دیدار با «محمود فکری» و دستیارانش در استقلال

دیدار با «محمود فکری» و دستیارانش در استقلال

محمود فکری سرمربی استقلال تهران متولد چهارم مرداد سال چهل و هشت در شهرستان جویبار به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد. انتخاب محمود فکری کاپیتان سابق استقلال به عنوان سرمربی جدید این تیم در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شمسی با پیام تبریک فرهاد مجیدی، سرمربی پیشین آبی پوشان پایتخت نیز همراه شد. این برای نخستین بار در دهه نود شمسی است که شاهد یک ترکیب تمام استقلالی در هدایت آبی پوشان پایتخت هستیم.

محمود فکری که سرمربی جدید استقلال در نیمه دوم سال ۹۹ است، رکورد دار بازی در تیم فوتبال استقلال تهران است. محمود فکری در ۳۴۵ بازی رسمی برای استقلال پا به توپ شده و در فاصله سال ۱۹۹۱ میلادی تا ۲۰۰۵ میلادی در ۳۰ بازی پیراهن تیم ملی ایران را بر تن داشته است. محمود فکری سرمربی استقلال تهران در ۱۴۹ بازی به عنوان کاپیتان آبی پوشان پایتخت به میدان رفته است و از نظر تعداد بازی به عنوان کاپیتان، پس از مهدی رحمتی قرار دارد.

محمود فکری سرمبری استقلال تهران در سال ۱۳۹۶ به عنوان بهترین مربی فصل لیگ دسته یکم انتخاب شد. محمود فکری پیش از حضور در جمع آبی های پایتخت، سرمربی نساجی مازندران بود که همین امر سبب شد تا نساجی ها نیز نسبت به حضور محمود فکری در استقلال، معترض باشند.

محمود فکری در نخستین تمرین مهر ماهی با استقلالی ها گفت که با نساجی، به دنبال کسب سهمیه آسیا بود و اکنون با استقلالی ها به دنبال سومین ستاره آسیایی.

تصویر روی جلد روزنامه ایران ورزشی در شنبه ۱۹ مهر ۹۹

تیم های خوشه طلایی، آلومینیوم اراک، سرخپوشان پاکشدت، شاهین شهرداری بوشهر، نفت مسجد سلیمان، نساجی مازندران، شیرین فراز از جمله تیم هایی است که محمود فکری سرمربی استقلال تهران دوران مربی گری خود را پیش از حضور در راس کادر فنی استقلالی ها تجربه کرده است. محمود فکری در سال های اخیر به عنوان دستیار در صبای قم، مس کرمان نیز فعالیت داشت.

محمود فکری سرمربی استقلال تهران ، صفحه ای در اینستاگرام دارد که در این نشانی:  www.instagram.com/mahmoudfekri6 قرار دارد. اخبار فعالیت های محمود فکری را می توان در صفحه رسمی اینستاگرام استقلال در این نشانی دنبال کنید.

مسئولان باشگاه استقلال تهران در روز دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹، پس از بررسی گزینه های مختلف، محمود فکری را به عنوان سرمربی استقلال و دستیاران وی: حنیف عمران زاده، صمد مرفاوی، سیروس دین محمدی و مسعود ابطحی را انتخاب کردند. قرار است آرش برهانی، مهاجم سابق استقلالی ها نیز یکی از دستیاران محمود فکری برای هدایت آبی پوشان در بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران باشد که از ۱۰ آبان ۹۹ آغاز می شود.

پست اینستاگرامی محمود فکری سرمربی استقلال تهران ۷۲ ساعت پیش از انتصاب وی و دستیارانش در کادر فنی آبی پوشان

احمد مددی سرپرست باشگاه استقلال تهران پس از برکناری سعادتمند، سکان هدایت آبی پوشان را در اختیار محمود فکری قرار دارد. استقلال تهران در مسابقات لیگ برتر و هم چنین جام حذفی با هدایت فرهاد مجیدی، به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

در صورتی که باشگاه استقلال تهران در نیمه دوم سال ۹۹ عرضه اولیه شده و وارد بازار سرمایه ایران شود، انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال، آخرین انتخاب یک سرمربی توسط هیات مدیره یک شرکت سهامی خاص خواهد بود.

فرهاد مجیدی در پست اینستاگرامی که منتشر کرد، آ‹زوی موفقیت برای محمود فکری کرد و ابراز امیدواری کرده بود که بهترین روزها بر استقلال رقم بخورد. فرهاد مجیدی گفته که پس از انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال، مسائلی را درباره این باشگاه افشا خواهد کرد.

صمد مرفاوی دستیار محمود فکری

عبدالصمد مرفاوی که به عنوان دستیار محمود فکری به کادر فنی آبی پوشان ملحق شده است، قبلا سابقه سرمربی گری استقلال را در کارنامه دارد. صمد مرفاوی متولد ۲۲ مرداد سال ۱۳۴۲ در خرمشهر است و مهاجم سابق تیم ملی بود. صمد مرفاوی ۲ بار سرمربی استقلال در فصل ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ بود. صمد مرفاوی در نساجی مازندران نیز دستیار محمود فکری بود. صمد مرفاوی هیچ صفحه ای در اینستاگرام ندارد.

صمد مرفاوی برای تیم ملی، ۱۱ گل در ۳۱ بازی در فاصله سال های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ به ثمر رساند. گل او به الجزایر یکی از خاطره انگیز ترین گل ها در ورزشگاه آزادی بود. سرمربی گری مس کرمان و صبای قم و پیکان تهران از جمله فعالیت های مربی گری صمد مرفاوی در سال های اخیر است. صمد مرفاوی با استقلال، دو بار نایب قهرمان جام باشگاه های آسیا شد.

او سومین بازیکن سال آسیا در سال ۱۹۹۱ میلادی انتخاب شد.

سیروس دین محمدی دستیار محمود فکری

سیروس دین محمدی دستیار محمود فکری سرمربی جدید استقلالی ها در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شمسی، متولد سال ۱۳۴۹ در تبریز است. بازیکن سابق تیم ملی بوده و از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ به میدان رفته است.

تصویر بازی های سیروس دین محمدی در اروپا

سیروس دین محمدی در ۴۰ بازی که پیراهن تیم ملی ایران را بر تن داشت، ۶ گل به ثمر رساند. سیروس دین محمدی به عنوان مربی در راه آهن، شهرداری تبریز و نساجی مازندران حضور داشت و سابقه بازی در تیم های تراکتورسازی تبریز، شهرداری تبریز و پگاه گیلان را در کارنامه دارد. سیروس دین محمدی مدتی هم در تیم ماینتس در لیگ دست دوم آلمان نیز به میدان رفته بود.

آرش برهانی دستیار محمود فکری

آرش برهانی معروف ترین دستیار محمود فکری در کادر فنی آبی پوشان است. مهاجم با سابقه استقلالی ها، متولد ۲۳ شهریور ۱۳۶۲ در کرمان بوده و در النصر امارات و پیکان و پاس، توپ زده است. مهاجم ۱۷۷ سانتی متری سابق استقلالی ها و دستیار فعلی محمود فکری، در ۳۷ بازی که پیراهن تیم ملی را بر تن کرد، ۱۰ گل به ثمر رساند و در ۲۲۹ بازی برای استقلال به میدان رفت و ۱۰۷ گل زد.

محمود فکری سرمربی استقلال تهران
اینستانوشته آرش برهانی دستیار محمود فکری سرمربی استقلال تهران

آرش برهانی در دامادش تهران و شهرداری بندرعباس به عنوان مربی فعالیت داشت. دستیار محمود فکری در کادر فنی استقلال، در فهرست برترین گل زن های تاریخ لیگ برتر قرار دارد. آرش برهانی حدود ۸۲۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد. آرش برهانی یک ماه پیش از انتخاب به عنوان دستیار محمود فکری در استقلال، صاحب فرزندی به نام «شاهان» شد.

حنیف عمران زاده دستیار محمود فکری

حنیف عمران زاده دیگر دستیار محمود فکری، متولد دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۴ در شهرستان نور مازندران است. حنیف عمران زاده در ۴ مسابقه پیراهن تیم ملی را بر تن داشته است.

محمود فکری سرمربی استقلال تهران
اینستانوشته حنیف عمران زاده ۵ روز پیش از انتصاب به عنوان دستیار محمود فکری سرمربی استقلال تهران

او در پاس تهران، ملوان، پاس همدان، صبای قم و سیاه جامگان به میدان رفته و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ میلادی در ۲۰۳ بازی پیراهن استقلال را بر تن داشت و ۱۳ گل به ثمر رساند. حنیف عمران زاده با استقلال در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ و ۱۳۹۱ به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت. حنیف عمران زاده بیش از ۱ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

امیداریم با آمدن محمود فکری سرمربی استقلال تهران و دستیارانش در نساجی مازندران، شاهد بازگشت ثبات و تداوم روند موفقیت های آبی پوشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ باشیم. باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران به عنوان دو شرکت سهامی خاص دولتی، طبق اعلام قبلی سازمان خصوصی، در پاییز امسال با عرضه اولیه سهام، سهامی عام خواهند شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود