با روش‌های کلاهبرداری «سید محمد امامی»: تهیه کننده سریال شهرزاد

با روش‌های کلاهبرداری «سید محمد امامی»: تهیه کننده سریال شهرزاد

سید محمد امانی پسر دهه شصتی است که به همراه سید محمد هادی رضوی، تهیه کننده سریال معروف شهرزاد به کارگردانی سعید فتحی در چندسال پیش بودند. سید محمد هادی رضوی داماد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (آقای شریعتمداری) به دلیل اختلاس از بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس و رد مال میلیاردی محکوم شد.

سید محمد امامی دستیار سید محمد هادی رضوی در کنار ۳۳ متهم دیگر نیز روانه زندان شده اند و امروز ۱۵ مهر ۹۹، در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات، روبروی قاضی اسدالله مسعودی مقام نشستند. دادستان در جلسه محاکمه سید محمد امامی گفت که او از کارتن خواب برای مدیرعاملی شرکت های صوری خود استفاده میکرد.

همان کاری که عابر بانک پرسپولیسی ها (حسین هدایتی) در اوایل دهه نود شمسی میکرد وفرجامش نیز شلاق و رد مال و زندان شد. محمد امانی با نفوذ در مدیران بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان، نقشه های مجرمانه خود را دنبال میکرد. سید محمد امامی مثلا سلطان اعدامی قیر و املاک (حمید رضا باقری درمنی) پول های کلانی وارد صنعت قیر کشور کرده بود.

سید محمد امامی هم مثل دکتر شبنم نعمت زاده (دختر مهندس نعمت زاده وزیر سابق صمت) که به ملکه دارو ایران معروف بود و به ۲۰ سال حبس محکوم شد، برای دریافت تسهیلات، از جعل اسناد استفاده می‌کرد. مثل کاری که سلطان قطعه سازی ایران مهندس عباس ایروانی (مدیرعامل گروه عظام) هم انجام می داد و از متهمان دانه درشت فساد در نظام اقتصادی کشور در سال های اخیر است.

سید محمد امامی
سید محمد امامی یکی از تهیه کنندگان سریال شهرزاد سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹ با لباس زندانیان با دادگاه رسیدگی به تخلفات مجرمان اقتصادی کشور در تهران آمد

طبق اعلام نماینده دادستان، سید محمد امامی و دستیارانش، رشوه های کلان به مدیران و کارکنان ۲ نهاد فوق الذکر می دادند و وبیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت بانکی دریافت می کردند که بر اساس وثایق ناچیز به دست می آمد. سید محمد امامی از طریق شرکت سرافرازان روشنفکر پیش فاکتورهای صوری ارائه داده که مبنای قراردادهای مشارکتی و اخذ تسهیلات می شد.

طبق اعلام نماینده دادستانی در دومین دادگاه محاکمه سید محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر، او شرکت های کاغذی و صوری ثبت میکرد و کلیه شرکت ها در زمان های منتهی به اسفند سال ۱۳۹۴ در بانک سرمایه شعبه اسکان تهران، افتتاح حساب کردند و موضوع و هیات مدیره خود را در یک زمان تغییر می دادند.

همچنین سید محمد امامی برای رد گم کنی، افراد کارتن خواب و بی بضاعت را به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب میکرد و با نفوذ در بدنه بانک سرمایه، مبالغی به عنوان ضمانت نامه دریافت میکرد. پول هایی که سید محمد امامی برای امور بازرگانی و تولید اخذ می شود، صرف سینما و شبکه نمایش خانگی و پرداخت به سلبریتی ها و خرید املاک لوکس می شود.

روش های کلاهبرداری تهیه کننده سریال شهرزاد

برخی از وجوه توسط سید محمد امامی تبدیل به سپرده های بلند مدت برای پرداخت به اقوام از جمله مادر سید محمد امامی و خواهر سید محمد امامی شد. اتهام اصلی سید محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد این است که با نفود در بانک سرمایه، از منابع این بانک سوء استفاده کرده و منابع صندوق ذخیره فرهنگیان را به یغما برده است. ۷ محور اقدامات مجرمانه سید محمد امامی به شرح زیر است:

  • تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت غیرقانونی به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشارکت مدنی از بانک سرمایه به نام شرکت های مختلف با مدیرعاملی کارتن خواب ها
  • تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت غیرقانونی بیست و شش فقره ضمانت نامه بانکی فاقد پشتوانه به مبلغ ۵۰۹ میلیارد تومان از بانک سرمایه برای ۵ فقره شرکت مختلف
  • تحصیل مال نامشروع به میران ۱۳۵۰میلیارد ریال از بانک سرمایه تحصیل مال نامشروع از مجرای دریافت غیرقانونی مجموعا ۱۱۲۰ میلیارد ریال از شرکت های سرمایه گذاری فرهنگیان
  • تحصیل مال نامشروع از مجری دریافت غیرقانونی وجوه به میزان ۴۱۰ میلیارد ریال در پوشش قرارداد حق العملکاری
  • تحصیل مال نامشروع از بانک سرمایه به میزان ۱۲۶۰ میلیارد ریال در فرآیند دریافت املاک لواسان و چناران از بانک سرمایه
  • انتقال ملک خیابان شهید فیاضی از مجرای گران نمایی مثل کاری که بسیاری از کلاهبرداران در تهران انجام دادند
  • تسویه مطالبات بانک سرمایه با استفاده از گزارشات خلاق واقع و جعل اسناد رسمی

رشوه به مدیران بانک سرمایه

سید محمد امامی هزینه خرید اثاثیه منزل و بلیط سفرهای خارجی خانواده غندالی از مدیران فاسد صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز پرداخت کرده است. سید محمد امامی مبلغ ۲ میلیارد ریال به برادر فاطمه شامانی (همسر غندالی) برای حق انتشار ۲ فیلم ساخته شده توسط شامانی پرداخت می کند. همچنین ۲ دستگاه BMW برای معاون اعتبارات وقت بانک سرمایه و یک دستگاه آپارتمان برای وی در چیدز خریداری کرد.

شهاب الدین غندالی مدیرعامل سابق صنذوق ذخیره فرهنگیان است. شهاب الدین غندالی به ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

محمد امامی برای کسب پول از بانک سرمایه، نسبت به عزل و نصب مدیران همسو غیر همسو با خود اقدام کرد که از آن جمله می توان به مرتضی بخشایش، خانی، بیرانوند، حیدرآبادی پور، یاشر ضیایی شیرکلایی و نیکخواه اشاره کرد.

دست و دلبازی تهیه کننده سریال شهرزاد برای همسر و خواهر و برادر و پدر

طبق اعلام نماینده دادستان در دومین دادگاه رسیدگی به اتهامات سید محمد امامی او بذل و بخشش هایی از پول معلمان برای اقوام و همسر اولش داشته است.

همچنین سید محمد امامی از تسهیلات دریافتی از بانک سرمایه، برای پدرش احمد امامی خودرو AUDI و برای همسر اولش (مهسا پیراسته) خودرو SPORTAGE و برای خواهرش (سارا امامی) خودرو HYUNDAI 2014 خریداری می کند.

پرونده بانک سرمایه که شاهد نام هایی چون یکی از وزرای سابق دولت احمدی نژاد، سید هادی رضوی، حسین هدایتی و امامی و دیگران هستیم، صدها متهم دارد و یکی از افتضاح های کلان در نظام بانکداری کشور پس از انقلاب است.

سید محمد امامی
واکنش سلبریتی های سریال شهرزاد به بازگرداندان پول دریافت شده از تهیه کننده سریال شهرزاد در سال ۹۸

پرونده دادگاه سید محمد امامی در پاییز ۹۹ ادامه خواهد یافت و امیدواریم منجر به بازگشت پول بیت المال (سهامداران بانک سرمایه)  به خصوص پول هایی که به سلبریتی ها در قالب سریال شهرزاد از جیب معلمان (سهامداران صندوق ذخیره فرهنگیان) پرداخت شده است، باشیم. حمایت برخی از سلبریتی ها از یک متهم در سال ۹۸، بازتاب های زیادی داشت.

سلبریتی های سریال شهرزاد خرداد سال ۹۸ نسبت به احتمال الزام به عودت پول هایی که از متهم سید محمد امامی برای نقش آفرینی در سریال شهرزاد دریافت کرده بودند واکنش داده و بعضی اعلام کردند که مطلع نبودیم که دستمزدهای ما، محصول اختلاس از صندوق ذخیره فرهنیگان بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • اکرم حسینی مهر ۱۶, ۱۳۹۹

    واقعا هم که حتی اگه خود نمایندگان مردم در دولت آدمای خوبی باشن(البته که ادم خوب که دلش واقعا بخاطر این کشور و مردمش بتپه کم شده) بچه هاشون انچنان افتضاحی ببار میارن که ادم واقعا شرمنده میشه لطفا در تربیت بچه هاتون دقت کنین و وصلت هاتونم درست انتخاب کنین نمیتونین سکانداره پست های کلیدی نشین