برکه نیلوفرهای آبی غرق در سبدهای خرید؛ حراج تابلوی کنایه دار بنکسی به قیمت ۶ میلیون دلار

برکه نیلوفرهای آبی غرق در سبدهای خرید؛ حراج تابلوی کنایه دار بنکسی به قیمت ۶ میلیون دلار

اکتبر امسال خانه حراج ساتبیز یکی از تابلوهای بنکسی به نام «مونه را نشانم بده» (Show Me the Monet) را به حراج خواهد گذاشت، تابلویی که با الهام از اثر معروف کلود مونه، نقاش امپرسیونیست، به نام «برکه نیلوفرهای آبی» کشیده شده است.

بنکسی هنرمند ناشناس انگلیسی، در بازآفرینی کنایه دار خود ترکیب بندی زیبا و دلپذیر مونه را با تصاویری از سبدهای خرید و مخروط ترافیکی فرو رفته در برکه، به نابودی کشانده است. از قرار معلوم بنکسی تلاش داشته درباره ی آلودگی ها و صدمات زیست محیطی ناشی از انسان آگاهی بخشی کند.

حراج تابلوی بنکسی 6 میلیون دلار

بنکسی اولین بار ۱۵ سال قبل در نمایشگاه خود از این تابلو رونمایی کرد، نمایشگاهی به نام «نفت خام: گالری از شاهکارهای دوباره ترکیب بندی شده، خرابکاری و انگل اجتماعی» که در لندن برگزار شد. در این نمایشگاه که بازدید از آن رایگان بود، ۲۲ نقاشی از بنکسی به نمایش درآمد که در آن ها تفسیر دوباره ای از شاهکارهای قدیمی هنری ارائه داده بود. بنکسی در این تابلوها نه تنها ترکیب بندی ها بلکه مفهوم آن آثار هنری را هم تغییر داده بود.

تابلوی «مونه را نشانم بده» یکی از چندین اثری است که بنکسی با نگاه کنایه دار خود به بازآفرینی آن ها پرداخته است. بنکسی «گل های آفتابگردان» ونسان ون گوگ را پژمرده و «پیشخدمت آوازه خوان» جک وتریانو را در کنار دو مرد با لباس های محافظ به تصویر کشید و در اثر معروف اندی وارهول، چهره ی کیت ماس را جایگزین «مریلین مونرو» کرد.

تابلوی «مونه را نشانم بده» در حال حاضر در گالری نیو باند استریت خانه حراج ساتبیز در لندن به نمایش درآمده است اما به زودی به نیویورک و هنگ کنگ خواهد رفت. بعد از آن، برای شرکت در حراجی ۲۱ اکتبر ساتبیز به لندن برخواهد گشت. تخمین زده می شود این تابلو به قیمتی بین ۳/۸ تا ۶/۴ میلیون دلار به فروش برسد.

تابلوی «مونه را نشانم بده» در حالی به حراج گذاشته می شود که یک سال قبل اثر دیگری از بنکسی به نام «پارلمان واگذار شده» (Devolved Parliament) در حراجی ساتبیز با قیمتی رکوردشکنی به رقم ۱۲/۲ میلیون دلار به فروش رسید.

بیشتر بخوانید:

بنکسی کیست؟ هنرمند مشهور بریتانیایی شایعات در مورد هویت خود را رد کرد

بنکسی در لباس ماموران ضدعفونی مترو لندن اثر هنری جدیدی خلق کرد + ویدیو

بنکسی اثر هنری جدید خود را به مدافعان سلامت در انگلستان تقدیم کرد

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود