راهنمای اقامت، سرمایه گذاری و تحصیل در اوکراین ۲۰۲۱

راهنمای اقامت، سرمایه گذاری و تحصیل در اوکراین ۲۰۲۱

اقامت اوکراین در سال ۲۰۲۱ همچنان از جمله موضوعات مورد علاقه متقاضیان مهاجرت است. اگر قصد مهاجرت به کشوری ارزان با فرصت های سرمایه گذاری متنوع و ظرفیت های اقتصادی و تحصیلی انگلیسی و روسی زبان ارزنده دارید، اوکراین یکی از گزینه های پیش رو خواهد بود.

اقامت اوکراین از طریق خرید ملک ، اقامت اوکراین از طریق فرزند خواندگی ، اقامت اوکراین از طریق ازدواج ، اقامت اوکراین از طریق حضانت ، اقامت اوکراین از طریق تولد فرزند و اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی یا خود اشتغالی (Self-Employed) از جمله راه های کسب اقامت دائم اوکراین و اخذ گذرنامه اوکراینی است که امکان سفر به نقاط گوناگونی از جهان را بدون نیاز به اخذ روادید در مبدا در اختیار دارنده آن قرار می دهد.

شمار مبتلایان کرونا در اوکراین تا ۵ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی ۸۰۰۰ نفر بوده و کم تر از نیم میلیون نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

در ادامه سلسله گفتارهای معرفی فرصت های سرمایه گذاری، تحصیلی و اقامت که در روزیاتو معرفی کرده ایم، در این گزارش به موضوع اوکراین و معرفی لینک های دولتی برای علاقمندان مهاجرت به این کشور آرام و زیبا قاره سبز می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین به منظور اخذ اقامت اوکراین از طرق گوناگونی امکان پذیر است و هر کدام بسته به وضعیت متقاضی، نقاط قوت وضعف خواهد داشت.

اقامت اوکراین از طریق پذیرش تحصیلی

یکی از روش های مهاجرت به اوکراین و اخذ اقامت اوکراین، تحصیل در دانشگاه های این کشور است. برخی از دانشگاه های اوکراین مورد تایید اداره کل دانش اموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تحصیل مقاطع کارشناسی تا دکتری است.

اگر قصد تحصیل در مقطع پزشکی در دانشگاه های اوکراین در سال ۲۰۲۱ میلادی و کسب پروانه مطب در ایران دارید، حتی المقدور از وزارت بهداشت، استعلام کنید. اگر قصد طبابت در ایران پس از تحصیل پزشکی در اوکراین ندارید، این مطلب استعلام، موضوعیت نخواهد داشت. روابط گسترده دانشگاه های اوکراینی با دانشگاه های ممتاز مهندسی، پزشکی و غیر پزشکی اروپا، آسیا و آمریکای شمالی، امکان تحصیل و تحقیق دانشجویان را در دانشگاه های طرف قرارداد فراهم کرده است. در ۴۰ سال اخیر، هزاران دانشجوی ایرانی موفق به تحصیل در دانشگاه های اوکراین شده و این کشور مثل سوئد، یکی از مقصدهای جذاب تحصیلی ایرانیان در قاره سبز بوده است.

با تحصیل در اوکراین می توانید از شغل های ۳ ماهه تابستانی استفاده کنید. شانس اقامت دائم و اسکان در اروپا پس از اتمام برنامه تحصیلی در شرایط خاص را داشته و از آب و هوای معتدل در شهرهای مختلف این کشور به نسبت شهرهای خیلی سرد شمال اروپا، بهره مند شوید. تحصیل در اوکراین در رشته های انگلیسی زبان، نیاز به آیلتس و تافل ندارد و دوره های زبان روسی یا انگلیسی یا اوکراینی را می توان پیش از شروع ترم تحصیلی، در دانشگاه مقصد فراگرفت. مدرک پزشکی شناخته شده اوکراین در سراسر اروپا اعتبار دارد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین با هزینه پایین امکان پذیر است

برای اطلاع دقیق از قوانین تحصیل در اوکراین به سایت دولتی اوکراین در نشانی https://studyinukraine.gov.ua/en  مراجعه کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در اوکراین

طبق برآوردهای ما، زندگی دانشجویی در اوکراین بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در سال است. هزینه زندگی در اوکراین بسیار ارزان تر از زندگی در شهرهای اروپا است. این را افرادی که حتی در پایتخت اوکراین زندگی کرده و سابقه زندگی در سایر پایتخت های اروپا دارند را می دانند.

هزینه اجاره آپارتمان تک خواب در مرکز شهر ۲۵۰ دلار و خارج شهر نیز ۱۵۰ دلار و آپارتمان ۳ اتاق خواب نیز در مرکز شهرها، ۳۵۰ دلار در ماه هزینه دارد. هزینه خوابگاه نیز در طول سال، ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار است. شما می توانید ۲ رشته محبوب پزشکی و داروسازی را با سالانه ۳۸۰۰ دلار در یکی ازدانشگاه های معتبر پزشکی اوکراین شروع کنید.

اقامت تحصیلی پاتفک

اقامت یکساله تحصیلی که پاتفک نام دارد دوره آماده سازی یک برنامه آموزشی با مدت زمان ۶ تا ۱۲ ماه است. برای یادگیری زبان روسی و اوکراینی، گزینه خوبی برای متقاضیان ایرانی است تا قادر باشند تحصیلات خود را به زبان روسی یا اوکراینی آغاز کنند.

تحصیل به زبان روسی یا اوکراینی در این کشور، نصف هزینه تحصیل به زبان انگلیسی است. دوره فوق، از دو بخش اموزش زبان و آموزش علوم و پیش دانشگاهی تشکیل شده است. پس از موفقیت در دوره آمادگی دانشجو، گواهی دانشکده مقدماتی برای تحصیلات بیشتر در دانشکده های پزشکی و هوانوردی و اقتصاد و مالی اعطا می شود.

میانگین شهریه زبان انگلیسی در سال

در اوکراین دوره های مهندسی معمولا ۲۳۰۰ دلار، دوره علوم رایانه ۲۳۰۰ دلار، دوره های بازرگانی و مالی ۲۰۰۰ دلار، پزشکی ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار و دوره های دکترا نیز حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار هزینه دارد. میانگین شهریه زبان اوکراینی در هر سال نیز نصف مبالغ فوق الذکر است. البته برای دوره دکترا تفاوتی ندارد .

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج

ازدواج در اوکراین به منظور اخذ اقامت شهروندان غیر اوکراینی یکی از راه های مرسوم برای اخذ اقامت این کشور است. البته باید به قوانین و مقررات اوکراین درباره شرایط ازدواج اتباع غیر اوکراینی با شهروندان این کشور آگاه بود و از شرکت ها و موسسات مشاور حرفه ای اطلاعات به روز در سال ۲۰۲۱ میلادی را اخذ کرد.

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج ازدواج در اوکراین به منظور اخذ اقامت شهروندان غیر اوکراینی یکی از راه های مرسوم برای اخذ اقامت این کشور است. البته باید به قوانین و مقررات اوکراین درباره شرایط ازدواج اتباع غیر اوکراینی با شهروندان این کشور آگاه بود و از شرکت ها و موسسات مشاور حرفه ای اطلاعات به روز در سال ۲۰۲۱ میلادی را اخذ کرد.

راهنمای کسب اقامت دائم اوکراین

به منظور کسب اقامت دائم اوکراین و دریافت PRP بایستی ۱۰۰ هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کنید تا حق کار بدون نیاز به اخذ مجوز کار (Work Permission) به شما اعطا شود. سرمایه گذاری متقاضیان بایستی با ارز قابل تبدیل خارجی بوده و مبلغ سرمایه گذاری از مبلغ اعلامی کمتر نباشد.

کاهش قیمت ارز در ماه های آینده در ایران می تواند فرصت خوبی برای علاقمندان اخذ اقامت در اوکراین از طریق سرمایه گذاری باشد. خرید ملک در اوکراین ، منجر به اخذ اقامت دائم اوکراین نخواهد شد. فعالیت تجاری متقاضی سرمایه گذاری بایستی طبق قوانین اوکراین، ممنوع نباشد. راه اندازی و تاسیس یک شرکت می تواند گام نخست باشد که موسسات و شرکت های تخصصی مشاوره می توانند متقاضیان را راهنمایی کنند. پیش از دریافت مجوز اقامت دائم، برای شما ویزا نوع D صادر می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ویزای بلند مدت تحصیلی STUDY-D13

به منظور دریافت ویزای بلند مدت تحصیلی اوکراین در سال ۲۰۲۱ بایستی بعد از دریافت ادمیشن، درخواست ویزای دانشجویی را تسلیم سفارت اوکراین در تهران کنید. مدارک زیر باید به عنوان بخشی از مراحل درخواست ویزا به سفارت اوکراین ارسال شود :

  • فرم درخواست ویزا به انگلیسی

  • اصل گذرنامه بین المللی معتبر  و کپی از صفحه مشخصات ، دارای اعتبار برای حداقل ۶ ماه یا بیشتر  به همراه کپی ویزاهای قبلی اوکراین ، کپی ویزای شنگن یا کانادای معتبر (به همراه کپی صفحه اصلی پاسپورت قدیمی در صورت نیاز)

  • نامه دعوت نامه اصلی از دانشگاه به همراه کپی و  معرفی نامه از دانشگاه جهت تایید پرداخت و پروسه ثبت نام (در صورت وجود)

  • اصل کارت ملی و کپی آن

  • اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات – به زبان اوکراینی ترجمه شده باشد

  • گواهی نامه ی منفی از HIV و هپاتیت، که در طی یک ماه از درخواست ویزا صادر  به زبان اوکراینی ترجمه می شود . این همچنین باید یک سند تایید شده توسط وزارت بهداشت در کشور شما باشد .

  • بیمه مسافرتی (در صورت مولتی بودن ، بیمه ۹۲ روزه) با پوشش حداقل ۳۰.۰۰۰ یورو به همراه کپی آن

توجه : ترجمه در سفارت اوکراین با هزینه اندک (معمولاً بین ۶۰ تا ۸۵ دلار) انجام می شود .

  • گواهینامه های اصلی مدارس (سال اول و دوم و سوم دیپلم) به همراه ریز نمرات – به زبان اوکراینی ترجمه شده باشد به همراه مهر وزارت امور خارجه و قوه قضائیه .

  • گواهی پزشکی که در طی یک ماه از درخواست ویزا صادر شده و به زبان اوکراینی ترجمه شده باشدبه همراه مهر وزارت امور خارجه و قوه قضائیه و تایید شده توسط وزارت بهداشت باشد .

  • تمکن مالی (Bank Statement) از حمایت مالی برای اثبات توانایی مالی آنها برای تحمل هزینه دانشجویی در اوکراین . به مبلغ حداقل ۵۰ میلیون تومان (مانده ارزی و نرخ تبدیل ارز در تمکن ذکر شود)

  • در صورتی که تمکن مالی متعلق به حساب والدین دانشجو است ، ایشان باید در نامه ای جداگانه به زبان انگلیسی متعهد شود که هزینه های تحصیل دانشجو را تقبل می کند
  • والدین متقاضیان زیر ۱۸ سال باید وکالت محضری ارائه دهند که در آن شخصی در اوکراین به عنوان سرپرست، ایشان را مورد حمایت قرار می دهد و همچنین شخص مورد نظر نیز باید برای آنها یک رضایت نامه محضری ارسال کند .
  • ۱۲ قطعه عکس اندازه گذرنامه (۴*۳ سانتی متر) .

  • بلیط برگشت هوایی باز ، برای مدت یک سال معتبر است .

