیزی را می‌توانید در سایت بفروشید. مثلا یک فروشگاه اینترنتی گل و گیاه بزنید، یا فروشگاه لباس، کیف و کفش، محصولات دکوری و… هر کدام می‌توانند یک گزینه برای فروش باشند. در ادمه بیشتر در مورد ایده‌های کسب درآمد از اینترنت صحبت می‌کنم.

۳- صبور باشید!

قبل از اینکه برویم به سراغ اصل مطلب؛ بگذارید این نکته مهم را هم به شما توضیح بدهم: بارها در این چند سال افرادی را دیده‌ام که کسب و کار اینترنتی خودشان را راه اندازی کرده‌؛ اما بعد از مدت کوتاهی بیخیال ادامه مسیر شده و کل زحمات خودشان را به باد داده‌اند.

بعد از یک گفت‌وگوی کوچک با هر کدام از این افراد متوجه دلیل این ناامیدی می‌شوید: آنها همگی فکر می‌کردند کسب و کار آنلاین قرار است یک شبه به درآمد عالی رسیده و زندگی‌شان را تغییر بدهد. اما نه کسب‌و‌کار آنلاین و نه هیچ نوع کسب و کار دیگری قرار نیست خیلی زود نتیجه بدهد. پس باید کمی صبور باشید تا بعد از مدتی، درآمد بالایی که به‌دنبالش هستید اتفاق بیفتد.

این سه مورد بخشی از راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بود، که پیشنهاد می‌کنم، قدم‌های بعدی را از آنجا بخوانید.

ایده‌های راه اندازی کسب و کار آنلاین

با بعضی از افراد که صحبت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که قصد دارند یک کار آنلاین داشته باشند، اما نمی‌دانند از چه راهی می‌توانند این کار را انجام دهند. اما خوشبختانه، آنقدر ایده و روش برای درآمدزایی از اینترنت وجود دارد که لنگ نمی‌مانید. مثلا با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید یک کسب‌وکار آنلاین داشته باشید و از آن پول درآورید:

  1. کسب درآمد از اینستاگرام

دیگر از اینستاگرام راحت‌تر برای کسب درآمد وجود ندارد؛ تازه آن هم درآمدهای بالا! خب حالا چگونه می‌توانید از این شبکه اجتماعی محبوب درآمد داشته باشید؟

اگر یک محصول دارید، یا اینکه می‌توانید آن را با قیمت مناسب تأمین کنید، یک پیج فروش بزنید و آن محصول را بفروشید. در مورد محصول هیچ وسواسی به خرج ندهید. هر چیزی که فکرش را کنید، می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. مثلا محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات چرم، لباس، گل وگیاه، زیور آلات، تابلو، لوازم دکوری منزل، لوازم تحریر، گلدان، جوراب و هر محصول دیگر.

راه دوم این است که در مورد یک موضوع خاص محتوا تولید کنید و آن را در پیج بگذارید. اگه بتوانید به‌خوبی این کار را انجام دهید، بعد از مدتی شما را به‌عنوان یک بلاگر در آن حوزه می‌شناسند. مثلا در مورد مد و فشن پست و استوری به‌درد بخور منتشر کنید. در مورد غذا و دستور آن پست بگذارید. اگر اهل سفر هستید، اطلاعات مفید از جاهایی که می‌روید بدهید.

بعد از مدتی که پیج‌تان شناخته شد و فالوورهای نسبتا بالایی گرفتید، افراد برای تبلیغات حاضرند به شما پول بدهند. پس اگر به یک موضوع علاقمندید یا اینکه راجع به آن مهارت دارید، یک پیج بزنید و روزانه در آن محتوای خوب بگذارید.

  1. راه اندازی یک سایت شخصی

یکی دیگر از راه‌هایی که با آن می‌توانید درآمد داشته باشید، زدن یک سایت شخصی است. مثلا اینکه در سایت آموزش دهید. این آموزش، هر چیزی می‌تواند باشد. از جمله فتوشاپ، زبان انگلیسی، نویسندگی، طراحی، موسیقی و هر مهارت دیگری که دارید. در شروع، این محتوای آموزشی را بیشتر به‌صورت متن و مقاله، و بعد از مدتی ویدیو بگذارید. افراد وقتی مهارت شما را ببینند، برای آموزش بیشتر به سراغ‌تان می‌آیند. علاوه بر آن، می‌توانید دوره‌های آموزشی ویدیویی درست کنیدو همان را در سایت بفروشید.

  1. راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی

برای فروش یک محصول نیازی نیست حتما یک مغازه در فلان نقطه شهر داشته باشید. چون می‌دانیم که سرمایه این کار را ندارید. به‌جای آن، راهی ساده و کم هزینه وجود دارد که همان محصولات را می‌توانید به تعداد بیشتری از افراد بفروشید. یعنی مشتریان شما محدود به محله نمی‌شود. هر کسی در شهر یا کشور می‌تواند مشتری شما باشد.

ساخت سایت فروشگاهی، همان چیزی است که دارم راجع به آن صحبت می‌کنم. اگر یک محصول دارید، حتما این کار را انجام دهید. مثلا محصولات آشپزخانه، اسباب بازی، پوشاک، ساعت، عینک، کفش، محصولات آرایشی و… .شاید بگویید، در اینستاگرام هم می‌شد این کار را انجام داد، چرا سایت بزنم؟

بله؛ کاملا درست است. اما از کجا معلوم که اینستاگرام تا چند وقت دیگر فیلتر نشود؟ در حالیکه خیالتان از سایت راحت‌تر است. تازه علاوه بر آن، بعد از مدتی که سفارشات‌تان زیاد شد، کار با اینستاگرام احتمالا سخت می‌شود. در حالیکه این کار با سایت، اتوماتیک انجام می‌شود. فروشگاه ساز پرتال، ساده‌ترین روشی است که می‌توانید با کمک آن، فروشگاه‌تان را بسازید. از زمانی که تصمیم می‌گیرید تا وقتی که صاحب یک فروشگاه می‌شوید، یک روز هم طول نمی‌کشد.

این تنها چند نمونه از راه‌های کسب درآمد از اینترنت بود، که در مقاله «کسب درآمد اینترنتی» کامل راجع به آن صحبت کرده‌ایم.

در آخر

می‌دانم خیلی از دوستان و خوانندگان این مطلب، دوست دارند بدانند که از بین دو نوع کسب و کار گفته شده در بالا، کدام بهتر است؟ خب اگر فارغ از علاقه خودتان نظر من را بخواهید؛ اگر توانایی صرف چند ماه زمان و انرژی را دارید؛ راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ایدۀ خوبی است. اگر می‌خواهید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی قدم اول را بردارید؛ می‌توانید از سیستم ساخت فروشگاه اینترنتی پرتال کمک بگیرید. پرتال هر چیزی که از یک فروشگاه حرفه‌ای انتظار دارید را به شما می‌دهد.

راستی اگر سؤالی راجع به کار با پرتال، برایتان پیش آمد، تیم پشتیبانی همواره در کنار شماست و می توانید روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۲۲ و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت ۹ الی ۱۷ با شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۲ از تماس بگیرید.

 

بدون نظر

ورود