برپایی مجدد مراسم حج عمره در مکه از ۱۳ مهرماه

برپایی مجدد مراسم حج عمره در مکه از ۱۳ مهرماه

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرده که هفت ماه پس از تعلیق مراسم حج به خاطر پاندمی کرونا، از ۱۳ مهرماه حج عمره را از سر می گیرد.  در مرحله اول قرار است که ۶۰۰۰ شهروند و سکنه از داخل عربستان به مکه معظمه اعزام شوند تا مراسم حج عمره را در کنار خانه خدا به جای بیاورند. با این حال زائران خانه خدا از خارج از عربستان از یکم نوامبر یعنی یازدهم آبان ماه میتوانند در این مراسم شرکت نمایند.

مراسم حج عمره در هر زمانی از سال قابل انجام است و همه ساله میلیون ها نفر از مسلمانان سراسر جهان برای انجام این مراسم مذهبی عازم عربستان سعودی می شوند.

وزارت کشور عربستان اعلام کرده به محض آنکه خطر پاندمی کرونا از بین برود مراسم حج عمره با تمام ظرفیت از سر گرفته می شود. عربستان سعودی در ماه مارس (مصادف با اسفندماه سال گذشته) خبر داد که برگزاری حج عمره را به خاطر جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کووید ۱۹ متوقف می کند و مراسم حج تمتع نیز که به صورت سالانه برگزار می شود با حداقل ظرفیت برپا خواهد شد.

حج عمره

تصمیم دولت عربستان سعودی برای از سرگیری حج عمره در پاسخ به خواست مسلمانان جهان صورت گرفت که خواستار برپایی این مراسم در سرزمین وحی هستند.

گفتنی است نهاد مدیریت کننده دو شهر مقدس مکه و مدینه قدرتمندترین نهاد قانونی در خاک عربستان به شمار می رود. محمد بن سلمان شاهزاده سعودی و معاون نخست وزیر اعلام کرده که به موجب چشم انداز سال ۲۰۳۰ در عربستان قرار است که اقتصاد عربستان سعودی (بزرگ ترین صادرکننده نفت خام دنیا) به زودی از نفت جدا شود و به سمت دیگر منابع از جمله مراسم های مذهبی نظیر حج سوق پیدا کند.

دولت این کشور ابراز امیدواری کرده که تا سال ۲۰۳۰ میزبان ۳۰ میلیون زائر از سراسر دنیا باشد.

 

تماشای این ویدیو به شما توصیه می شود:

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود