سرنوشت نامعلوم پایتخت؛ بازگشت سیروس مقدم به تلویزیون با یک سریال ماورایی

سرنوشت نامعلوم پایتخت؛ بازگشت سیروس مقدم به تلویزیون با یک سریال ماورایی

در حالی که فصل ششم سریال پایتخت به دلیل شیوع ویروس کرونا ناتمام ماند و قسمت های پایانی آن هنوز پخش نشده، سیروس مقدم قصد دارد با ساخت یک سریال ماورایی برای ماه رمضان سال آینده به تلویزیون بازگردد.

مقدم که چند روز پیش مهمان برنامه چهل‌ تیکه در شبکه نسیم بود، در گفتگو با محمدرضا علیمردانی اعلام کرد تصمیم دارد یک سریال ماورایی بسازد. سیروس مقدم که کارگردان برخی از پربیننده‌ ترین مجموعه‌ های تلویزیون بوده، پس از پخش قسمت‌ هایی از صحنه و پشت صحنه ی  سریال‌ های قدیمی خود، «اغما» و «روز حسرت» در این برنامه، از تصمیم خود پرده برداشت.

سریال سیروس مقدم رمضان 1400

مقدم با اشاره به موفقیت سریال‌ های مناسبتی قبلی خود گفت: «واقعاً جای مجموعه‌ های ماورایی در تلویزیون خالی است و در صحبتی که تازگی‌ ها با مدیران صدا و سیما داشتیم، آن ها هم به این نکته اذعان داشتند. از این رو، توافق کردیم اگر شرایط مهیا باشد یک سریال ماورایی برای ماه رمضان سال آینده بسازیم. روی موضوعی داریم کار می‌ کنیم که به امید خدا عملیاتی شود. بحث بهشت و جهنم است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از جلوه‌ های ویژه تصویری یک فضای خیلی جدی بسازیم.»

کارگردان پایتخت درباره ی پروژه ی آینده ی خود اینچنین شفاف‌ سازی کرد: «ما زمینه‌ های تحقیقی را شروع کرده‌ ایم تا به یک فیلمنامه برسیم و بتوانیم سال آینده به ویژه برای ماه مبارک رمضان آن را آماده کنیم. سریالی درباره ی مسائل معنوی که به بهشت و جهنم آدم‌ ها و عالم برزخ مربوط م ی‌شود و آنچه انسان برای آخرت خود اندوخته است. امیدوارم این طرح با کمک بچه‌ های سازمان زودتر به نتیجه برسد و بتوانیم یک کار ماورایی خوب بسازیم.»

این در حالی است که پیش‌ تر به نقل از سیروس مقدم گفته شده بود پایتخت ۷ برای نوروز ۱۴۰۰ تولید می‌ شود. اما اگر قرار باشد مقدم یک سریال ماورایی برای ماه رمضان بسازد، بعید است سراغ پروژه‌ ی دیگری برود. مقدم در ماه خرداد و به دنبال حواشی پیش آمده برای قسمت پایانی فصل ششم پایتخت، خبر از تولید پایتخت ۷ برای نوروز ۱۴۰۰ داده و گفته بود: «وقتی سفارش به ساختن ادامه ی پایتخت می‌ شود یعنی مشکلات حل شده و تلویزیون از ما طرح پایتخت ۷ را خواسته است. ان‌شاءالله با رفع دلخوری‌ ها این مجموعه نوروز ۱۴۰۰ پخش می‌ شود.»

چندی قبل هم هومن حاجی عبداللهی، بازیگر نقش رحمت در مجموعه پایتخت ، در مصاحبه ای در پاسخ به سؤالی درباره ی سرنوشت فصل آخر سریال که به دلیل شیوع ویروس کرونا ناتمام ماند، گفت قرار است به زودی ادامه ی سریال ساخته شود.

اما اوایل شهریور ماه برخی رسانه ها مدعی جدایی محسن تنابنده از سیروس مقدم و خداحافظی اش از مجموعه پایتخت پس از ۹ سال همکاری شدند.

ماجرا از این قرار بود که گفته شد سیروس مقدم در تدارک ساخت سریال کمدی جدیدی برای نوروز ۱۴۰۰ است اما پس از سال ها، در این پروژه نه همسرش الهام غفوری به عنوان تهیه کننده کنار او خواهد بود و نه محسن تنابنده به عنوان فیلمنامه نویس و بازیگردان.

به دنبال انتشار این خبر برخی رسانه ها گمانه زنی کردند دلیل این قطع همکاری حواشی پیش آمده برای پایتخت ۶ باشد. به گمان این رسانه ها رابطه ی محسن تنابنده با صدا و سیما کماکان مخدوش است اما شبکه یک که مایل به از دست دادن سیروس مقدم نیست تصمیم دارد همکاری با او را بدون تنابنده و با تهیه کننده ی دیگری ادامه دهد.

با این حال، این ادعاها از سوی الهام غفوری، تهیه کننده ی پایتخت و همسر سیروس مقدم رد شد.

غفوری درباره ی صحت و سقم این خبر گفت: «این خبر منبع موثقی ندارد؛ من چنین خبری را تکذیب می کنم.»

او در ادامه گفت: «در سال‌ هاى اخیر سیروس مقدم سریال‌ هایى براى شبکه یک ساخته است که من تهیه‌ کننده ی آن نبودم، اما اینکه بخواهد سریال نوروزى شبکه یک را بدون حضور من و محسن تنابنده تولید کند، تکذیب می‌ کنم. سیروس مقدم عاقل‌ تر از این است که تیم موفق خود را کنار بگذارد و به ترکیب جدیدى فکر کند.»

غفوری تصریح کرد: «شبکه یک هم تا امروز پیشنهادی برای ساخت سریال نوروزی به آقای مقدم نداده است.»

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود