ماجرای تجمع و درگیری زوار اربعین در مرز شلمچه چه بود؟ + ویدئو

ماجرای تجمع و درگیری زوار اربعین در مرز شلمچه چه بود؟ + ویدئو

دیروز جمعه اخبار و تصاویری در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که از تجمع برخی زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه و درگیری نیروهای انتظامی با آن ها حکایت داشت.

ولی الله حیاتی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در خصوص تجمع زائران در مرز شلمچه اظهار کرد: روز جمعه ۲۸ شهریور ماه حدوداً ۲۵۰ نفر از زائرین اربعین حسینی بومی شهرستان آبادان و خرمشهر، قصد پیاده روی به سمت مرز شلمچه را داشتند.

حیاتی افزود: با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و ممانعت کشور عراق در پذیرش زوار، با تدبیر صورت گرفته در ورودی و خروجی شهرستان ها، عوامل انتظامی و مرزبانی، ایست بازرسی و موانع ایجاد نمودند ولی تعدادی از زائرین متاسفانه با مقاومت بسیار بالا و با تندروی قصد رفتن به سمت مرز شلمچه را داشتند.

وی ادامه داد: پس از این وقایع بلافاصله در منطقه حاضر شدیم و به همراه فرماندهی انتظامی استان، با توجیه و اقناع زائرین و توضیح تبعات بهداشتی و پیامدهای خطر آفرین ناشی از تجمعات با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و از سویی عدم پذیرش زائرین از سوی کشور عراق، زائرین را متقاعد نمودیم و زائران هم به شهرستان های مبدأ خود بازگشتند.

حیاتی خاطر نشان کرد: این موضوع خوشبختانه با حضور میدانی و به موقع مسئولین امر مدیریت شد.

سرهنگ سید احمد خسروی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا هم در واکنش به انتشار تصاویر حضور شماری از زائران در مرز شلمچه اظهار کرد: شماری از افراد قصد خروج از کشور به مقصد اماکن متبرکه عراق را داشتند که مرزبانی جلوی ایشان را گرفت.

وی افزود: درگیری ای بین مرزبانان و زائران اتفاق نیفتاد و افرادی که قصد خروج از کشور داشتند، برگردانده شدند.

سرهنگ خسروی بیان کرد: در حال حاضر عراق آمادگی پذیرش زائر ندارد و مرزبانی ایران هم مطابق با ابلاغ و تصمیمات قانونی در این باره عمل خواهد کرد.

در روز‌های گذشته مقامات عراقی بار‌ها گفته‌ اند به خاطر شیوع بیماری کرونا نمی‌ توانند امسال میزبان زوار اربعین از کشور‌های مختلف باشند.

وزارت بهداشت ایران هم پیش از این اعلام کرده است که حضور در تجمعات می‌ تواند موجب گسترش بیماری کرونا شود.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود