اولین مسابقه ماشین های سرعتی خودران دنیا ناموفق برگزار شد + ویدئو

اولین مسابقه ماشین های سرعتی خودران دنیا ناموفق برگزار شد + ویدئو

پای ماشین های خودران به پیست مسابقات ماشین های سرعتی هم باز شده اما اولین مسابقه ماشین های سرعتی خودران دنیا که در انگلیس برگزار شد آنطور که انتظار می رفت پیش نرفت، چرا که یکی از ماشین های مسابقه خود را مستقیم به دیوار کوبید.

ماشین خودران Acronis SIT که متعلق به یک تیم سوئیسی بود، بعد از آنکه هوش مصنوعی پا را روی گاز گذاشت و فرمان را در جهت اشتباهی چرخاند که ماشین را به سمت مانع کناری مسیر مسابقه هدایت کرد، از ادامه ی مسابقه بازماند.

در این مسابقه شش تیم با ماشین های خودران الکتریک خود با یکدیگر به رقابت پرداخت.

ماشین ها در این مسابقه باید از میان موانع مجازی عبور می کردند اما ماشین خودران Acronis SIT در حالی خود را به یک مانع واقعی کوباند که هنوز حتی از خط شروع مسابقه هم عبور نکرده بود.

با برخورد ماشین به مانع سیمانی، دوربین هوش مصنوعی، سیستم LIDAR و سنسورهایی که جهت حرکت را تعیین می کنند به کلی از بین رفتند.

در ویدئویی که از لحظه ی برخورد این ماشین با مانع کناری مسیر مسابقه منتشر شده می توان صدای یکی از گزارشگران مسابقه را شنید که می گوید: «این اون شروعی نبود که می خواستیم ببینیم.» و گزارشگر دیگری می گوید: «یه جورایی زبونم بند اومده.»

در این مسابقه شش ماشین شرکت داشتند که فناوری ساخت آن ها یکسان بود اما نرم افزار متفاوتی داشتند.

تصمیم بر آن شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقه بدون تماشاچی برگزار شود به همین خاطر با توجه به ادامه ی همه گیری در انگلیس مسئولان برگزاری مسابقات ماشین های سرعتی به رشد و پیشرفت این ورزش امیدوار بودند.

از قرار معلوم در سانحه ی برخورد ماشین Acronis SIT هیچ کس آسیب ندید جز غرور سازندگان این خودرو.

این سانحه مشکلاتی را برجسته ساخت که هنوز پیش روی صنعت ماشین های خودران است، آن هم در حالی که بسیاری از شرکت ها به ویژه ی شرکت تسلا سعی بر اخلال در بازار خودرو را دارند.

شرکت ایلان ماسک به تازگی سیستم «تمام خودران» خود را برای چند مشتری منتخب خود راه اندازی کرده، اما کارشناسان با انتقاد از این اقدام شرکت تسلا بیان کردند این کار باعث بازاریابی فریبکارانه و غیرمسئولانه می شود.

برخی متخصصان می گویند ادعا درباره ی خودران بودن این سیستم ممکن است باعث ناامن شدن خیابان ها و جاده ها شود.

ویمو شرکت دیگری است که به ساخت ماشین های خودران می پردازد و به تازگی اعلام کرده قصد دارد این سرویس را در اختیار عموم قرار دهد.

با این حال، وقتی مسافران سوار بر تاکسی های خودران  این شرکت شوند با صندلی خالی راننده رو به رو خواهند شد.

این شرکت اعلام کرده رانندگان پشتیبانی که برای کنترل موقعیت های دشوار حضور داشتند حذف خواهند شد و از این تاکسی ها در منطقه ی محدودی استفاده خواهد شد.

علاوه بر این هیچ ناظر از راه دوری که بتواند در مواقع اورژانسی کنترل و هدایت ماشین را در دست بگیرد وجود نخواهد داشت.

اما آنطور که اولین مسابقه ماشین های سرعتی خودران دنیا نشان داد فناوری ماشین های خودران هنوز در ابتدای راه است.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک؛ نگاهی به سبک زندگی و سرگرمی‌های یک مخترع، نوآور و مهندس

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • Javad آبان ۱۱, ۱۳۹۹

    خیلی بهتر از اینا میتونستند تلاش کنن
    کیفیت تیمشون پایین بود

  • علیرضا آبان ۱۱, ۱۳۹۹

    چه آبرو ریزی شده پس!