  • مدارک اثبات محل اقامت در اوکراین (دانشجویان عازم اوکراین معمولاً برای ثبت نام در خوابگاه، باید در اوکراین پروسه اقامت خود را دنبال کنند، به همین منظور اگر پیش از عزیمت ، مدرک ، فیش یا سندی مبنی بر پیش ثبت نام یا پرداخت خوابگاه دارند بهتر است آن را ارائه کنند)

  • در صورت سرباز بودن با وثیقه ۱۵ میلیونی مجوز خروج از کشور را بگیرید

نکاتی درباره اخد اقامت اوکراین

  • سعی کنید از مشاوران رسمی مهاجرت که تحت نظارت سازمان مستقل فعالیت دارند، استفاده کنید تا اگر مشکلی با مشاور داشتید، از طریق انجمن که تشکل حقوقی است، پیگیری کنید.
  • مشاور شما برای اخذ اقامت اوکراین بایستی مجوز لازم در زمینه مهاجرت را داشته باشد.
  • از موسسات مشاوره استفاده کنید که از متخصصین و مشاوران مجرب و کارآزموده با پرونده های موفق برخوردار باشند.
  • مشاور شما بایستی امکان سنجی (Feasibility study) روی پرونده شما داشته تا بهترین راه را پیشنهاد کند.
  • تخصص مشاور، شرط مهم در موفقیت پرونده شما خواهد بود. موسسه مهاجرتی اوکرانیا یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.
  • موسسات رسمی مشاوره مهاجرت به اوکراین روی پرونده های پناهندگی فعالیتی ندارند. مراقب سودجویان و کلاهبرداران سایبری باشید.
  • مشاور خوب برای اخذ اقامت اوکراین و ویزا اوکراین و پاسپورت اوکراین در ۲۰۲۱ و به بعد، آماده سازی فایل متقاضی و مشاوره در جهت تصمیم سازی در انتخاب نوع برنامه و کمک در مستقر شدن مهاجرین و دانشجویان و سرمایه گذاران را در دستور کار دارد.
  • مقررات ورود به اوکراین در این لینک: https://iran.mfa.gov.ua/fa/consul/enter در دسترس است.
  • امکان ارائه مدارک جهت صدور روادید به سفارت شخصاً، از طریق نماینده قانونی و یا با استفاده از خدمات پستی فراهم شده است
  • امکان انجام مصاحبه با متقاضیان با استفاده از وسایل ارتباط راه دور، که قابلیت شناسایی بصری متقاضیان را داشته باشد، فراهم شده است (Skype، ، و …).

برای دریافت خدمات اقامت در اوکراین و اخذ پذیرش تحصیلی در اوکراین و ثبت شرکت در این کشور، از خدمات موسسه مهاجرتی اوکرانیا استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید. اینستاگرام موسسه در این لینک در دسترس است.

شرکت اوکراینا  آماده ارائه خدمات و مشاوره قانونی و دقیق در خصوص اخذ اقامت کشور اوکراین ، مهاجرت به اوکراین ، پاسپورت اوکراین ،  اخذ ویزای اوکراین ، اخذ ویزای تحصیلی ،  خرید و فروش مسکن و ملک ، سرمایه گذاری در اوکراین و خدمات حقوقی شامل ثبت شرکت در اوکراین و … است.

اقامت اوکراین
تصویر ایندکس سایت فارسی زبان سفارت اوکراین در تهران

ادرس، تلفن و سایت سفارت اوکراین در تهران

  • آدرس سفارت اوکراین در تهران: تهران، خیابان شهید باهنر، کوی قادری شماره ۱۰
  • سایت سفارت اوکراین در تهران: iran.mfa.gov.ua
  • پست الکترونیک سفارت اوکراین در تهران: emb_ir@mfa.gov.ua
  • تلفن سفارت اوکراین در تهران: ۰۰۹۸۲۱۲۲۳۹۷۱۹۵

اگر با پرسشی درباره دریافت اقامت اوکراین در سال ۲۰۲۱ و هم چنین اطلاع از فرصت های تحصیلی و بورسیه اوکراین ۲۰۲۱ مواجه شدید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های اوکراین حتما رزومه و بیانیه هدف و توصیه نامه خوبی به انگلیسی آماده کنند. برای تحصیل در برخی از دانشگاه های دنیا نیازمند مدرک زبان دولینگو هستید. اطلاعات بیشتر را در وب سایت ایران دولینگو دنبال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود