پیش فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو از اول مهرماه؛ ماشین ارزان می شود؟

پیش فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو از اول مهرماه؛ ماشین ارزان می شود؟

جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ای که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت که از ابتدای مهر تا پایان سال ۲۵ هزار خودرو به صورت فروش فوق العاده در اختیار خریداران قرار می گیرد و ثبت نام کنندگان باید ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را در زمان ثبت نام در یک حساب بانکی واسط واریز کنند.

سرقینی در ادامه گفت پیش از این به علت اینکه حجم تعهدات خودروسازان بالا بود و ۸۰ درصد از تولیدات این شرکت ها به اجرای تعهداتشان اختصاص می یافت (خودروهای پیش خرید شده) و صرفا ۲۰ درصد از ماشین های تولیدی آنها به صورت فروش فوق العاده به خریداران عرضه می شد. به گفته سرپرست وزارت صمت حالا تعهدات شرکت های خودروسازی به ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده و این شرکت ها میتوانند ۴۰ درصد از تولیدات خود را در طرح های فروش فوق العاده به مشتریان بفروشند؛ به این ترتیب از ابتدای مهر تا پایان سال ۲۵ هزار خودرو به طرح فروش فوق العاده اختصاص خواهد یافت.

فروش فوق العاده خودرو

به گفته آقای سرقینی طرح‌های قبلی مانند پیش فروش‌های بیش از سه ماه و مشارکت در تولید همچنان برقرار است و انتظار می رود که فروش ۲۵ هزار خودرو به صورت ماهانه در طرح فروش فوق العاده به تامین نیاز مردم و کاهش عطش بازار کمک کند. گفتنی است این خودرو‌ها در بازه زمانی یک تا سه ماهه تحویل برندگان خواهند شد.

طبق اعلام سرپرست وزارت سمت در این طرح انواع تولیدات ایران خودرو و سایپا هر دو هفته یک بار قرعه کشی می‌شود و امیدواریم این طرح بتواند التهاب بازار را کنترل کند، زیرا این طرح به منظور برآورده کردن نیاز فوری مردم اجرا می‌شود.

به گفته او کسانی که در طرح فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو ثبت نام می‌کنند ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را در زمان ثبت نام در حسابی واسط واریز می‌کنند، زیرا اگر مبلغی اخذ نشود تعداد ثبت نام‌ها زیاد خواهد شد. همچنین تا پیش از این برندگان قرعه کشی ۷۲ ساعت مهلت داشتند تا وجه طرح فروش فوق العاده را تکمیل و واریز کنند که اکنون این میزان به ۱۲۰ ساعت افزایش یافته تا برندگان راحت‌تر بتوانند وجه را تکمیل کنند.

انتظار می رود که با انتشار این خبر شاهد کاهش و دست کم توقف رشد بی رویه قیمت خودرو باشیم که چند هفته ای است آغاز شده و به صورت ساعتی در نوسان است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • reza شهریور ۲۵, ۱۳۹۹

    عجیبه ها. عکس اول همه ماشینای خارجی و کیا . اما پستو باز میکنی متن رو بخونی میبینی عه همشون ماشین داخلیه. میبینی منظورش پراید خودمونه