کلاس درس ایده‌آل برای کودکان در خانه

کلاس درس ایده‌آل برای کودکان در خانه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این شرایط که آموزش برای کودک مانند سابق نیست، بهتر است در خانه فضای مناسبی ایجاد کنیم تا کودک احساس کند در فضای مدرسه قرار دارد و احساس راحتی داشته باشد.

ایجاد فضای مشخص برای کلاس درس

یکی از روش‌های مهمی که برای افزایش تمرکز کودک در کلاس درس وجود دارد ، در نظر گرفتن فضای مشخص است. بنابرین بهتر است جایی از خانه را  برای کلاس درس فرزندمان در نظر بگیریم و به او یاد بدهیم که وسایل مورد نیاز کلاس را می‌تواند در آن‌جا بگذارد. این کار، این امکان را به کودک می‌دهد تا فضای خصوصی خودش را داشته باشد و احساس کند کلاس مجازی تفاوت چندانی با مدرسه ندارد و می‌تواند بدون حضور والدین سر کلاس حاضر شود.

مشاهده ویدئوی مطلب:

 https://goo.io/cfMLQzg

کمک به کودکان کوچک‌تر

اگر حین آموزش در کنار کودک حضور داریم نباید در مسائل کلاس دخالت کنیم. مثلاً اگر معلم سوالی از کودک می‌پرسد یا اسم او را صدا می‌زند نباید از او بخواهیم که جواب دهد، هر چند که قصد ما کمک به او باشد. مگر در صورت لزوم، یعنی زمانی که وسایل الکترنیکی که با آن در کلاس شرکت می‌کند دچار مشکل شود یا مسئله‌ای برای اینترنت پیش بیاید. سن کودک ما در میزان کمک کردن ما تاثیرگذار است. مثلاً کودک پیش‌دبستانی و اول دبستان به کمک بیشتری نیاز دارد و کودک بزرگتر، کمتر.

اما این نکته مهم است که پیش از شروع کلاس، طرز کار کردن با تبلت، گوشی و لپ‌تاپ را به کودک یاد دهیم.

میان‌وعده غذایی

همان‌طور که کودک در زنگ تفریح مدرسه از میان‌وعده‌ استفاده می‌کرد، می‌توانیم در خانه هم ساعات مشخصی را برای میان‌وعده در نظر بگیریم تا برای کودک تبدیل به یک کار روتین شود. زیرا تغذیه مناسب نقش بسزایی در یادگیری کودکان دارد. در شیرهای طعم­دار نسکوئیک عناصری همچون «روی»، «کلسیم»، «ویتامین د» و «ویتامین ب۱» وجود دارد که به رشد استخوان­ها، دندان­ها، پرورش حافظه و تقویت شبکه عصبی کودکان کمک بسزایی می­کند. مصرف روزانه­ی این مواد مغذی نه تنها برای سلامت جسمی آنها ضروری­ست، بلکه از شروط لازم در تامین سلامت روان و ذهن کودکان محسوب می­شود.

اگر از تدریس معلم، رفتار او با کودک یا اپلیکیشن کلاس ناراضی هستیم چه کنیم؟

اگر به هر دلیلی احساس می‌کنیم رفتار معلم یا تدریس او نامناسب است باید در ساعاتی که کودک حضور ندارد به مدرسه زنگ بزنیم زیرا زمانی که کودک متوجه می‌شود ما ناراضی هستیم در مقابل آموزش مقاومت می‌کند.

نسکوئیک با کمک متخصص کودکان در صفحه اینستاگرام خود نکات لازم را برای رویارویی با چالش‌های کلاس مجازی مطرح کرده است.

برای اطلاع از جزئیات شرایط ایده‌آل کلاس کودکان در خانه می‌توانید با مراجعه به لینک زیر ویدئوی آموزشی زیر را ببینید.

لینک ویدئو:

https://goo.io/cfMLQzg

با ما همراه باشید.

بدون نظر

ورود