اظهارنظر جنجالی محمود احمدی نژاد در مورد کراوات و خرید پیراهن ۴۰۰ دلاری + ویدیو

اظهارنظر جنجالی محمود احمدی نژاد در مورد کراوات و خرید پیراهن ۴۰۰ دلاری + ویدیو

دکتر محمود احمدی نژاد ، رییس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران چه در دوران حضور ۸ ساله در پاستور و چه پس از آن همواره با حرکات و صحبت های خود جنجال آفرین بوده و اصولاً شخصیتی جنجالی دارد. با توجه به اینکه تقریباً همه ایرانی ها با گفتمان و رویه متفاوت او آشنا هستند نیازی به بازگویی صحبت ها و رفتارهای جنجالی او وجود ندارد. بدنبال به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری اما جنجال های رییس جمهور متفاوت ایران به پایان نرسید و هر از چند گاهی وی با اظهارنظری بار دیگر به تیتر اول اخبار تبدیل می شود. در تازه ترین مورد، بار دیگر اظهارنظر محمود احمدی نژاد در مورد کراوات و بد نبودن آن جنجالی شده است.

اظهارنظر جالب محمود احمدی نژاد در مورد کراوات زدن

در یک فایل ویدیویی جدید که از ایشان منتشر شده، مرد جوانی کراوات زده از دکتر احمدی نژاد می پرسد: «یه روزی امکانش هست که شما واقعاَ مثلا کراوت بزنین؟» و احمدی نژاد در پاسخ می گوید: «نمی دونم، دوست نداشتم، نه اینکه چیز بدی بدونم». در ادامه آن شخص بار دیگر می پرسد: «گاردی ندارین بهش؟ یعنی اگه من الان یه کراوات به شما بدم می تونین بزنین؟». رییس جمهور سابق در پاسخ می گوید: «گارد ندارم یعنی اینکه برم بزنم؟نه دوست ندارم بزنم ولی شما کراوات داری من کنارت وایسادم اصلاً احساسی ندارم». در ادامه شخص کنار رییس جمهور سابق اصرار خود را ادامه داده و می گوید: «نه، من الان بزنم برای شما…».

دکتر احمدی نژاد بین حرف های او می پرسد آیا هدف او این است که پوشیدن کراوات را به او تحمیل کند و مرد جواب می دهد که نه فقط می خواهد ببیند قیافه دکتر احمدی نژاد با کراوات چگونه خواهد بود. پاسخ محمود احمدی نژاد به این صحبت چنین است: «نه تحمیل چرا بکنیم؟ هر کی لباس خودشو داشته باشه، آزاد». دکتر احمدی نژاد در ادامه صحبت هایش می گوید که لباس و کراوات گران است و وقتی از او پرسیده می شود که آیا این بدان معناست که رییس جمهور سابق توان مالی خریدن لباس مارک را ندارد، احمدی نژاد چنین پاسخ می دهد: «من خودم؟».

در ادامه مرد جوان از وی می پرسد که آیا دکتر احمدی نژاد توان خریدن مثلاً پیراهن ۴۰۰ دلاری را دارد یا خیر، او می گوید: «من، نه!». اظهارنظرهای دکتر محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش نیز جنجال آفرین شده بود. در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۹، آیت الله سید احمد خاتمی از وی نقل کرده بود که در همایش مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه گفته بود زمانی کراوت زدن را عده ای مسخره می کردند در حالی که هیچ یک از مراجع فتوایی بر اشکال شرعی کراوات نداده اند. آیت الله خاتمی در پاسخ به این صحبت چین گفت: « من به ایشان عرض می‌کنم؛ بسیاری از بزرگان و مراجع تقلید هستند که تاکید بر اجتناب از کراوات زدن کرده‌اند، از جمله مقام معظم رهبری که فتوای ایشان در مجله نصیحت شماره ۱۵۴ آمده است که فرموده‌اند زدن کراوات و بستن پاپیون چون تقلید از فرهنگ مهاجم غیرمسلمین است، جایز نیست».

اظهارنظر جالب محمود احمدی نژاد در مورد کراوات زدن

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: «حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نیز فرموده‌اند که کراوات یا پاپیون شعار کفار است و مسلمین نباید از آن استفاده کنند. آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز فرموده‌اند با توجه به این‌که کراوات و پاپیون زدن در ایران ترویج فرهنگ بیگانه محسوب می‌شود استفاده از آن اشکال شرعی دارد و مراجعی چون آیت‌الله العظمی گلپایگانی، آیت‌الله العظمی بهجت و آیت‌الله العظمی تبریزی نیز در این ارتباط اشکال شرعی وارد کرده‌اند».

بیشتر بخوانید: توییت عجیب احمدی نژاد به آنجلینا جولی؛ برسد به دست آنجلینا!

اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره حبیب، معین، گلشیفته، شجریان و آغوش افتخاری

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود