جواهرات شکلاتی آبنباتی؛ الماس های رنگی ترند جدید دنیای جواهرات

جواهرات شکلاتی آبنباتی؛ الماس های رنگی ترند جدید دنیای جواهرات

شاید فکر می کردید همه گیری کرونا جلوی به وجود آمدن ترندهای جدید در دنیای مد و فشن را بگیرد، اما باید در فکرتان تجدیدنظر کنید.

الماس های رنگی به خاطر آنکه درخشش رنگین کمانی آن ها حتی در تماس های تصویری هم دیده می شود، «جواهرات قرنطینه» نام گرفته اند و این روزها بسیار مد شده اند. آن ها الماس های واقعی ای هستند که به جای شفاف بودن، به رنگ مشکی، آبی، سبز، قهوه ای یا صورتی هستند.

کمیاب بودن الماس های رنگی آن ها را بسیار گران قیمت کرده، به طوری که تنها ۰/۰۰۰۱ درصد از الماس های خام رنگی هستند. احتمالاً هم به همین دلیل است که آن ها به نماد بالاترین جایگاه سلبریتی بودن بدل شده اند.

لیلی کالینز، بازیگر هالیوودی که به تازگی با چارلی مک داول، کارگردان سینما نامزد کرده، جدیدترین سلبریتی در جمع زنان مشهوری است که الماس حلقه نامزدی آن ها به رنگ صورتی است. بلیک لایولی، آنا کورنیکووا همسر انریکه ایگلسیاس، مارگو رابی، کیت ماس و ویکتوریا بکهام دیگر سلبریتی های این جمع هستند.

اما این جنیفر لوپز بود که برای اولین بار ترند حلقه های نامزدی رنگی را آغاز کرد. حلقه نامزدی ای که او در سال ۲۰۰۲ از نامزد آن زمانش بن افلک دریافت کرد، الماسی صورتی رنگ داشت.

همه ی الماس های رنگی خیلی گران قیمت نیستند. الماس های «شکلاتی» برند آمریکایی به نام Le Vian به این دلیل طرفدار پیدا کرده اند که برای نگهداری در گاو صندوق ساخته نمی شوند.

تنها ۴ درصد از الماس های قهوه ای واجد شرایط قرار گرفتن در دسته ی «شکلاتی» هستند اما باز هم از الماس های بی رنگ ارزان ترند.

رنگ الماس های سفید باید تا حد ممکن به بی رنگی نزدیک باشد. یک الماس کاملاً بی رنگ و بی نقص در حال حاضر ۲۰ هزار دلار قیمت دارد. در حالی که قیمت یک الماس شکلاتی کیفیت بالا ۱۲ هزار دلار است.

اما ماجرای الماس های رنگی اصلاً از کجا آغاز شد؟ جواب این سؤال حلقه ی نامزدی صورتی رنگ جنیفر لوپز با همه ی تأثیرگذاری اش نیست (یا حتی حلقه ی نامزدی دیگرش با مارک آنتونی که الماسی آبی رنگ داشت). ردپای محبوبیت اخیر الماس های رنگی را می توان در سال ۱۹۸۳ در زمان کشف معدن آرگایل استرالیا یافت که بیشتر از ۹۰ درصد الماس های صورتی و قهوه ای دنیا از آنجا تأمین می شود.

با این کشف دسترسی به الماس های رنگی یکباره افزایش چشمگیری یافت، با این حال، رنگ ایده آل برای الماس هنوز بی رنگ بود.

مهم ترین چالش پیش رو راغب کردن مشتریان به الماس قهوه ای، نادرترین الماس رنگی بود. به همین دلیل یک سیستم درجه بندی جدید و مستقل برای تعیین ارزش الماس های رنگی در بازار جواهرات به وجود آمد.

امروزه الماس های رنگی ارزش بالاتری دارند و با بسته شدن معدن آرگایل در هفته ی گذشته که بعد از ۳۷ سال از گنجینه ی درون خود دیگر به طور کامل تهی شده، ممکن است قیمت این الماس ها بیشتر شود.

از ماه مه سال جاری میلادی، برخی جواهرسازان تراز اول دنیا مانند کارتیه و تیفانی از افزایش بی سابقه ی فروش الماس های نادر رنگی خبر داده اند، که حالا می توانند قیمتی ۷ برابر بیشتر از الماس های سفید داشته باشند.

البته ارزش یک الماس، چه رنگی و چه غیر رنگی را تنها اینکه از کجا به دست آمده تعیین نمی کند و نحوه ی تراش خوردن الماس هم اهمیت زیادی در این موضوع دارد (خرید گردنبند طلا از دیجی کالا)

مثلاً تراش دادن الماس های سیاه رنگ کار ساده ای نیست چون این سنگ ها ترکیبی از الماس و کربن هستند و به مهارت زیادی نیاز است تا هنگام تراش دادن نشکنند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به جدیدترین ترندهای حلقه نامزدی در سال ۲۰۲۰

نگاهی به گران قیمت ترین حلقه های نامزدی سلبریتی های ثروتمند دنیا

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود