اولین تصویر الکسی ناوالنی پس از بیرون آمدن از کما بدنبال مسمومیت با عامل نوویچوک

اولین تصویر الکسی ناوالنی پس از بیرون آمدن از کما بدنبال مسمومیت با عامل نوویچوک

این اولین تصویری است که از الکسی ناوالنی ، منتقد ولادیمیر پوتین بعد از خارج شدن از کما منتشر می شود، پس از آنکه این منتقد سیاسی ظاهراً در تلاشی که برای ترورش صورت گرفت با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شد. در این تصویر که توسط خود ناوالنی منتشر شده، وی روی تخت خود در بیمارستان برلین نشسته و خانواده خندانش دور او را گرفته اند: همسر ۴۴ ساله اش یولیا، دختر ۱۹ ساله اش داریا و پسر ۱۲ ساله اش زاخار. این اولین بار است که عکسی از الکسی ناوالنی پس از ماجرای مسموم شدنش منتشر می شود، ۲۶ روز پس از آنکه وی در یک پرواز در روسیه به یکباره احساس ناخوشی کرده و به سرعت به بیمارستان منتقل گردید.

اولین تصویر از الکسی ناوالنی پس از مسمومیت با عامل نوویچوک

ناوالنی در مورد شرایط کنونی خود بعد از خارج شدن از کمای مصنوعی می گوید: «هنوز هم به سختی می توانم کاری انجام دهم، اما دیروز توانستم تمام روز را خودم نفس بکشم [بدون استفاده از دستگاه تنفس]، تمام روز، تنها خودم. از هیچ کمک بیرونی استفاده نکردم، حتی از ساده ترین لوله تنفسی در گلویم نیز استفاده نکردم. خیلی خوشم آمد. یک تجربه بسیار فوق العاده و کمتر مورد توجه قرار گرفته. پیشنهاد می کنم امتحانش کنید».

اولین تصویر از الکسی ناوالنی پس از مسمومیت با عامل نوویچوک

پزشکان بیمارستانی در برلین که الکسی ناوالنی در آن بستری است نیز پیش تر اعلام کرده بودند دستگاه تنفس مصنوعی را از این منتقد روسی جدا کرده و او توانسته به تنهایی از تختخواب خارج شود. ناوالنی ۴۴ ساله روز ۲۰ آگوست با عامل اعصاب نوویچوک مسموم و در پرواز از تومسک به مسکو به یکباره بیمار شد که به فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اومسک منجر گردید. روز گذشته دولت آلمان اعلام کرد که محققانی در فرانسه و سوئد نیز تایید کرده اند که رهبر مخالفان ولادیمیر پوتین توسط عامل نوویچوک مسموم شده است. بدین ترتیب آزمایشگاه های پیشرفته در سوئد و فرانسه، نتایج اولیه بدست آمده در آلمان را تایید کرده اند.

اولین تصویر از الکسی ناوالنی پس از مسمومیت با عامل نوویچوک

استن سیبرت سخنگوی دولت آلمان در بیانیه ای در این باره چنین گفت: «ما بار دیگر از روسیه درخواست می کنیم که موضع خود در مورد این حوادث را اعلام کند. ما در مورد اقدامات بیشتر با شرکای اروپایی مان در تماس نزدیک هستیم». عامل نوویچوک یک ترکیب شیمیایی خفه کننده است که توسط محققان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد و در موارد معدودی برای ترور مخالفان سیاسی در خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفت. در سال های اخیر برخی از منتقدان ولادیمیر پوتین در خارج از کشور به شکل مشابهی ترور شده اند. اگر چه بسیاری این ترورها را دستور مستقیم رییس جمهور روسیه می دانند اما دولت این کشور همواره دخالت خود در این ترورها را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: استفاده نمونه‌ای بسیار مرگبار از عامل اعصاب نوویچوک برای ترور الکسی ناوالنی

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود