دادگاه شهیندخت مولاوردی برگزار شد؛ دستگیری همسر معاون سابق امور زنان ریاست جمهوری

دادگاه شهیندخت مولاوردی برگزار شد؛ دستگیری همسر معاون سابق امور زنان ریاست جمهوری

دادگاه رسیدگی به اتهامات شهیندخت مولاوردی ، معاون سابق امور زنان ریاست جمهوری روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

در این جلسه دو اتهام «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌ بندی شده با پوشش مسئولین نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور از طریق انعقاد قرارداد با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به مولاوردی تفهیم شد. وکیل مدافع متهم، نماینده حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نماینده دادستان هم در این جلسه حضور داشتند.

پس از تفهیم اتهام، متهم و وکیل مدافع وی دفاعیات خود را ارائه دادند و قرار است دادگاه در موعد قانونی رأی پرونده را صادر کند.

هنوز جزئیاتی در خصوص اتهامات وارده به شهیندخت مولاوردی ارائه نشده اما کیفرخواست وی پیشتر در اواخر تیر ماه امسال با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی ایران در دادسرای فرهنگ و رسانه صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده بود.

دادگاه شهیندخت مولاوردی برگزار شد

پس از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شهیندخت مولاوردی برخی رسانه ها عنوان کردند معاون سابق امور زنان ریاست جمهوری به جرم جاسوسی و ارائه ی اطلاعات طبقه بندی شده به بیگانگان محکوم شده است.

شهیندخت مولاوردی خود در واکنش به انتشار این اخبار گفت: فقط یک جلسه در شعبه ۱۵ برگزار شده است و نه آخرین جلسه از سلسله جلسات! و آخرین دفاع هم‌ در همان جلسه روز دوشنبه اخذ بود، شد.

او در ادامه بیان کرد: اتهامی تحت عنوان جاسوسی در کیفرخواست ذکر نشده است که محکومیتی تحت آن عنوان آمده باشد!

مولاوردی افزود: هنوز جوهر دفاعیه خشک نشده که این جوسازی ها شروع شده است! آیا این وهن دستگاه قضا و به سخره گرفتن عدالت قضایی و اصل دادرسی عادلانه نیست؟ مدعی العموم کجاست؟

دادگاه معاون سابق امور زنان ریاست جمهوری اما با یک حاشیه هم همراه بود.

دیروز برخی رسانه‌ ها نوشتند حمید آیتی، همسر شهیندخت مولاوردی که امکان حضور در این جلسه را نیافته و بیرون دادگاه منتظر همسرش بود، بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شد.

شهیندخت مولاوردی معاون سابق روحانی درباره ی ماجرای دستگیری همسرش در مقابل دادگاه انقلاب گفت: سوء تفاهمی برای حفاظت قوه قضائیه پیش آمده بود و همسرم هم همان‌ شب آزاد شد.

معاون سابق رئیس جمهوری ادامه داد: آن روز همسرم که در بیرون دادگاه حضور داشت موقع خروج اقدام به عکس گرفتن (و نه فیلمبرداری) از من و وکیلم می‌ کند که این برای یگان حفاظت دادگاه سوء تفاهمی پیش آورد که او در حال فیلمبرداری از ساختمان دادگاه است. همسرم چند ساعتی آنجا بود و بعد از ارائه ی توضیحات آزاد شد و به منزل بازگشت. به‌ هیچ‌ وجه فیلمبرداری صورت نگرفته بود.

مولاوردی کیست

شهیندخت مولاوردی زاده ۱۳۴۴ در خوی استان آذربایجان غربی است و از فعالان سیاسی اصلاح طلب به شمار می رود. خانم مولاوردی در سال ۱۳۶۳ در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و به تهران آمد. پس از فارغ التحصیلی به مدت سه سال در آموزش و پرورش تحصیل کرد و سپس با رتبه یک در رشته روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته شد. خانم مولاوردی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی مدیر ارتباطات بین الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری بود.

در ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، مولاوردی به عنوان دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان در در نشست «سهم زنان در دولت تدبیر و امید» حضور پیدا کرد و از از نقش کمرنگ زنان در کابینهٔ پیشنهادی دولت یازدهم انتقاد کرد.

با چه استدلالی سهم زنان در یک لیست سی و سه نفره، صفر است؟ چرا به زنان اعتماد نمی‌کنند و تناسب رشته با پست مدیریتی را به زبان می‌آورند، در حالی که یک پزشک اطفال شانزده سال وزیر امورخارجه کشور بوده‌است. ای کاش دولت جدید، نسبت به اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر رخ داده، بی‌توجهی نکرده و پل‌هایی که زده شده بود را خراب نمی‌کرد. باید بدانیم جامعه هزینه نابرابری جنسیتی و معطل گذاشتن نیمی از نیروی انسانی را بایستی بپردازد و دود آن به چشم همه جامعه خواهد رفت.

بدنبال مطرح شدن این حرف ها خانم مولاوردی در ۱۶ مهر همان سال با حکم حسن روحانی به سمت معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصو شد. مولاوردی از جمله منتقدان سرسخت دختران در زیر سن قانونی، مدافع حضور زنان در استادیوم های ورزشی است و پیشتر نسبت به خرید و فروش نوزاد در میان اقشار کم درآمد جامعه هشدار داده. او همچنین در اسفند سال ۹۳ با پاپ دیدار کرد.

خانم مولاوردی در آبان سال ۹۶ با انتشار پستی در اینستاگرام خود شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین را به پاکیزگی و حفظ محیط زیست دعوت کرد و تصویری از انبوه زباله در مسیر پیاده روی منتشر کرد که بسیاری بلافاصله او را مورد انتقاد قرار دادند که چرا تاکنون حرفی در باب تشویق مردم به حضور در این راهپیمایی نزده و صرفا به بیان یک جنبه منفی پرداخته است.

این سیاستمدار زن در سال ۱۳۹۴ در جایگاه معاون رئیس جمهور از یک کارشناس شبکه آمریکایی-لبنانی به اسم نزار زاکا دعوت کرد که به ایران بیاید و این فرد در لحظه خروجش از کشور به اتهام جاسوسی دستگیر شد. گفته شده که این فرد سعی داشته با ایجاد تغییرات چراغ خاموش در جامعه زنان ایرانی جامعه را به سمت غربی سازی پیش ببرد.  این تاجرِ دوتابعیتی آمریکایی-لبنانی، نایب رییس «اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات» (ویتسا) و دبیرکل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» (اجمع) بود.

منبع: ایرنا ، تسنیم ، برنا
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود