سیر تحول لوازم خانگی

سیر تحول لوازم خانگی

لوازم خانگی منزل، جزو آن دسته از دستگاه‌ها و محصولات پرکاربردی هستند که از گذشته تا کنون همیشه در حال تکامل و پیشرفت بوده‌اند! هر ساله با پیشرفت فناوری، تکنولوژی و افزایش داده‌های انسان در حوزه‌های صنعتی، شاهد این بودیم که محصولات جدیدتر و بهتری روانه بازار شده‌اند. در ادامه سعی می‌کنیم، سیر تحول لوازم خانگی را در برخی از محصولات پرکاربرد آشپزخانه بررسی کنیم!

سیر تحول یخچال و فریزر از گذشته تا کنون!

شاید در مورد سردخانه‌های موجود در خانه‌های قدیمی شنیده‌اید که مواد غذایی را در آن جا نگه داری می‌کردند! سردخانه‌ها علاوه بر بهداشتی نبودن، مشکلاتی را هم در زمینه نگهداری برخی از مواد غذایی ایجاد می‌کردند، اما این روزها با تغییرات عظیمی که در ساختار یخچال و فریزرها بوجود آمده، شاهد این هستیم که این نوع از لوازم خانگی دارای فناوری‌های مانند تنظیم دقیق دما (برای نگه داری باکیفیت برخی از مواد غذایی در دمای خاص)، انجماد سریع (قابلیت انجماد مواد غذایی در سریع‌ترین زمان ممکن)، فناوری Door In Door و … هستیم!

برندهای برتر در حوزه تولید یخچال مانند ال جی، بوش، سامسونگ و … با کمک اسمارت فکتوری‌های خود، همچنان در حال پیشرفت در این زمینه هستند و هر سال، محصولات جدیدتر و بروزتری را ارائه می‌کنند! آیا شما هم متوجه سیر تحول لوازم خانگی منزل شده بودید؟

سیر تحول ماشین لباسشویی از اولین نوع تا حال حاضر!

ماشین لباسشویی اسنوا

ماشین‌های لباسشویی، جزو جدایی ناپذیر این روزهای خانه‌های ما هستند! دیگر زمان استفاده از تشت و شستشوی دستی گذشته‌است و ما شاهد این هستیم که ماشین‌های لباسشویی با فناوری‌های جدید خود در حال خودنمایی هستند. برخی از فناوری‌هایی که تنها در ماشین‌های لباسشویی مدرن می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، عبارت اند از:

  • قابلیت شستشوی انواع لباس به صورت همزمان (می توان انواع لباس را در محفظه‌های جداگانه به صورت همزمان شست!)
  • استفاده از توربو واش یا همان فناوری افزایش سرعت شسشتوی لباس
  • استفاده از فناوری ترموجت، مانند توربو واش مدت زمان شستشو لباس‌ها را کاهش می‌دهد و در مصرف برق و انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می‌کند
  • تشخیص حجم و نوع لباس (برای افزایش کیفیت شست و شو)
  • و …

سیر تحول ماشین ظرفشویی از گذشته تا کنون

وسیله پرکاربرد دیگری که در خانه‌های افراد شاغل معمولاً به وفور از آن استفاده می‌شود، ماشین ظرفشویی است! وسیله ای که شما را از سینک دستشویی دور می‌کند و کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن به راحتی بتوانید از شر ظرف‌های کثیف خود خلاص شوید! ماشین‌های ظرفشویی نسل جدید با کمک رشد تکنولوژی این روزها با فشار آب بسیار بالا کار می‌کنند و فرایند شستشو را انجام می‌دهند!

این فناوری باعث می‌شود که حتی سخت‌ترین لکه‌ها از ظروف پاک شوند، اما چالشی که همیشه در رابطه با این دستگاه‌های پیشرفته وجود داشته‌است، صدای تولیدی آن‌ها بوده‌است! خوشبختانه نسل جدید ماشین‌های ظرفشویی برخلاف نسل گذشته خود، بسیار کم صداتر هستند و از هرگونه نشتی احتمالی در محیط خانه یا آشپزخانه شما جلوگیری می‌کنند.

سیر تحول لوازم خانگی چطور امکان‌پذیر شده‌است؟

با کمی تحقیق در مورد برندهای تولیدی لوازم خانگی مانند اسنوا، سامسونگ، بوش و … متوجه می‌شوید که این محصولات، با کمک اسمارت فکتوری‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته ای که درون کارخانه‌های بزرگ وجود دارد، ساخته شده‌اند. در واقع با کمک گرفتن از تکنولوژی‌هایی مانند اینترنت اشیا، مانیتورینگ پیشرفته، یادگیری ماشین و … شاهد این بودیم که لوازم خانگی از نسل‌های گذشته خود تا کنون، بسیار پیشرفته تر شدند.

البته این موضوع در مورد شیوه‌های نگهداری و تعمیر آن‌ها هم بی تأثیر نبوده‌است! در حال حاضر برای تعمیر هر یک از انواع لوازم خانگی، شما باید از متخصص آن بهره بگیرید چرا که فناوری‌های به کار رفته در آن‌ها، کاملاً متفاوت شده‌است. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا روند رو به صعود و رشد محصولات خانگی می‌تواند به بهبود سبک زندگی و آسانتر شدن آن کمک کند؟ شما می‌توانید در بخش مربوطه انتهای این مقاله، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:

مردم چه یخچالی را بیشتر دوست دارند؟ 

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود