برای اولین بار در تاریخ یک فوتبالیست زن در تیم مردان بازی خواهد کرد

برای اولین بار در تاریخ یک فوتبالیست زن در تیم مردان بازی خواهد کرد

یوکی ناگاساتو بازیکن تیم ملی فوتبال زنان ژاپن با قرارداد اخیر خود با باشگاه فوتبال ژاپنی هایابوسا ایلون اولین زنی خواهد بود که به طور حرفه ای در یک تیم فوتبال مردان بازی می کند.

ناگاساتو سابقه ی درخشانی در فوتبال زنان دارد. او از سال ۲۰۰۴ در سه دوره از جام جهانی و دو دوره از بازی های المپیک با تیم ملی فوتبال زنان ژاپن شرکت داشته و در مجموع ۵۸ گل برای کشور خود به ثمر رسانده است. این بازیکن ۳۳ ساله در باشگاه خود Chicago Red Stars هم درخشش داشته و ۸ گل و ۸ پاس گل هم برای آن به ثمر رسانده است.

فوتبالیست زن در تیم فوتبال مردان

هایابوسا ایلون یک تیم لیگ دسته دو است و تصمیم ناگاساتو برای رفتن به این باشگاه شاید تحت تأثیر برادر بزرگ ترش، جنکی، باشد که در حال حاضر هافبک تیم هایابوسا ایلون است.

ناگاساتو می گوید: «صادقانه بگویم، معلوم نیست چقدر بتوانم در یک تیم مردانه مؤثر باشم. اما پیام هایی که مگان راپینو، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در جام جهانی داشت برای من واقعاً الهام بخش بود و نمی دانم که من هم می توانم پیامی برای جامعه داشتم باشم یا نه.»

«هرچه سنم بالاتر می رود عملکرد و وضعیتم بهتر می شود. به شدت مشتاقم که وارد این چالش شوم.»

ناگاساتو از ماه اکتبر رسماً بازیکن تیم هایابوسا ایلون خواهد شد و از آن زمان تا شروع مسابقات پیش از آغاز فصل لیگ فوتبال زنان به طور موقت در این تیم بازی خواهد کرد و بنابراین او فقط چند ماه فرصت دارد تا خود را نشان دهد. البته تا این جای کار هم قدم بزرگی محسوب می شود، موضوعی که ناگاساتو هم خود به آن آگاه است.

او در اینباره گفته: «من فکر کردم که شاید بتوانم نشان دهم زنان هم می توانند در تیم مردان بازی کنند. می خواهم کمک کنم تا جامعه ای به وجود بیاید که در آن هیچ محدودیتی از نظر جنسیت یا نژاد نباشد.»

بیشتر بخوانید:

خداحافظی «ماریا شاراپووا» از دنیای تنیس؛ نگاهی به زندگی «ملکه یخی» دوست داشتنی روسیه

سرنا ویلیامز؛ مادری دل نازک در خانه و قهرمانی بیرحم در میدان مسابقه

سایه تبعیض جنسی بر هالیوود؛ نمونه هایی بارز از اختلاف دستمزد ستاره های زن و مرد هالیوودی

 

دیدن این ویدئو را به شما توصیه می کنیم:

منبع: insider
۳ نظر

ورود

  • فرید مهر ۲, ۱۳۹۹

    چه زشته. خداییش زشت ترین دخترای ما زیباترن

  • حیدر مهر ۴, ۱۳۹۹

    داداشیا داداشیا خاهشا سکوت. اگه برای خوشگلی میخاستن بگیرن که این همه تو جهان خوشگل ان چرا نمی گیرن. ما خودمون دختر پسرامون رو متکبر و مغرور و پررو بار اوردیم تقصیر هیچکی نیس