رابرت دنیرو: ترامپ دیگری هم سطح با موسولینی و هیتلر در راه است

رابرت دنیرو: ترامپ دیگری هم سطح با موسولینی و هیتلر در راه است

رابرت دنیرو هنرپیشه مطرح آمریکا گفته است با وجود آنکه خیالش از بابت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری راحت شده، نگران است که مبادا دیکتاتوری شبیه به دونالد ترامپ تلاش کند با استفاده از همان نمایشنامه موسولینی و هیتلر بار دیگر قدرت را در دست بگیرد.

هنرپیشه ۷۷ ساله فیلم رفقای خوب که در چهار سال گذشته از منتقدان سرسخت ترامپ بوده گفته است در آینده احتمالا افرادی مانند ترامپ مجددا روی کار می کنند که شاید به او عمر او قد ندهد.

او در ادامه ضمن اشاره به نتیجه انتخابات آمریکا گفت در آینده فردی روی کار می آید که به مراتب باهوش تر، حساستر و دمدمی مزاج تر از ترامپ خواهد بود و قرار است پیش چشم همه دست به فریبکاری بزند.

و آنوقت است که ما مشکل جدی تر و عمیق تری خواهیم داشت؛ این شخص قرار است پایش را از آنچه ترامپ انجام داد فراتر بگذارد.

دنیرو صحبت هایش را اینطور ادامه داد:

متاسفانه ترامپ به یک الگو برای جوانترها بدل شده و به آنها نشان داده که چه کارهای بدی می توانند انجام دهند؛ برای همین بهتر است به محض خروجش از کاخ سفید مسئولیت کارهایش را بر عهده بگیرد.

رابرت دنیرو

این هنرپیشه برنده جایزه اسکار همچنین اظهار داشته که ترامپ از همان نمایشنامه ای که برخی دیکتاتورهای بزرگ تاریخ به کار برده اند استفاده خواهد کرد.

دنیرو خاطرنشان کرد:

این دقیقا همان کاری است که این افراد قرار است انجام دهند؛ آلمان را دوباره بزرگ کنند، ایتالیا را دوباره بزرگ کنند و آمریکا را هم دوباره بزرگ کنند. اینها برای آدم های متعصب بسیار جذاب هستند که البته این مساله بدترین ضعف جامعه است و این اشخاص بجای آنکه هدایتگر و راهنمای مردم باشند [آنها را گمراه می کنند]. تصور کنید زمانی که مردم راه اشتباه را می روند بجای آنکه آنجا باشید و هدایتشان کنید آنها را گمراه می کنید و نتیجه می شود چیزی که ما امروز هستیم.

از رابرت دنیرو در مورد پیروزی جو بایدن نیز سوال شد و ستاره فیلم راننده تاکسی در پاسخ چنین گفت:

خدا را شکر که ما از این شرایط بیرون آمدیم. البته که قرار است مشکلات دیگری پیش بیاید اما خدا را شکر که بایدن رئیس جمهور شد. او قرار است ما را به ساحل امن برساند. با این حال دنیرو از رای دادن ۷۰ میلیون آمریکایی به ترامپ ابراز تعجب کرد.

او گفت من آدم سیاسی نیستم اما وقتی متوجه رفتارهای ترامپ و علاقه مردم به این رفتارها شدم تعجب کردم. حالا می بینیم خیلی ها در کشور مثل من فکر میکنند و برای آنهایی که اینطور نمی اندیشند ناراحتم.

آنها ترامپ را پذیرفتند و تصمیم گرفتند به او رای بدهند و رای هم دادند.

نمی دانم چرا. من از ابتدا همین سوال را داشتم. این آدم چطور می تواند چنین رفتارهایی داشته باشد.

دنیرو خاطرنشان کرد که ترامپ از نظر روانی مشکل دارد و مناسب ریاست جمهوری نیست چون کم کاری کرده و متوجه نیست.

اگر کاری که باید را در مورد کرونا انجام میداد شاید برنده می شد.

او در ادامه صحبت هایش ترامپ را با یک گروه خلافکار مقایسه کرد که قدرت تیراندازی درست ندارند. برای این افراد هدفی برای تیراندازی نیست. مثل این می ماند که بخواهی با گرانش زمین مقابله کنی اما نتوانی.

در واقع به همین خاطر است که قوانین وضع شده اند و ما قاضی داریم و ساختار تعریف کرده ایم. اگر اینطور نبود آنگاه هیچ چیز نداشتیم. جامعه دچار بی نظمی می شد و به آشوب کشیده می شد.

دنیرو از همان ابتدا منتقد سرسخت ترامپ بود و در مراسم تونی اواردز سال ۲۰۱۸ درست زمانی که برای دریافت جایزه فیلم Jake LaMotta بوکسور روی سن رفت به ترامپ ناسزا گفت.

ترامپ هم در واکنش اظهار داشت که رابرت دنیرو فردی با آی کیو پایین است که در فیلم از بوکسورهای واقعی خیلی کتک خورده.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود